dat is een studio...

Tsja, hij heeft een hele serie van die CD's uitgebracht. De eerste paar leken nog niet zoveel op het orgineel maar hij is daar in gegroeid en zowieso is dat al knap op zich. Want hij wist dan wel welke synths er gebruikt waren want toen waren ze nog trots op hun verzameling en zetten het uitgebreid op de hoezen.
Maar dan nog, om die synths na te kunnen doen met een andere synth is op zich al knap. (helemaal als je bedenkt dat er toen gebruik gemaakt werd van het geweld van CS80,Jupiter8 en Moog Modular synths en Ed die zelf helemaal niet had) En dan komt er ook nog eens bij dat hij zelf ook nog een behoorlijk stukje kan spelen en naar ik aanneem een absoluut gehoor heeft en in akkoorden en toonsoorten denkt.
Vreemd is dan wel dat iemand met zulke kwaliteiten niet zomaar opduikt in de charts. Maar misschien heeft hij al genoeg verdiend met die compilatie CD's.

Leuk rack:

Module Rack 3:

Roland S-760 with HD and CDRom
Studio Electronics SE-1
Studio Electroincs Obie – Eight
Studio Electronics P – Five
Studio Electronics Obie – Rack
Akai ME80P (-4)
Die laatste drie Studio Electronics bakken....

Hmm.... het heeft wel wat weg van een overkill aan apparatuur. Ik weet niet of ik daar zo gelukkig van zou worden. Hoewel er zeker een aantal synths tussenstaan die zeer interessant zijn.

Het ligt er maar net aan hoe je met die muziek in aanraking bent gekomen.
Toen ik als klein mannetje voor het eerst synthesizermuziek hoorde op een bandje met Synthesizer Greatest, vond ik dat helemaal geweldig! ....en ik moet zeggen toen ik veel later pas voor het eerst wat originele versies luisterde, was ik bij sommige zelfs een beetje teleurgesteld.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Hmm.... het heeft wel wat weg van een overkill aan apparatuur.

Inderdaad..

Hij verbergt zijn enorme gebrek aan muzikale originaliteit met een studio vol met gear...

ik blijf het een commerciele :kont: vinden dankzij die hele Synthesizer Greatest serie!

Origineel geplaatst door Bass
Hij verbergt zijn enorme gebrek aan muzikale originaliteit met een studio vol met gear...

Eerste wet van de Synthetica : het aantal kilo's aan apparatuur staat op geen enkele manier in verhouding met de kwaliteit van de geproduceerde muziek. Maar dat werkt hier ook andersom.

Hoe zit 't eigenlijk met je eigen versie van Equinoxe, Bass? :)

ik blijf het een commerciele :kont: vinden dankzij die hele Synthesizer Greatest serie!

Als je dat nou alleen had gezegd en het bovenste regeltje had weggelaten was je geloofwaardiger geweest.

Origineel geplaatst door Yoozer

Hoe zit 't eigenlijk met je eigen versie van Equinoxe, Bass? :)

... die is al gemaakt door grootmeester Jean Michel Jarre en ik zou wel erg laag zinken om dat na te gaan maken..laat staan uit te brengen!!!!:duivels:

Eerste wet van de Synthetica : het aantal kilo's aan apparatuur staat op geen enkele manier in verhouding met de kwaliteit van de geproduceerde muziek.
Dit geldt ZEKER voor Ed Star Inc.

Wat hebt u tegen Ed Starink? :confused: Hij is een prima musicus met een respectable carrière! Afgunstig of? :duivels:

Ik had nog niet van de naam Ed Starink gehoord, het enige wat ik nog kan herrinneren zijn die synthesizer greatest cd's (of waren het bandjes). En daar heb ik niets op aan te merken gehad, ik vond het heel mooi gedaan. (betere jatwerk, ook goed)

Die gast heeft gewoon een Lexicon 480L!!
Ik had nog de eer hiermee te werken. 8)
Wat een galm komt eruit.. :{

een facking SL4000 :stupid :stupid

Jammer dat ik niet mee kon praten, omdat ik me nu net nieuw op ´t forum heb aangemeldt.
Eindelijk lees ik ergens eens positieve berichten over Ed Starink !!!

Het is nu afwachten op Ed´s eigen muziekproject waar hij momenteel druk mee bezig is.
Wordt ook langzaam tijd, want we hebben al een paar jaar niks meer van hem vernomen....

www.synthesizer-greatest.info

Back