MPC -> microQ probleem

Krampfhaft

Ingeburgerd
Ik sequence mijn waldorf mircoQ vanaf mijn MPC2000XL. Op de Q zit ook een arpeggiator, dus heb ik die gesynct met het tempo van mij mpc. maar toch lopen ze niet helemaal gelijk. als ik het tempo op mijn MPC verander, verandert het tempo op de Q ook, maar toch is het tempo net niet gelijk. Heb ik een setting over het hoofd gezien?

er zijn wel eens eerder dingen over het syncen van de arpeggiator van de microq geweest. Punt is dat de synchronisatie van de microq niet echt lekker is, oftwel hij synct niet goed aan het mastertempo, met de grote waldorf q heb ik daar geen last van, maar toen ik de kleine waldorf q had wel. Ik heb dat toen opgelost door de arpeggiator 1 maat lang midi uit te sturen, die midi data te recorden en dan de arpeggiator uit te zetten.

zou best kunnen .. je moet geloof ik op 2 plekken in de Mq aangeven dat je geen internal tempo maar clock gebruikt
in het algemene gedeelte en bij de arp sectie

btw als de mq te warm word gaat ie ook uit sync lopen
erg slecht btw !

@madR
Ne je kan maar op een plek aangeven of hij midisync ontvant. dus dat is het niet.

@redje
Dat is wel een omslagtige manier. Ik kan ook alle nootjes zelf intikken, maar daar is de MPC ook niet erg geschikt voor.

Het moet toch kunnen werken :erm:

het werkt wel, maar na een paar maten loopt de micro q echt uit sync, het zit in het apparaat zelf, zoek maar eens op het forum. Heb er toendertijd ook alles aan geprobeert. Je krijgt het tempo wel goed, de arpeggio ook wel, maar na een paar maten loopt de micro q er gewoon naast. Ik denk dat je je erbij neer moet leggen dat hij niet geod synct. Dit is overigens een bekend probleem bij de micro q hoor. Kijk ook maar eens op het waldorf user forum

Shit ;{ dat is kut. Dat wordt improviseren.

Bedankt voor de info.

oke

oke

nou ik was er goed ziek van want van mij wilde die ook niet meer syncen terwijl hij dat in het verleden wel gedaan heeft.
(ik wist dat ie inconsequent was)

Dus ik heb een quickhack die bij mij wel werkt

wat ik doe is nadat ie scheef loopt de sequencer stoppen

bij global -) sync terug naar internal (arp eventueel op seq bpm)

sequencer start .. loopt scheef

seq stop

global -) sync weer op auto

als ik nou hem start loopt ie zo goed als strak (100 maten in een loop van 5 maten )

et voila

als ik de seq dan weer stop-) start is me sync weer weg
en moet het weer opnieuw
soms is het ook dat ie na bestaande handeling niet goed sync pakt
dan kan je door alleen de seq. opnieuw te starten alsnog sync krijgen

en ohja ik gebruik geen 1 akkoord die ik 20 maten vasthou maar elke 5 maten begint ie overnieuw

tering. Dat klinkt wel heel omslachtig. Ik denk dat ik die arpeggiator dingen toch maar zelf in m'n MPC ga zitten intikken. Dat deed ik ook toen ik nog met de computer werkte.

Wel behoorlijk suf dat het niet goed werkt.

tja je hoeft ze natuurlijk niet allemaal in te tikken he, zoals ik al eerder zei midikabels: mpc-out naar microq in, de microq out naar mpc in. En dan op de microq op arp-send zetten. Dan vervolgens je mpc op record zetten, zodat hij de midi-in van de microq opneemt, dus neemt hij heel je arpeggio's op die je daarna kunt quantizen, voila, zo strak als het maar zijn kan. En dan vervolgens de arpeggio op de micro q uitzetten

"t kan aan mij liggen maar ik heb nooit last met m'n mQ. bij mij loopt ie altijd rete strak. misschien hebben jullie oudere firmware versie? (ik gebruik 2.20).
zeker in vergelijking met m'n An1x loopt ie onwijs strak. die yamaha is na 3 maten al het spoor bijster.

het gaat vooral om de arp

ik draai 2.14 trouwens

heb jij bij vorige versie wel problemen gehad ?

txs !

ik had toendertijd ook 2.14 er waren al tig updates geweest, maar het probleem werd nooit verholpen, misschien dat ze met versie 2.20 eindelijk het probleem verholpen hebben

ik heb t ding gekocht met versie 2.20 erop (club bundle). Heb dus geen ervaring met vorige versies.

Origineel geplaatst door Traxopia
ik heb t ding gekocht met versie 2.20 erop (club bundle). Heb dus geen ervaring met vorige versies.
en arps blijven gewoon strak doorlopen ?

dan word het tijd dat ik 2.2 eens ga downloaden
hoop niet dat het een nieuwe hardware revisie is btw !

nou, een heel enkel keertje wil ie m nog wel eens kwijt raken maar dat mag geen naam hebben. Weet niet of het eenandere hardware versie is. kan dat thuis wel eens nakijken.

Bij mij loopt ie ook uit sync in combi met mpc en versie 2.20 software en 1.10 hardware...
tja, hij loopt niet echt veel uit de maat maar ook niet strak :(

Back