Mijn eerste beat met gitaar

LOL, was ook als verpletterend betonblok bedoeld toen ik 'm ooit speeldde, Harm heeft'm gesampled en er zijn geheel eigen ding mee gedaan, wat voor mij iig wel verassend is want zelf had ik der idd nooit zo'n baslijn bijgepakt en't feit dat Harm (Dilago) juist dit betonblok pakt om z'n drums+(acoustische)gitaar te begeleiden vind ik zelf 'n behoorlijk originele benadering van m'n alles overheersende brom... Tis dus 't lieveheersbeestje wat op m'n betonblok is geland en daar kan ik, noch't betonblok iets aan doen... Een tophit zal't idd niet worden maar vond't wel 'n leuk experiment en als zodoende iig geslaagd! :D

Het enige dat ik hoor is een alles (maar dan ook echt alles) overheersende vervelende brom...
Ik waardeer een stukje opbouwende kritiek, maar om die baslijn vervelend te noemen vind ik afbrekend en een baken dat het gewoon niet je ding is. Dat geeft ook niet, maar ik zeg toch ook niet tegen een house producer haal die vervelende monotone dreun weg en dan hebben we een leuke basis? :P

Harm heeft'm gesampled en er zijn geheel eigen ding mee gedaan, wat voor mij iig wel verassend is want zelf had ik der idd nooit zo'n baslijn bijgepakt
Het was de enige kale baslijn die ik van je had op deze pc en ik vind het zelf ook wel geslaagd eigenlijk. 8)

Ach, doe m'n uiterste best om van 'n jazzbas 'n klopboor te maken en dattie als 'n blok beton klinkt is voor mij juist 'n enorm compliment! :D Speel zeer bewust monotone dreunen dus da's toch ook helemaal OK?
Als ik opbouwende kritiek op m'n bas(sound) wil ga'k wel naar 'n stoner/doom/sludge-forum ipv 'n synthforum...

Ik waardeer een stukje opbouwende kritiek, maar om die baslijn vervelend te noemen vind ik afbrekend en een baken dat het gewoon niet je ding is. Dat geeft ook niet, maar ik zeg toch ook niet tegen een house producer haal die vervelende monotone dreun weg en dan hebben we een leuke basis? :P

Tja das natuurlijk een manier om het te bekijken. Jullie snappen het niet en het klinkt gewoon goed.

Maar das denk niet echt een verstandige manier om er naar te kijken.
De basslijn klinkt gewoon slecht, of het je muziek smaak nou is of niet. Je kan natuurlijk dat gewoon negeren, maar daar schiet je echt niks mee op. Ik maak muziek waar een hoop mensen hier op et forum niks mee kunnen toch luister ik altijd naar de krietieken en probeer er wat mee te doen. Er zitten hier een hoop mensen die verstand van geluid hebben ongeacht de muzieksoort doe er je voordeel mee

En laat je niet ontmoedigen door negatieve kritiek gewoon lekker doorgaan en je ding doen. Maar probeer wel te luisteren naar kritiek, daar leer je wat van.
:koffie:

Ik denk dat mijn kritiek in dit draadje toch van behoorlijk opbouwende aard is geweest. Ik ervaar die bass echt als hinderlijk en storend. Dat heeft niets met jouw of Bub's kwaliteiten als muzikant te maken. Ik heb ook ander werk van je gehoord, bijvoorbeeld in het draadje met je jazz jams dat inmiddels een geheel eigen leven is gaan leiden. Prima werk.

De keuze van dit geluid en de manier waarop je de zaken bij elkaar hebt gemixed vind ik voorzichtig gezegd nogal ongelukkig. Het is maar een mening. En nogmaals, kijk naar de comments en probeer hieruit te halen wat voor jou (jullie) relevant is. Of doe dit over een weekje nog eens. ;)

EDIT: En wat Pieter zegt :)

"De keuze van dit geluid en de manier waarop je de zaken bij elkaar hebt gemixed vind ik voorzichtig gezegd nogal ongelukkig." ...heb ik ook reeds beaamd ;)
Vind echter wel dattie der beter mee weg komt dan verwacht...

Als Harm effe naar de plee is sta ik vaak wat stoned te klooien, meestal loopt de opname dan wel door, vandaar (een sample van) de enige kale baslijn die hij beschikbaar had...

"De keuze van dit geluid en de manier waarop je de zaken bij elkaar hebt gemixed vind ik voorzichtig gezegd nogal ongelukkig." ...heb ik ook reeds beaamd ;)
Vind echter wel dattie der beter mee weg komt dan verwacht...

Als Harm effe naar de plee is sta ik vaak wat stoned te klooien, meestal loopt de opname dan wel door, vandaar (een sample van) de enige kale baslijn die hij beschikbaar had...
Deze kwam nog van een oude jam die we hebben gespeeld toen ik mijn td-4 nog had.

De keuze van dit geluid en de manier waarop je de zaken bij elkaar hebt gemixed vind ik voorzichtig gezegd nogal ongelukkig.
Dan begrijp ik wat je bedoelt en het is inderdaad ook niet echt voor de hand liggend.

Zo, beluister hier mijn tweede beat met gitaar die m.i. veel beter is als de eerste.

Back