Cubase 7 ervaringen topic

Voorlopig werkt C7 waarschijnlijk stukken beter op Windows 7. Steinberg zou Steinberg niet zijn als ze binnen enkele weken met de eerste update komen.

Net even met de chordtrack wezen spelen, maar een leuke progressie uitpluizen, maakt toch de rest van de track wel makkelijker. ben er wel blij mee! :okdan:

half uurtje chordtrack en wat inspiratie

boerengatenkaas1.jpg

Net even met de chordtrack wezen spelen, maar een leuke progressie uitpluizen, maakt toch de rest van de track wel makkelijker. ben er wel blij mee! :okdan:

half uurtje chordtrack en wat inspiratie

Doen mij anders de midifile, dan maak ik er wel een vette track van! ;)

Gisteren Cubase 7 geinstalled op een cleane I7 Windows 8 computer.
Draait geweldig en stabiel moet zeggen dat het de eerste keer is dat ik een 64 bits versie draait.
Waves plugins draaien ook perfect.

De interface tja.... smaak denk ik.
Omdat ik programmeur ben (Database shit) weet ik dat de nieuw interfaces niet meer onder de oude GUI gemaakt worden maar nu meestal WPF dit vanwege Windows 8.

Al met al heb ik geen spijt.

Cubase 7 loopt prima bij mij! Ik heb alleen 1 probleempje en misschien dat hier iemand daarmee kan helpen :$ Wanneer ik bij file>import>audio ga zoeken naar samples/loops etc op mijn pc kan je normaal gesproken de sample voorbeluisteren (rechtsonderin staat dan een playknop en kun je ook autoplay inschakelen). Maar wanneer ik dit wil doen hoor ik niets. Dit geld ook als ik sounds in de mediabay wil voorafluisteren in Cubase. Verder doet al mijn geluid het prima op de pc, dus ben even de weg kwijt waar ik die previews weer hoorbaar kan krijgen.... Iemand enig idee?

Ik ben hem inmiddels ook druk aan het testen, mijn eerste indruk is een hele andere dan die van raphie, tot nu toe vind ik deze update fantastisch, maar goed, nu eens even een compleet project gaan doen om het echt uit te testen voordat ik een oordeel vel :D.

Mixer GUI nog steeds absoluut niet content mee
channelstrip mag er van mij ook uit, allles wat een SSL console moet voorstellen, mag er sowieso uit
de EQ zoom functie is wel mooi, maar dezelfde EQ dan weer als chanelstrip zuigt bigtime
de latency van de mixer die na ieder commando weer ff een paar ms moet nadenken is ook erg irritant en de leesrbaarheid op 2560 * 1600 is gewoon tenenkrommend.

Voor C7 kon ik alles lezen, alles werkte perfect op 2560 * 1600
Nu hebben we een zoomfunctie en die is in een keer ook echt nodig, je blijft zoomen omdat of de faders te groot zijn of alle inserts en sends te klein. Nee, zeker nog niet over te spreken. omdan nog maar te zwijgen over de channelstrip knoppen die met resizen over elkaar heen gaan vallen, prutswerk eerste klas.

Verder zitten er ook een hoop mooie zaken in C7, die als de mixer problemen worden opgelost wel echt de moeite waard zijn, maar qua gui, denk ik nu zelfs hard aan Ableton, puur omdat ze daar met de onboard plugins wel begrepen hebben dat mensne geen bloated gui's willen
als ik een speelgoed mixer wilde dan had ik wel reason gekocht....

Denken aan Ableton??? Val je hier van je geloof......:baco:
Ableton bevalt mij prima, en met versie 9 in zicht behoorlijk wat verbeteringen.

Alleen maar klachten over de mixer dus.
niet van mij, ik heb nu 2 dagen met cubase 7 zitten spelen (sluit hem net weer af), maar die mixer is simpelweg echt fantastisch, wat een workflow.

alles zit nu gewoon op 1 scherm, van Pre gain (inclusief basic filter rolloffs) tot volledige strips die erg handig zijn in de praktijk. Sidechain werkt intuitief en handig op elk kanaal waar je dat wilt gebruiken. Ook handig is dat je nu plaatjes van je instrument en zelfs notities in de mixer kunt toevoegen op elke strip.

Verder zijn die rack presets gewoon erg handig en heb je 4 preset setups voor je mixer scherm. Het mooie is dat deze mixer presets onafhankelijk van de verschillende mixers werken. Ik heb dus 1 scherm dedicated fullscreen voor de mixer console op een preset staan. Ik kan een 2e mixer openen op mijn main daw scherm waarin ik ook weer die 4 preset setups heb, ik heb preset setups gemaakt voor gain / compressie, EQ, effecten beheer en mixing. Op mijn grote main screen zie ik alleen de main mixer zonder channel selector en de control room waarin ik RMS en Peak levels in de gaten kan houden.

Voor mij is alleen die mixer de update prijs al helemaal waard, wat een upgrade :)

ik heb die chorder track ook even bekeken, dat viel me eerlijk gezegd ook niet tegen. Ik zie daar zelfs wel een time saver in voor het snel maken van harmonieen in je vocals. Kun je daarna simpel bijtekenen.

Curve EQ is goed dat die nu bijgeleverd is, ik vond dat zelf een fijne eq altijd.

De kleurtjes van het project en edit window moest ik overigens inderdaad even aanpassen, dus dat heeft me inderdaad zo'n 10 seconden gekost :D

Er zitten toch wel heel erg veel kleine features in die handig zijn, ik ga ze hier niet allemaal noemen, maar de update van 6 naar 7 is toch wel weer erg fijn in de praktijk.

Overigens in 2 dagen geen enkele crash of hickup gehad.

Smaak, verwachtingen en wat bugs, de bugs gaan er vast wel uit, maar een laggy mixer met gradients en onleesbare resizing in lelijke soft graphics zal blijven. De tijd zal het leren wat de user kiest.
Ik ben i.g.g. Zeker niet zo enthousiast over alle meuk die ze in de channelstrip gestopt hebben en hoe debiel die zich laat bedienen. Tis maar net hoe hoog je de lat legt....

Back