prodigy mods

Mathieu

Ingeburgerd
Hoi, ik zag al veel mods voorbijgaan van de Prodigy, maar vind hier geen documentatie rond.

ik zag dat het mogelijk was om de enveloppe door te trekken naar de pitch en een white/pink noise generator te installeren

bedankt

Mathieu

zo , dan klinkt het niet alleen als een goede moog, maar wordt het ook nog een complete synth..

jep deze heeft cv input.

zou heerlijk zijn mocht je een paar aanduidingen op de schema's kunnen maken voor me, eeuwige dank!

Mathieu

*edit*
kan ik in feite ook gewoon de MFOS env gen maken en gewoon aansluiten op CV, dat zou hetzelfde effect geven zonder de moog van zijn originele staat te beroven he?

en nog een aparte cv-noob vraag: kan ik 1 lfo module toeeigenen aan een pitch en een filterverandering? meeste LFO modules hebben maar 1 uitgang per wave zag ik...
en ten 3de: kan ik meerdere lfo's syncen met elkaar? ik heb het eigelijk over de music from outer space LFO's
( http://www.musicfromouterspace.com/...PROJARG=ADSR001/ADSR001.html&VPW=1024&VPH=500 )

De Env. Gen. doortrekken naar de VCO Freq. kan niet moeilijk zijn. Heeft de Prodigy een CV Inpit?
De Noise Source zal je moeten maken en met een pot naar het filter moeten sturen. Ook niet heel ingewikkeld.
Zal later (als ik thuis ben) eens in de schema's kijken.

In de service manual van de Prodigy staat erg duidelijk aangegeven waar de uitgangen van de Env. Gen's zitten. Meet deze eens. Ik kan me voorstellen dat je deze naar de CV Input kan door lussen met b.v. een 100k weerstandje en een potmeter als attenuator om de hoeveelheid modulatie in te stellen.

Ik zal als ik thuis ben nog eens naar de schema's kijken.

Misschien is het een idee om een extern kastje met wat (Doepfer) modules aan te schaffen. Om zo verschillende modulatie bronnen te mixen en je Prodigy aan te sturen.(?)

ik was zo al van plan om wat music from outer space modules te gaan bouwen, gewoon de printplaten bestellen. ik heb wel wat soldeerervaring en ik kan wel een schema volgen, maar kan jammergenoeg niet echt zelf ingrepen gaan maken, zo ver reikt m'n kennis niet.

dankje!
M

In de service manual van de Prodigy staat erg duidelijk aangegeven waar de uitgangen van de Env. Gen's zitten. Meet deze eens. Ik kan me voorstellen dat je deze naar de CV Input kan door lussen met b.v. een 100k weerstandje en een potmeter als attenuator om de hoeveelheid modulatie in te stellen.

Ik zal als ik thuis ben nog eens naar de schema's kijken.

Misschien is het een idee om een extern kastje met wat (Doepfer) modules aan te schaffen. Om zo verschillende modulatie bronnen te mixen en je Prodigy aan te sturen.(?)

Als je met vragen zit post je ze toch gewoon hier!

Ik ben overigens geen tegenstander van synths intern modificeren, verre van. Maar een concreet plan is wel handig..

Ik heb nog de MFOS Expension Board. Als je interesse hebt hoor ik het wel. (PB).

[EDIT] Misschien zijn wat outputs voor de modulatie bronnen handig. Kan je ze extern bewerken/mixen om de Prodigy of een andere synth mee aan te sturen.

@ Mathieu

idd gewoon hier je vragen posten, zijn genoeg mensen die je willen helpen. Zelfs met bouwen.

Ik heb dus deze print eventueel voor je.
http://www.musicfromouterspace.com/...RICLOCK.php&MAINTAB=SYNTHDIY&VPW=1910&VPH=794

MFOS Sound Lab ULTIMATE EXPANDER

- A State Variable Voltage Controlled Filter (doubles as a 1V/oct sine wave oscillator over several octaves)
- A Voltage Controlled Amplifier (expo response)
- An ADSR Envelope Generator
- A Four Channel Active Mixer
- A One-In Three-Out Voltage Distributor
- A CV Inverter
- An Analog Multiplier (Ring Modulator)
- An External Signal Buffer
- An Envelope Follower
- Two Passive Voltage Attenuators
- A Headphone Amplifier

He, bedankt voor de aanbieding, maar ik ga gewoon beginnen met een envelope module en een lfo module denk ik, om eens te zien of ik nog steeds zo goed kan solderen als ik me herrinner ;)

zo'n groot project lijkt me wat teveel hooi op mn vork als beginner.

mijn moog komt morgen aan, ik laat wel weten wat ik ermee ga doen.

er zit een s-trig in/out op (met een kabel van s-trig naar jack voor cv), een kvbd in/out, osc in, vcf in en sync in. ik denk dat dat alles is dat ik nodig heb om deze bak te gaan moduleren met externe modules..

groet!

M

Ik heb dus deze print eventueel voor je.
http://www.musicfromouterspace.com/...RICLOCK.php&MAINTAB=SYNTHDIY&VPW=1910&VPH=794

MFOS Sound Lab ULTIMATE EXPANDER

- A State Variable Voltage Controlled Filter (doubles as a 1V/oct sine wave oscillator over several octaves)
- A Voltage Controlled Amplifier (expo response)
- An ADSR Envelope Generator
- A Four Channel Active Mixer
- A One-In Three-Out Voltage Distributor
- A CV Inverter
- An Analog Multiplier (Ring Modulator)
- An External Signal Buffer
- An Envelope Follower
- Two Passive Voltage Attenuators
- A Headphone Amplifier

Heb wel vast een plaatje gevonden van de VCA mod. mod., is ook de moeilijkste dus valt nog mee, nou ff zoeken naar een kladje waar iets op staat wat hierop lijkt....:walker:

attachment.php

Attachments

• 100_1344.jpg
    100_1344.jpg
    141,1 KB · Bekeken: 78
ja de s-trig is niet omgebouwd naar cv, maar gewoon een kabel als tussenstuk ofzo. ik heb hem nog niet, ik kan het niet bekijken ;)

die 3 die je noemde zijn inputs. kvbd weet ik ook niet.

Dit begrijp ik niet helemaal.

Dit trouwens ook niet.. :)
Zijn de OSC, VCF en Sync in's CV Inputs? En als dat zo is, wat is de kvbd in/out dan?

okay, ik heb eens zitten denken, en het eerste dat ik zou willen maken is een noise generator.
ik vind heel wat schema's online, maar weten jullie misschien een goede noise generator die simpel te maken valt?
en ik snap dat de noise generator apart moet gemaakt worden en naar de filter gerouted moet worden via een pod die deze dan met de andere osc's mixt. enig idee waar ik wat moet aansluiten? ik denk dat het best is dat ik een noise generator heb die op hetzelfde voltage werkt als de gehele prodigy, zodat ik hem kan aansturen via de voeding van de prodigy denk ik?
en de ground moet dan natuurlijk ook aan de algemene ground van de prod gevestigd worden zeker?

bedankt!

M

Back