mono jack kabel vraag

Vic

Soldeerprofeet
Al jaar en dag maak ik mn kabels zelf.

Gebruik altijd 2 aderig + schield/gnd microfoon/instrument kabel (0.22 of 0.35mm²)

Wanneer ik een mono jack kabel maak dan neem ik de 2 aders samen op de tip en gnd/shield op de sleeve

Doen jullie dat ook zo? of word de niet gebruikte ader niet aangeloten of gaat de niet gebruikte ader op de GND.
Of kopen jullie een extra rol voor mono/niet balanced kabels ?

Zomaar eens benieuwd.

:biertje:

Het is extra fail safe natuurlijk, en het maakt inderdaad helemaal niks uit (dat wist Vic ook wel).

Als er weinig plaats is om te solderen zou ik slechts 1 aansluiten, maar als er genoeg plaats is en zeker indien coaxiaal (extra shielding) is beiden ook wel leuk.

Ik gebruik ook altijd 2 aderig, rood is hot, wit is cold en de shielding laat ik lekker shielding wezen. Ik dacht dat als je de shielding niet aansluit dat deze dan ook daadwerkelijk als shielding fungeert :)

beetje duur om dat zo te doen

Hoezo ? een 100m rol kost €78 en 100m met 1 ader kost €69

80% van m'n kabels is ballanced, dus 2 aders nodig.

Plug €1

Veel goedkoper dan kant en klare fabriekskabels.

In ieder geval met een gelijkaardige qualiteit

Ik ga geen 100m kabel bijstockeren om af en toe eens een monokabel te maken

Ik sluit zowel beide aders als de shielding altijd aan op de tip.
Helaas werkt dat voor geen meter.

probeer het eens ;)
Als het dan toch hier en daar werkt doe je mij maar een biertje :biertje:

probeer het eens ;)
Als het dan toch hier en daar werkt doe je mij maar een biertje :biertje:

Mja...dat bedacht ik me later ook.
Maar het was eigenlijk niet de bedoeling dat dit foutje gezien zou worden door deze en gene..:P

mja
Heb hier kilo's van deze liggen
107957P.jpg

2 euro de kabel.. voor die prijs kan ik ze niet zelf maken, en na al die jaren is er nog geen 1 kapot gegaan (verbazend)

ik weet trouwens niet of het op line niveau zoveel verschil gaat maken?

ik ook, het zit er toch aan en hoe dikker hoe beter denk ik maar. tis ook niet veel meer werk.

mja
Heb hier kilo's van deze liggen
107957P.jpg

2 euro de kabel.. voor die prijs kan ik ze niet zelf maken, en na al die jaren is er nog geen 1 kapot gegaan (verbazend)

ik weet trouwens niet of het op line niveau zoveel verschil gaat maken?

Waar koop je zulke superkabels voor 2 euro?

klopt,
ik heb iets van 20 jaar geleden een flink aantal kabels zelfgemaakt.
die hele meuk heeft jarenlang veelvuldig allerlei podia gezien, en werkt nog steeds perfect.
soms even ergens een nieuwe plug aan solderen, maar dan heb je het ook wel gehad.
kabels voor het leven dus.

:mega:

Maar de prijs van de kabels is toch bijna niet de kabel zelf, maar de pluggessss..

als je zelf maakt, kan je ook kiezen mbt soort plug ( meestal gewoon ijzer ), soort kabel ( mantel/ flexibiliteit etc) en precies de lengte maken die je nodig hebt.
ook is het handig omdat je soms net die verloopkabel nodig hebt s'avonds die je niet vindt
en ze zijn te repareren mocht het ooit nodig zijn.

Back