MIDI + Yamaha Motif XS + Fruityloops

http://muzikantenforum.eu/hulpfiles/zangtopic/mengtafel.jpg

Deze mixer, roland fantom G7 + yamaha Motif XS7 (waarom ik ze allebei heb, gewoon omdat het kan ;-)
Maar kan ze gewoon apart van elkaar opnemen,dus hoef ze niet gelijktijdig op te nemen.
Met zo'n kleine afbeelding ben ik natuurlijk niets. Wat is het type? Maar maakt niet uit, kijk gewoon eens in de handleiding. ;) Maar ik denk wel dat je daar gewoon een microfoon zonder iets anders kan insteken.

De set besteld en in huis!
Alleen erg beknopte handleiding!
Ben er paar uur mee bezig maar krijg het niet voor elkaar nog.

Aansluitingen als volgt gedaan:
- 2X USB MIDI kabel eentje van interface naar PC, de andere van synthesizer naar PC
- Versterker naar mengtafel 2X jack
- Mengtafel naar synthesizer 2X jack

ik heb dus geen directe aansluiting van de synthesizer naar de interface.....
De drivers van de interface zijn geïnstalleerd en als ik de koptelefoon aansluit op de interface en in het configuratiescherm op de PC geluidtest klik, hoor ik het door de koptelefoon.
Ik wil graag de synthesizer horen en opnemen.
Vind het een behoorlijke puzzel, waar ik nog niet uit kom.....

Bedankt voor de uitleg, het lukt mij niet om 1 van die 2 opties technisch mogelijk te maken. De drivers van de interface worden door fruityloops herkend, maar de geluiden van mijn synthesizer, klinken niet door mijn koptelefoon die in de interface zit, niet door PC speakers en na aansluiten ook niet door de (extra) monitor boxen waar normaal gesproken het geluid van synth uit komt.
Is het handig als ik duidelijke foto's maak van elke aansluiting PC, mengtafel, interface, versterker, synth? Dan kun je misschien waar het fout gaat?

Sorry voor het gedoe, doe serieus mijn best om het te laten werken, op internet alles opzoeken, en advies volgen, maar het lukt helaas nog niet.

Ja de asio driver is geselecteerd, heb ze allemaal geprobeerd, dus ook de optie scarlett.
Kanaal is denk k goed, heb net de heleboel afgesloten en morgenmiddag ga ik weer verder.
Dus dat zal ik morgen even checken.
In principe kan ik hetzelfde als ik al kon na aanschaf interface.
In FL inspelen en vanuit daar geluiden aan toekennen.
Dus denk dat er een kabeltje of iets kleins niet goed heb aangesloten.

Ik zie al waar het aansluiten misging!
Bij de input op de interface. Ik dacht dat je alleen maar XLR
kabeltje er in kon doen, zo te zien aan de grootte van de ingangen.
Maar Jack past er dus ook gewoon op. (schaam, schaam ;-)

Ik heb m nu als volgt aangesloten: Synth > Audio Interface > Mengtafel > Versterker > Speakers

De synth klinkt prima door de monitoren, en kan dit volume
nu dus via de interface bedienen.
Echter kan ik nog niet Fruity Loops zover krijgen om de geluiden uit mijn synthesizer op te nemen of zelfs te horen via de PC speakers.

Ik heb een paar screenshots van de instellingen gemaakt.
misschien dat je er iets mee kunt?

Groeten van Roy

Attachments

• 20130222_134816.jpg
    20130222_134816.jpg
    72,1 KB · Bekeken: 142
  • 20130222_134856.jpg
    20130222_134856.jpg
    66,8 KB · Bekeken: 155
  • 20130222_135123.jpg
    20130222_135123.jpg
    66,4 KB · Bekeken: 143
  • 20130222_135542.jpg
    20130222_135542.jpg
    60,4 KB · Bekeken: 147
Toen ik zei:
Heb je in FL Studio de ASIO driver gekozen
Bedoel ik: De ASIO driver van de Focusrite. Ik zie hier dat die zelfs helemaal niet geïnstalleerd is.
ASIO4ALL moet je niet gebruiken. Da's enkel voor een geluidschip of als je Asio drivers van meerdere audio interfaces wil combineren.

Back