[ASIO] M-Audio vs Marian

Allemaal leuk :)
Maar Intel met z'n DUAL DDR en 800mhz fsb rockt toch wel ff wat meer dan AMD.
Als je toch zo'n AMD fan bent, wacht dan op de Amd64bit CPU!

Origineel geplaatst door mw3003
Allemaal leuk :)
Maar Intel met z'n DUAL DDR en 800mhz fsb rockt toch wel ff wat meer dan AMD.
Als je toch zo'n AMD fan bent, wacht dan op de Amd64bit CPU!

Net zoals zo'n setje ook je gearspendingmoneyzakje aardig 'rockt'... Het is allemaal niet nodig, een XP2400+/P4 2,4 heeft power genoeg om leuke dingen te doen.

Maar goed, dit is voor een andere draad dus laten we deze discussie maar even laten :biertje:

Origineel geplaatst door fuse
K*t!
Ik moet een NForce2 hebben.

Maar ik heb last van een niet meewerkende AGP Matrox 450 want boven de 80% haal ik niet.
Of het heeft er mee te maken dat ik alle ins en outs van m'n RME (9/9) aan heb staan en de latency op 6ms heb staan.
En de USB controller helpt ook niet want die vreet stiekem ook veel CPU tijd.

Nou ja, ik mag eigenlijk niet klagen want het komt toch bijna nooit voor dat ik op die 80% kom te zitten. Het enige lastige wat ik had was dat m'n HD's te dicht op elkaar zaten en die krengen te heet werden en daardoor gek gingen doen. Ik moet dus nog wel een ombouwsetje voor 3,5"HD hebben en evt een (lowspeed) hd fan.

Maar je latency terugschroeven wil ook nog wel eens wat oplossen.
Het betekent eigenlijk gewoon dat je computer te traag is. (of je geluidskaart te snel)

Jojojooow... zit je nou een beetje de gek met me aan te steken? :D Of zie ik dat verkeerd... Als ik ergens boven in deze thread lees dat men wel de 90-100% zonder klikken, pops etc krijgt, dan wil ik op z'n minst ook meer uit m'n softsynths halen. Vervolgens loopt iedereen continu te zeggen dat Nvidea chipset zeker beter is (including jij)... dus wat?! ;)

Ok wil je cheap,

ga dan voor een ECS k7s6a 1.0a board van maar 60 euro.
kan t/m 2600+ op. plus DDR en SIS 745 Chipset.

Mijn pa draait zonder problemen met dat setje.
:)

Origineel geplaatst door mw3003
Ok wil je cheap,

ga dan voor een ECS k7s6a 1.0a board van maar 60 euro.
kan t/m 2600+ op. plus DDR en SIS 745 Chipset.

Mijn pa draait zonder problemen met dat setje.
:)

Tja, en met prestaties die niet in de buurt komen van een nForce2 van 3 tientjes meer... 8o)

Het is natuurlijk maar net waar je voor kiest.

Origineel geplaatst door Almeros
Thanx voor de tip! Maakt je vader er ook muziek mee? 8) ...maar laten we van deze thread maar niet weer een Mobothread maken :) Thoort hier meer over ASIO performance te gaan...

Idd. M'n vader maakt blues/folk dat soort dingen. En heeft een eigen band. Hij schrijft voornamelijk de muziek.
Een Terretec DMX6Fire werkt prima met dat board.

Maar toch, ik ga zelf het liefste voor ietsje meer zekerheid en koop dan aopen/asus/msi en sowieso intel.
Gr.
Mw

Origineel geplaatst door n0_key
Tja, en met prestaties die niet in de buurt komen van een nForce2 van 3 tientjes meer... 8o)

Het is natuurlijk maar net waar je voor kiest.

30 tientjes is 70 piek. Daar koop je bijna een video kaart voor [als je budget gaat]
en ik zei ook : "wil je cheap..." vrij vertaald is dat wil je goedkoop ;)

Please mensen...ik ben geen mod maar laten we het ontopic houden... Over mobo's en prijzen zijn al heeeeeel veel andere threads op het forum :)

Iemand anders op deze planeet die ook (dan maar uberhaupt) een geluidskaart van Marian bezit?? Lijkt wel of ik de enige ben...

Tja, ik heb een M-audio kaart (delta 1010LT) met een Via chipset (133A, de meest beruchte).

Maar ik gewbruik geen Cubase SX (als iemand dat p[rog ff voor mij kan regelen, werkend, dan wil ik wel ff testen :))
Ik gebruik Logic 5.5. Eigenlijk weet ik niet of er in Logic ook zo'n CPU metertje zit, maar wat ik wel weet is dat ik pas een ASIO-overload krijg als de CPU-meter die in windows gebakken zit totaan de 100% komt.

Ik heb een MSI mobo met een AMD Duron 800Mhz.

Ik heb wel eens klikjes, maar ik ben er nog niet uit of dat komt door een te snelle atack of door m'n PC. Zoveel ervaring heb ik nog niet met synth's nl....

