Jenifer Lopez ft Pitbull - on the floor (Don Dionysus remake)

Ik hou niet zo van deze muziek. Als ik dit in een kroeg hoor zou ik naar huis gaan (bovendien draaien ze daar geen pitbull, gangngam style, enz... ). Daarnaast mist het een opbouw naar een volgend stuk.

Maar het is nogmaals niet echt mijn muziek.

Ik sluit me aan bij mijn voorganger. Ik vind het vrij lomp allemaal, zeker in het begin als de kick nog niet echt zijn plaats in de mix kent. Dat stotterende synthje vanaf 1:03 vind ik wel goed klinken.

Ok, zit lelijke reverb op de drums, lijkt wel of je zit te spelen in een vissekom
J Lo's vocals zijn lelijk geknipt en mix klinkt muffled
als idee leuk, maar de uitwerking laat te wensen over.

Ik ken de originele nummers niet dus weet niet hoeveel eigen werk is en hoeveel gesampled (naast de vocals), maar de reacties vind ik een beetje overdreven negatief.

Ik vind het als remix helemaal niet verkeerd. Er zit wat te weinig laag in en wat te veel mid maar over het algemeen kan ik dit wel waarderen (het is overigens ook niet wat ik luister) :) De synth's missen ook wat hoog, finesse en wellicht breedte, maar nu heb ik het alweer over de mix ;) De beste manier om een mix te beoordelen is 1 op 1 vergelijken met het materiaal wat jij tof vind en proberen te achterhalen waarom dat nummer zo dik klinkt. (blablabla :Z)

Sluit me aan bij de vorige commentaren. Zitten zeker goede elementen in, maar de mix helpt het naar de vaantjes.
Normaal vind ik mix minder belangrijk dan het inhoudelijke aspect, maar in dit geval zorgt de minder geslaagde mix dus voor het mindere resultaat.
Laat me raden : op hoofdtelefoon met veel te hoog volume ?
Na 10 minuten hoor je niet meer wat je doet.
Mixen doe je op goede monitors, laag volume en dan heb je nog een paar oortjes nodig zoals ik. ;-)

Back