Mijn sound

justin

Shauna
Ik wou dit even kwijt.Me tracks zitten naar mijn gevoel altijd dicht .Me sounds komen individueel niet echt naar voren vind ik. Wat is het probeem?
Dit wel nadat ik ze nog niet heb afgemixed in audio. kan het daar aan liggen of evt de panning.

Geef me tips of informatie aub.

Ik kan je niet echt helpen hierbij, sterker nog, ik wil zelfs enkele hieraan gelieerde problemen ter sprake brengen:

Veel tracks zitten aan de ene kant nl. 'dicht', maar aan de andere kant vormen de geluiden ook weer niet een blok. In echt goede, strakke producties vormen alle geluiden tegelijkertijd een blok (bijv. in harde, volle techno, waarbij de kick echt onderdeel is van de drumloop en drumsouinds, etc), maar behouden zij ook hun eigen karakter en punch en zijn zodoende duidelijk te onderscheiden.

Het is lastig om iets dergelijks te bereiken, maar ik denk dat het te maken heeft met compressie (per geluid of enkele geluiden) om ze eruit te laten springen en punch te geven, enz., terwijl je track met compressie over de hele mix (of grote delen ervan) een 'blok' kan worden. Uiteindelijk moet de master dan weer dynamiek en glans toevoegen, of hoe je het ook wilt noemen.

Altijd lastig, die sound...

Je bedoeld dta elke sound in je verwerkte track zijn eigen karakter heeft,en de kunst is om ze toch individueel naar voren te brengen. Tot een mooi geheel.

ik denk dat het ook heel vaak te maken heeft dat de geluiden hun eigen plekje hebben in het hertz bereik. dus als twee melodieen elkaar zitten te klieren, een high pass filter ofzo over een van de twee heen doen. zodat ze in het frequentiebereik allebei een andere hoogte invullen. en dan komen ze individueel veel beter naar buiten

Het is bijvoorbeeld ook niet de bedoeling om keiveel sounds te gaan gebruiken.
Uitpuren is hier de boodschap: minder, maar sterkere sounds die elk stuk voor stuk bijdragen aan de essentiele vibe van het nummer.

Voor mij blijft compressie een hulpmiddel om iets recht te trekken, niet meer of minder. Ik kan wel begrijpen dat je ook het effect van compressie als creatief effect kan gebruiken, maar een wondermiddel is het niet. In feite vind ik compressors de saaiste tools die er zijn (persoonlijk).

Als de bron goed is, komt de rest vanzelf.

Ervaring? Zoiets leer je door veel nummers te maken. IMO kan je iets echt leren door praktijk ervaring. Hoe iets klinkt in diverse ruimten. En niet bij oude nr.s te blijven hangen. Bijvoorbeeld.
Het valt me altijd op dat een nr. in verschillende ruimten/apparatuur volkomen anders kan klinken. Dus luisteren naar je nr. op andere apparatuur kan ook verhelderend werken.
'Enjoy the process'..dat probeer ik ook te doen. Een goed gevoel hebben over je creatie is erg belangrijk.

Re: Mijn sound

Origineel geplaatst door justin
Ik wou dit even kwijt.Me tracks zitten naar mijn gevoel altijd dicht .Me sounds komen individueel niet echt naar voren vind ik. Wat is het probeem?
Dit wel nadat ik ze nog niet heb afgemixed in audio. kan het daar aan liggen of evt de panning.

Geef me tips of informatie aub.

More is less, less is more:

1. haal onnodige geluiden weg
2. haal alle niet essentiele frequenties van elke geluid individueel weg

Re: Mijn sound

Me sounds komen individueel niet echt naar voren vind ik.

Wat zijn ME sounds in de vrede? Militante eenheids geluiden? :confused:

Origineel geplaatst door LastResort
ik denk dat het ook heel vaak te maken heeft dat de geluiden hun eigen plekje hebben in het hertz bereik. dus als twee melodieen elkaar zitten te klieren, een high pass filter ofzo over een van de twee heen doen. zodat ze in het frequentiebereik allebei een andere hoogte invullen. en dan komen ze individueel veel beter naar buiten

Dit kun je toch bereiken,door met de eq te spelen niet?

. Nee compressie toch. Kan iemand deze vraag beantwoorden? aangezien ik deze al eens ergens heb gesteld. En dit kun je alleen doen wanneer je je tracks in audio opneemt. Aangezien ik technisch niet echt sterk ben met compressors en eqs. Heb er al wel over gelezen. Maar vind het nog best wel stevige stof.

ja zou kunnen maar dan wel een eq voor de geluiden apart en niet over de hele mix, tenminste wat ik bedoelde.
als je de eq over de hele mix doet gaan 2 geluiden die ongeveer op de zelfde frequentie zitten ook met weer met elkaar mee... of zoiets..toch?

Zal wel even weer in de boeken duiken. Ga wel een beetje experimenteren.

Bedankt allemaal.

Back