Is het einde van de loudness war nabij?

Is het einde van de loudness war nabij?

• He, wat zeg je?

Stemmen: 6 17,6%
  • Ja, overcompressie maakt muziek kapot.

Stemmen: 28 82,4%

• Totaal aantal stemmers
    34
Kijk overdag naar de BBC en je ziet ook alleen maar huizen verbouwen/verkopen en antiek op zolder. Oftewel; goedkope TV. Shitseries als Eastenders lopen ook jaren.

Maar de reden dat de BBC kwalitatief beter is en zonder reclame is puur door het feit dat ze veel meer geld krijgen van de overheid (danwel van de bevolking via een TV Licence heffing) en waarschijnlijk omdat er een committee bepaalt wat er wel en niet moet worden gemaakt. BBC en VRT zijn staats TV. Overigens heb je in Engeland ook commerciele zender met bagger hoor, alleen die krijgen we niet op de kabel hier. Verder is de UK natuurlijk veel groter en heeft de BBC veel meer mogelijkheden om hun programma's internationaal te vermarkten (uitzendrechten / DVDs etc.). Dus hebben ze ook meer te besteden aan programma's.

Ja, het heeft z'n voors en tegens. BBC is oerdegelijk, maar vaak niet erg spannend. Je zult er niet gauw controversiele programma's als Spuiten & Slikken of de Donorshow op zien. En als ik programma's zie als DWDD University denk ik - wij kunnen het hier ook best.

Ach ja, smaak is smaak. De ene vindt Ali B op volle toeren, Ruben vs. Sophie en Powned verschrikkelijk en en de ander ziet er wel het vernieuwende in.
TV is vooral vermaak, dus moet je er niet te moeilijk over doen.

Oh, ik vind Ali B. op Volle Toeren super :)

En ik hou normaal niet eens van hip hop/Ali B., kan je nagaan.

Ik hou ook niet van die muziek, maar de gedachte achter het programma en de resultaten vind ik wel super.
En juist dat soort programma's vind je niet op de buitenlandse tv.

Ach ja, smaak is smaak. De ene vindt Ali B op volle toeren, Ruben vs. Sophie en Powned verschrikkelijk en en de ander ziet er wel het vernieuwende in.
TV is vooral vermaak, dus moet je er niet te moeilijk over doen.
Daar noem je ook net de enige 3 progs op die nog een beetje de moeite waard zijn :D

Daar noem je ook net de enige 3 progs op die nog een beetje de moeite waard zijn :D

Men zegt wel eens dat de tv steeds oppervlakkiger wordt, maar als je zoekt vind je veel meer boeiende programma's dan vroeger. Vroeger werd men geboeid door een programma dat tegenwoordig niet eens meer de moeite waard is om de tv voor aan te zetten.

onzin, ik heb de tijd van 2 zenders begin jaren 80 nog meegemaakt en toen was er weinig TV aanbod maar wat er was was wel goed gemaakt..

Vroeger was Wedden Dat en Cijfers & Letters boeiend. Zou je tegenwoordig voor die programma's je tv aanzetten?
Vroeger waren die programma's nieuw. Als je nu Meneer de Uil opzet, zul je weinig kwaliteit ontdekken en je verbazen over de moeilijke taal die werd gebezigd richting het kinderlijke publiek. Het is nostalgie, maar dat maakt de oude programma's nog niet automatisch goed.
Tegenwoordig hebben we alle soorten programma's gezien en moet er weer geƫxperimenteerd worden. En gelukkig gebeurt dat in Nederland. In het buitenland zie je dat minder. In Duitsland wordt Wedden Dat nog steeds uitgezonden, terwijl we dat programma in Nederland wel kunnen uitkotsen.

fantastische programma's als the voice, oh oh cherso, britt en ymke, x factor, bonje met de buren, tuinprogramma's, voetbal geblaat enz enz enz waren er toen ook gelukkig gewoon niet..

De commerciƫle zenders kotsen een hoop oppervlakkigheid uit.
Maar als je die zenders vergeet, blijft er nog een hoop interessante tv over.
In ieder geval 2 zenders meer dan begin jaren 80: Nederland 3 en de regionale zender.

fantastische programma's als the voice, oh oh cherso, britt en ymke, x factor, bonje met de buren, tuinprogramma's, voetbal geblaat enz enz enz waren er toen ook gelukkig gewoon niet..

Toen had je de Soundmixshow, Avro Service Salon, Ter Land Ter Zee en In De Lucht, Bananasplit en Medisch Centrum West. Al die zinloze quizzen met Fred Oster. Kom op zeg.

UFO's!

onzin, ik heb de tijd van 2 zenders begin jaren 80 nog meegemaakt en toen was er weinig TV aanbod maar wat er was was wel goed gemaakt..

Zoals je mogelijk inmiddels wel weet heb ik al iets van 8 jaar geen kabel tv meer, ik kijk enkel nog uitzending gemist en youtube, vimeo, en films/ series, streams etc op XBMC via mijn Apple TV (kan ook een ander apparaat zijn) en ik kijk al jaren regelmatig kwalitatieve (Ook Nederlandse) programmas wanneer ik wil zonder de ergennissen waar jij al jaren over klaagt.

Het enige wat jij moet doen is doen wat ik doe en er is geen probleem meer, in ieder geval, niet meer (waarneembaar) voor jou.

Ik snap werkelijk waar niet waar jij op wacht..:)

http://xbmc.org/download/

Ron's Honeymoonquiz begon ook ooit op de publieke omroep! IN DE TOMATENSOEP HUHUHUHUHU

Nee, echt top TV voordat de commercielen kwamen.

Vroeger was men blij als er wat bewoog in beeld en als er geluid uit kwam.
Dat wordt door de sentimentelen opgehemeld als fantastische tv.
Tegenwoordig is dat gelijk aan Britt en Ymke, en voldoet het niet meer aan de verwachtingen.
Leef niet in het verleden en kijk naar de mogelijkheden, ipv. problemen.

Zoals je mogelijk inmiddels wel weet heb ik al iets van 8 jaar geen kabel tv meer, ik kijk enkel nog uitzending gemist en youtube, vimeo, en films/ series, streams etc op XBMC via mijn Apple TV (kan ook een ander apparaat zijn) en ik kijk al jaren regelmatig kwalitatieve (Ook Nederlandse) programmas wanneer ik wil zonder de ergennissen waar jij al jaren over klaagt.

Het enige wat jij moet doen is doen wat ik doe en er is geen probleem meer, in ieder geval, niet meer (waarneembaar) voor jou.

Ik snap werkelijk waar niet waar jij op wacht..:)

http://xbmc.org/download/

hmm mijn digitenne opzeggen?
misschien een optie...

Back