Hoe groot/bijzonder was Avicii toen hij nog muziek maakte en releaste?

Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat je een dominee bent, hoor 😉 Of misschien wel? 🙏
Ik heb volgens mij meerdere keren gezegd dat 'ie goed was in wat 'ie deed. De muziek zelf vind ik verder volstrekt interessant. Als producer was ie top, als componist vind ik hem zwaar overrated. Wat iedereen daar verder zelf van denkt moet 'ie zelf weten, ik heb weinig zendingsdrang wat dat betreft. Ik heb ook genoeg muziek die ik supertof vind en waar objectief ook wel het nodige op af valt te dingen en die andere mensen ruk vinden. Uiteindelijk is natuurlijk het belangrijkste dat iets je aanspreekt als je er naar luistert, wat het dan ook is. Als iedereen hetzelfde leuk vond, waren concertkaartjes helemaal niet meer te betalen. :D

Dat is het genre.
Dat is ook het genre en ik zei het al eerder; het is mijn smaak niet, ik zet muziek op om lekker wat te luisteren of zo.
Maar ik kan me voorstellen als je naar een dancefeest gaat en je wil ongecompliceerd wat uit je dak dan kan dat met Avici prima natuurlijk, maar ieder mag toch z'n smaak hebben zoals ik al in m'n eerste post vertelde, ik beluister op zich wel veel verschillende soorten muziek maar EDM is niet mijn ding.
Ik verbaas me er alleen over waarom mensen hem zo bijzonder vinden, dat kan ik moeilijk ontdekken, maar misschien komt dat wel omdat ik minder in de EDM thuis ben want ik geloof je wel als je zegt dat hij in dat genre juist goed was.

Ik vind veel muziek niets (voor mij) en daar hoorde de muziek van Avici bij.
Ik voel mij gelukkig nooit persoonlijk aangevallen als het om muziek gaat.
Dat blijkt een hele prettige eigenschap als je van ABBA houdt kan ik u zeggen. :D

Ik vind zelf alles betreft Avici zwaar overdreven.
Niets zeggende 'generieke' pop waar hij dan zelf niets speelt.
Een docu over hem gezien waar alleen maar uit blijk dat hij dat zelf ook wist en daar uiteindelijk ook aan onderdoor gaat.

Ik heb 'm ooit een keer een kort stukje zien draaien in Servië. 2011, dacht ik. Je zag dat fans echt helemaal lijp van 'm waren. De vrouw waarmee ik even ging kijken was ook idolaat van 'm. Dat ie iets deed wat veel mensen leuk vonden is duidelijk.
Ja, m'n glas is altijd halfvol...Zal maar een kleiner glas pakken.Wie is hij?Voor mij geen voorbeeld.

Ik voel mij gelukkig nooit persoonlijk aangevallen als het om muziek gaat.
Dat blijkt een hele prettige eigenschap als je van ABBA houdt kan ik u zeggen. :D
ABBA; oh jee, daar kan een discussie over ontstaan, ABBA vroeger op de middelbare school noemen dat was niet zo cool. :D
Maar ABBA zit ook in mijn verzameling. ;)

Nee maar van Deadmau5 vind ik nog wel echt iets kunnen.
De muziek...en eerlijk veel heb ik niet geluisterd. Maar wat ik hoor is mooi en vaak gewoon heel goede muziekanten, vocals etc.
Maar hoor Avicii zelf niets moois doen.
Das net als Dualipa. Die heeft dan een team van 3 muziekanten/writers. En die naken de nummers. Haar inbreng is gewoon ook laag :)
Dat kan ik als hobbyist gewoon niet waarderen.
Maar goed ieder zijn ding.

Eigenlijk geen idee of hij echt goed was (maar wie bepaalt dat), maar ik vind een aantal nummers best goed in elkaar zitten. Mag er morgen nog ééntje spelen met de band :)
Het is allemaal niet heel lastig, maar dat is soms juist lekker.
Heb met interesse naar wat docus over hem gekeken.
Ben ook wel een Zweden fan, dus daarom heeft hij natuurlijk een streepje voor ;P

@demian ik wou die ook net posten. Los van wat je van zijn muziek vindt, Avicii was wel zelf degene die in de studio zijn tracks ineen zette, net zoals de hobbyisten hier doen.

Softsynths én binnenmutsen is natuurlijk not done, daar bestaat geen discussie over.

Back