Is dit een oude oscillator of niet?

rogear

Nieuwkomer
Hallo beste forum leden, ik ben nieuw hier maar ik volg het forum al een tijdje..

Ik zag deze (ik denk oude oscillator) bij een tweedehands-zaak..
Geen idee wat het is, maar ben nieuwsgierig en daarom ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen of dit een leuk hebbeding is!

Hebben jullie enig idee wat het is?

Attachments

• IMAG0346.jpg
    IMAG0346.jpg
    32 KB · Bekeken: 132
De wat uitgebreidere oscilloscopen hebben wel vaak een ingebouwde (blokgolf) oscillator aan boord (fixed frequency), om probes mee af te regelen.

Maar om 't daardoor nu een oscillator te gaan noemen (met handig grafisch display) is beetje omgekeerd ;-)

Zo te zien heeft deze scoop niet zo'n ingebouwde oscillator, maar da's vanaf hier natuurlijk niet met zekerheid te zeggen.

nee is geen oscillator...
een koffiefilter is wel een filter

Je hebt gelijk. Het zou wel erg onwaarschijnlijk zijn dat hij een zodanig uitgebreide Synthi 100 heeft dat er meer dan 1 oscilloscoop in zat. Ik heb ook nog nooit van een dergelijke Synthi 100 gehoord, dus laten we die optie maar schrappen.

Dan zal hij hoogstwaarschijnlijk gewoon meerdere Synthi 100's in een daisy-chain setup gehad hebben. :D

Kan een oscilloscoop eigenlijk een toegevoegde waarde geven aan je setup? Ik weet dat bouwers en reparateurs van synthesizers niet zonder kunnen, maar kan je er ook iets aan hebben in je studio. Ik heb in mijn setup een analyzer en een fase meter die behoorlijk handig zijn soms, maar kan je ook iets hebben aan een oscilloscoop?

nou ja je kan kijken naar je golfvormen van je synths

nou ja je kan kijken naar je golfvormen van je synths

Maar kan je dan ook, aan de hand van kijken naar de golfvormen dingen checken. Kan je verschillende synthesizers onderscheiden van elkaar misschien? Of kan je zien of je VA synth wel echt de golfvorm produceert die hij uitstuurd? Of de saw wel echt een saw is of zoiets.

volgens mij zijn er ook freeware PC oscilloscope programmaatjes

die "vintage" scoops zijn meestal veel te duur voor wat je krijgt, 2dehands winkeltjes hebben vaak een onrealistisch beeld van wat zoiets nog op moet leveren. Voor een relatief klein bedrag koop je een eenvoudige nieuwe scoop die 't zeker doet. volgens mij heb ik voor mijn scoop niet meer dan 50 euro of zo betaald.

Back