Logic Studio uitproberen

marc.waterman

Nieuwkomer
Mijn zoon van 14 heeft nu een jaar lang dagelijks muziek gemaakt met Garageband + Jampacks, maar loopt stevig tegen de beperkingen aan. Ik overweeg om Logic Studio voor hem te kopen, maar heb er zelf weinig verstand van. Is er op dit forum iemand in Enschede of omgeving die hem Logic wil laten zien en wat op weg zou willen helpen?
Groet,

Marc

Deze (betaalde) tutorials zijn altijd goed..
En op youtube is ook heel veel goeds te vinden.
Trouwens de overstap van Garageband naar logic is niet echt zo groot. (Van werkmethode dan)
Je hebt wel zoals je al zei veel meer opties in logic. :)
Ik weet dat het niet echt een antwoord op je vraag is maar ik hoop dat ik je toch geholpen heb. ;)

Wat voor muziek is junior mee bezig? Als het dance georienteerd is, is Ableton misschien geen slecht idee.

Als je zoon niet erg veel met deep midi editing en dergelijke hoeft te doen ( oftwel als je niet heel veel midi hardware heb) dan zou ik Presonus Studio One V2 aanraden.

Ik draai oook Logic, erg goed pakket, maar Presonus is toch denk ik net wat sneller/gestreamlined en is ook wat moderner qua opzet. Logic is best wel spartaans te noemen in vergelijking met Studio One V2

Ik kan ook niet meer snel aan een andere DAW wennen, maar voor je zoontje zou Studio Liveeen stuk makkelijker zijn denk ik.

StudioOne ondersteund ook VST en AudioUnits, Logic alleen de laatste

zit daar zelf als logic gebruiker ook al een tijd naar te kijken. Logic is gewoon wat ouder, en een frisse workflow is nooit weg, lijkt me.

Ik denk dat alle programma's die men hier noemt goed zijn. Mijn voorstel voor Ableton komt voort uit het feit dat ik jarenlang met Cubase heb gewerkt maar op een bepaald moment iets anders wilde. Ik heb toen voor Logic gekozen en daar de afgelopen vier jaar mee gewerkt terwijl mijn muzikale vrienden Ableton adviseerden. Ik zal er wel bij zeggen dat ik met loop-based dance shizzle bezig ben en een paar maanden geleden heb ik bij een van deze vrienden voor het eerst met Ableton mogen werken. Ik was meteen onder de indruk van de mogelijkheden en de werkwijze. Ik ben om. Een voordeel van Ableton ten opzichte van de andere daw's vind ik het feit dat, doordat zoveel mensen het gebruiken, er onnoemelijk veel tutorials op YT te vinden zijn waar ik in ieder geval sneller door op weg kon en kan.
Zoals men zegt, just my 2 cents.

Ik woon zelf niet in debuurt, maar Logic Ninja heeft goed tutorials op Youtube.

Logic lijkt mij een prima keuze, zeker omdat je zoon al bezig is met Garageband. Kun je eenvoudig alles overzetten naar Logic. Daarnaast heeft Logic een aantal erg goede Software Synths en effecten. En is het een relatief goedkoop pakket om aan te schaffen via de Appstore.

Voor dat genre is Logic erg geschikt, de gitaar-amps die erbij zijn klinken best overtuigend!

Persoonlijk vind ik Logic iets te moeilijk maar als je zoon al Garageband goed kent lijkt me de overstap naar Logic de beste keuze. Succes!

proefversie logic studio?

proefversie logic studio?

Ik heb gezocht op de webste van Apple, maar kan die proefversie niet vinden. Heeft iemand een linkje?

Volgens mij is er geen demo versie. Je kun meestal wel in een Apple STore proberen, al is dat natuurlijk niet echt ideaal. wellicht bij een grotere muziekzaak? Of i.d.d. iemand van het forum.

In het geval van Gothic Metal ben ik het eens met de keuze voor Logic. Daar heeft hij dan een goed programma aan met, ook daar weer, een enorme hoeveelheid aan goede tutorials op YT.

Succes

Overweeg ook Protools.
Duurder en nier perse beter dan alle eerder genoemde software.
Wel veel gebruikt in "pro" markt. Als hij muziek/audio als vak wilt leren en meer neigt naar technicus (opname, mixage) dan is Protools een verstandige keuze.

hobby/muzikant; dan is logic prima. Ook in de pro segment prima resultaten ermee te halen overigens.

betamax was ook erg goed, zelfs beter dan vhs. Toch had iedereen vhs.

Back