Kieper je huidige moederbord er gewoon uit, verkoop 'm en koop een Epox 8RDA+ moederbordje. Dat ding kost je 100 euro en je bent van het ge-etter af.

zet de PCI Post Writes UIT!

zet de PCI Post Writes UIT!

Kijk :okdan: Dat is wat ik zoek! Thanx Roonan. Sjah ik heb wel een VIA chipset (slik) maar de nieuwste chipset waarvan ik had vernomen dat deze 'wel' stabiel zouden zijn...

North Bridge: VIA®: KT400
South Bridge: VIA®: VT8235

Hmmm... nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet... eigenlijk zou ik dus een M-audio kaart van iemand moeten kunnen lenen/testen of via een winkel... Stel je voor ik koop een nieuwe MoBo en ligt het daar niet aan :confused: ... of ik koop een m-audio en werkt dat ook nie...HELLUPPIE...

Toevallig nog iemand met een VIA chipset en M-audio kaart? :D :D (of vraag ik nu te veel ;))

met de KT400 zijn erg erg erg veel problemen via is gewoon doffe ellende, maar iemand op een forum heeft uitgevonden dat het uizetten van PCI Post Writes in de bios kan helpen, heb je die optie niet in je bios

auw, koop nieuw.

><i .... Mag ik u van harte bedanken voor deze fantastische tip!!! Ik haal de 95% zonder 1 enkele haper! :halleluja
Okay... het heet bij mij wat anders bij m'n BIOS maar ik heb toch wel degelijk het idee dat het dezelfde functie is.

EDIT:

IK MET M"N GROTE MUIL...juig weer te vroeg... waarschijnlijk werkte het nog ff perfect voordat ik IE opstarte naast cubase... Na deze post liep het ineens al niet zo stabiel meer. Whatever...koop binnenkort alsnog wel een Nvidea chipset MOBO.

850! 850! 850! 850! 850! 850!

850! 850! 850! 850! 850! 850!

Whatever...koop binnenkort alsnog wel een Nvidea chipset MOBO.

Daar zul jij dan de gevolgen van moeten dragen.

Ik heb het al dikwijls gezegd. Als je 99% stabiliteit wenst en naar een mobo zoekt dat bovendien echt helemaal geschikt is voor muziektoepassingen, neem dan liever afstand van de volgende zaken :

VIA , KT400, SIS, AMD,N-force (toch kiezen voor dit spul houd steeds een aantal risico's in)

Ik vind dat als je een dedicated muziek-systeem wil bouwen dat 99% vlekkeloos werkt, het budget op de tweede plaats komt. Wat je uiteindelijk wil is vooral stabiliteit. Snelheid is voor de meeste computers niet het probleem.
Wat dan wel ?

Zowieso Macintosh, en als dat budgetair niet haalbaar is >> P4!

Hét pc-moederbord dat het meest geschikt is om muziek mee te maken :

1/Intel 850EMV http://www.intel.com/design/motherbd/mv2/index.htm?iid=ipp_dlc_deskmb+p4pmb_d850emv2&

Echter: schrik niet van de prijs van PC4000 RDRAM geheugens (400 euri/1 G) en bovendien blijken ook rambus-borden nog steeds even duur als 2 jaar geleden. (soms tot 100 euro duurder dan de nieuwere 875/865 chipset)
Laatste prijs die ik kreeg van de Intel 850EMV was 235 euro.

Verder heb ik nu ook een Asus P4P800 in gebruik ( 865 chipset/bios1007/PC3700 DDR) die op 1000 Mhz Fsb draait, maar ik moet zeggen dat er GEEN verschil is in snelheid met de 850E ( die wel op de helft van de snelheid draait -533 fsb) en minder performant met vst's en muzieksoftware. Ongetwijfeld ligt hier rambus-technologie aan de basis.
http://home01.wxs.nl/~kleyn080/RIMM.htm/#WAT

Tot slot : van alle problemen die er zijn met mobo's heb ik nog niets gemerkt. Misschien omdat ik mij heel erg heb verdiept in die materie, met een aantal échte kenners heb gesproken voor ik kocht en nu blijkt dat de 850E inderdaad dé oplossing is ? Rambus is echter totaal niet populair(ook nooit geweest) wegens het hogere prijskaartje. En dat zei ik toch net ? Budget komt op de tweede plaats als je dedicated systemen wil bouwen.

Laatst gewijzigd:
P4T533C

P4T533C

SkeletVM:
er zijn meer moederborden die rambus de nieuwste ondersteunen , de P4t533-C van asus bijvoorbeeld. heb je daar ervaring mee... deze zijn stukken makkelijker te vinden dan het intel bord dat jij aangeeft..

Ik zit zelf op een punt iets aan te gaan schaffen, een rambus systeem is wanneer je MotU interfaces gebruikt met een PCI324 kaart de enige echt safe oplossing..

Groet,
Cor.

Back