[trancy electrochill] phone booth robbers - electric storm

Stupide

Ouwe rot
Dag allemaal,

Ik heb weer een trackje af, waar ik op zich al blij mee ben, want mijn productiviteit is de laatste tijd wat aan de lage kant. De genreaanduiding mag gelezen worden als 'ik weet het zelf ook niet'. Gemaakt met Reason en een midikeyboardje. Ik ben er uiteindelijk zelf wel tevreden over, al moet ik nog eens kijken naar een extra lead over het laatste stuk voordat alles gaat afbouwen. Reacties hoor ik altijd graag!

(Iemand) anders nog iets? 8)

Ja, in zoverre dat ik altijd een beetje moedeloos wordt van dit soort tracks... Goede mix, mooie opbouw, fijne geluiden, goed gebruik van de arps en het raakt. Dan moet ik nog zoveel leren...

Die percussie die er op 3:34 in komt, vind ik echt heel erg lekker. Simpel, maar doeltreffend.

Deze track doet het volgens mij heel goed 's nachts om een uur of drie met een lege A2 voor je.

lekkere track, hij klink alleen een beetje te breed en vind de reverb over de gehele mix afbraak doen aan de cohesie, krijg een beetje boxy/vissekom gevoel erbij
denk meer individueel processen en minder op de totale mix. kick is ook een beetje te hol. verder veel variatie, vind het percussie gedeelte mooier dan het gtitchy D&B kasse geluid patroontje in het begin

Thanks allemaal voor de reacties.

Coole sfeer, bij die mallets moet ik een beetje aan de minimal music denken van Steve Reich. Deze muziek achter beeld werkt volgens mij fantastisch. Denk ik aan van die waarnemingsfilm als Koyanisqatsi.
Een vriend van me kwam bij dat stuk al met de associatie van Philip Glass en Uakti, die gebruiken ook dat soort klanken. En Koyaanisqatsi is een geweldigde film trouwens, die ik alweer veel te lang niet gezien heb.

lekkere track, hij klink alleen een beetje te breed en vind de reverb over de gehele mix afbraak doen aan de cohesie, krijg een beetje boxy/vissekom gevoel erbij
denk meer individueel processen en minder op de totale mix. kick is ook een beetje te hol. verder veel variatie, vind het percussie gedeelte mooier dan het gtitchy D&B kasse geluid patroontje in het begin
Ik herken je kritiek wel. Op de master zit overigens nauwelijks reverb, het zal meer de instelling van de reverb zijn (die wel op heel veel kanalen ingeplugd zit... 8))

Anyway, thanks!

Thanks. Dat eerste heb ik overigens mensen wel eens anders over gehoord...

Ja, dat kan ik ergens wel begrijpen. Toen Reason voor het eerst uitkwam moet ik eerlijk toegeven dat ik het compleet weghoonde. De promotie van Reason als een all in-one pakket, en dat je geen studio meer nodig had, was toen werkelijk lachwekkend. Ik heb er later nooit echt meer aandacht aan besteed maar merkte wel dat veel mensen, meestal beginners, er weg van waren en werden.

Wat ik altijd tegen dat soort programma's heb is dat je geen 'eigen' sound kan creeren dmv verschillende apparaten. Elk apparaat, of synth, heeft een eigen karakter, klankkleur. Reason heeft dat ook, maar dat is dan ook echt Reason alleen. Dat hoorde ik ook meteen in je track, die gelikte sound maar het sprak me wel aan, vandaar.

Misschien had je niet moeten melden dat je het met Reason had gemaakt, dan had ik het nooit op deze manier kunnen benaderen. Maar dan nog, Reason heeft dus gewoon een mooie sound in mijn oren.

Back