Is het einde van de loudness war nabij?

Is het einde van de loudness war nabij?

• He, wat zeg je?

Stemmen: 6 17,6%
  • Ja, overcompressie maakt muziek kapot.

Stemmen: 28 82,4%

• Totaal aantal stemmers
    34
...
het wordt allemaal door onze strot geduwd maar je HOEFT niet te luisteren/kijken enz...

ik haal de film Zeitgeist nog maar eens aan...

:( bah, reclame..!

VRT en BBC zijn saai en cultureel verantwoord. In Nederland durft men tenminste nog te experimenteren.

NIet mijn perceptie...Tenminste wat VRT betreft. Ik kijk niet genoeg naar BBC om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Ron's Honeymoonquiz begon ook ooit op de publieke omroep! IN DE TOMATENSOEP HUHUHUHUHU

Nee, echt top TV voordat de commercielen kwamen.

man je hebt het over 1 uurtje per week...
dat staat in geen vergelijking tot de hoeveelheid debielen TV op de RTL's en SBS van nu

In de verenigde staten is nu toch redelijk de EDM hype begonnen dus het lijkt me sterk dat de loudness war stopt.

EDM, ben blij dat het er is. Dan heb ik het lekker rustig met mn non main stage artiesten op festivals die vaak 300 keer beter zijn dan de mainstage.. nee ik heb geen zin om te staan springen op Akon gepaard met Guetta, of die drie zweedse mongolen... dan steek ik de boel in brand :biertje: hipster alom olééé

VRT en BBC zijn saai en cultureel verantwoord. In Nederland durft men tenminste nog te experimenteren.

Noem je dat experimenteren? Tokkie TV man.. er is geen enkel goed stukje televisie te zien op de Nederlandse beeldbuis. Stuk voor stuk rommel, uitgekakt door meneer de Mol of iets wat daar aan vast hangt. Zat gisteren ochtend stukje over The Voice Kids te kijken, soort portret over die Bente. Niks aan de hand tiener meisje dat rete strak zingt. Die kreeg me een teringzooi contracten onder de neus gedouwd waar onderanderen in stond dat ze niet mocht gaan huilen op TV als ze zou verliezen..

Vrouwlief kijkt graag SYTYCD. Ieder danspasje een nieuw reclame blokje op 10.

man je hebt het over 1 uurtje per week...
dat staat in geen vergelijking tot de hoeveelheid debielen TV op de RTL's en SBS van nu

Waar ik me, buiten de irritante reclames dan, sterk aan erger is dat vreselijke gezanik over dat er een hondje vermist is of dat de wekelijkse zuipkeet marathon niet doorgaat. Daar erger ik me de laatste jaren meer aan dan aan de loudness war..

Het moet tegenwoordig op de tv alleen nog maar gaan om de waan van de dag. Zeer irritant vind ik dat. Dat had je vroeger dus niet!!

Ik ben erg blij dat we 13th street erbij hebben, tenminste geen SBS troep.
National Geo en Discovery nog erger: helemaal vervuild geraakt, allemaal programmering over het in scene gezette leven van: de trucker, de visser, de handelaar, de.... Nou en?

Zoooo USA!

de hele verdebielisering van de media het laatste decennium is ook vooral merkbaar bij de kinderen tegenwoordig...
dat wordt nog wat voor de toekomst =(

de hele verdebielisering van de media het laatste decennium is ook vooral merkbaar bij de kinderen tegenwoordig...

Dat idee had ik al in de 90's.. Kun je nagaan. :D

tja daar heb je gelijk in, het begon eigenlijk ook zo'n beetje bij de opkomst van happy hardcore etc.

De programma's waar over wordt geklaagd zijn allemaal op de commerciële zenders te zien.
Ik heb zelf al jaren geleden mijn tv-abonnement opgezegd. Ik heb nu een Digitenne kastje zonder abonnement. Daarop kan ik Nederland 1, 2, 3 en de regionale zender zien. Is voor mij meer dan genoeg.

tja daar heb je gelijk in, het begon eigenlijk ook zo'n beetje bij de opkomst van happy hardcore etc.

En dat zei de generatie ervoor over house en de generatie daarvoor over disco en de generatie daarvoor over pop en de generatie daarvoor over rock & roll en de generatie daarvoor over jazz.

Synthforum begint wel steeds meer een zure oude mannenclub te worden, of ligt dat aan mij? :)

Je hoeft niet persee oud te zijn om zuur te worden heh.

Ik kijk alleen nog maar comedy central, national geo en discovery is helaas ook niet meer wat het ooit was.
Wat ik ook nog wel leuk vind is nostalgia tv ofzo, oude nederlandse (vaak zwart wit) programma's op digitenne.

Generaliseren kun je leren. Wat is de media? En wie zijn de kinderen? Die heb je in alle soorten en maten. Als je goed zoekt is er genoeg fraais op tv.

Die papa's en mama's trouwens die op ome Geert W stemmen vind ik veel dommer, maar dat terzijde :)

Klein stukje copy/paste vanaf mijn site, want het ging tenslotte over de loudness war:

Loudness Normalization

Quite recently things have started to change with the release of Mastered For iTunes (MFiT) and more important, Loudness Normalization. What loudness normalization does, is instead of looking at the maximum peaklevel, it's working on the RMS level. This changes the way we listen and enjoy our music entirely. It doesn't matter at all how loud your music is mastered since it will always be played back at the same level/volume whatever you call it. As a matter of fact, music with dynamics will sound better then overly loud/distorted/limited music. This is because the peak to RMS ratio will be higher and so you have way more headroom for the peaks. As a result, your music will sound punchier, more open and yes, even louder. If you still want things to sound heavily compressed, squashed and limited, that is still possible but the good news is, you don't have to if you don't want to.

Now you probably think that is something that will probably happen somewhere in the future. Well, I have got some news for you, it's already happening! iTunes has a 'soon to be on by default' function called SoundCheck, Spotify has this function since 2009 and is turned on by default and winamp has ReplayGain just to name a few.

This is not 'some way' to end the loudness war, this is the future!

Mooi dat het ook bij muziek stilletjes aan begint te komen... Maar het zal wel langer duren door de (onwetende) huis- tuin- en keukenmasteraar waar de meeste producers en kleine labels tegenwoordig ook al tevreden over zijn, enfin zo beeld ik het me toch in.

Back