prodigy mods

Met die mods uit het filmpje wordt ie een stuk interessanter moet ik zeggen.
Alleen wel erg lelijk uitgevoerd.

Ik zou zeggen; doe het mooier! :)

okay, ik heb eens zitten denken, en het eerste dat ik zou willen maken is een noise generator.
ik vind heel wat schema's online, maar weten jullie misschien een goede noise generator die simpel te maken valt?
en ik snap dat de noise generator apart moet gemaakt worden en naar de filter gerouted moet worden via een pod die deze dan met de andere osc's mixt. enig idee waar ik wat moet aansluiten? ik denk dat het best is dat ik een noise generator heb die op hetzelfde voltage werkt als de gehele prodigy, zodat ik hem kan aansturen via de voeding van de prodigy denk ik?
en de ground moet dan natuurlijk ook aan de algemene ground van de prod gevestigd worden zeker?

bedankt!

M

Wat hierboven staat klopt in princiepen allemaal. Misschien dat de noise van de ARP Odyssey, met noise source mod (data aanwezig in de service manual) een goede keus is. Voor deze hoef je dan geen extra ruisige transistor te zoeken en werkt op +/-15V.
Ik zal straks als ik thuis ben weer nar de schema's kijken.

doe maar op het gemak hoor!

ik wil gewoon een noisegenerator die pink en white heeft, meer hoeft het eigelijk niet te zijn.
ik zag er eentje op MFOS, maar die is nogal uitgebreid en heeft aparte uitgangen per soorte noise...

Het is me gisteren niet meer gelukt om naar schema's te staren, vandaag ook de hele dag op werk...

Ik bedacht me wel dat Velleman misschien wel Noise kitjes heeft die aan je eisen voldoen.(?)
Morgen kijk ik naar de noise van de ARP! (mits je een andere oplossing hebt natuurlijk)

Ik heb eens naar de schema's gekeken en de Odyssey noise is helemaal niet handig om te bouwen. Veel te veel oude, moeilijk te vinden componenten...
Die uit de mono/poly is veel simpeler.

mp_noise.JPG

ziet er handelbaar uit. ik snap dat ik de output naar de filter moet sturen. maar ergens moet ik ze ook een cv kunnen geven adhv toetsen induwen, juist?
ik keek ook al op de schema's van de moog prod maar ik geraak er niet echt aan uit waar ik wat zou moeten aansluiten. ik kan niet echt goed zo'n grote schema's gaan verstaan, ik ben slechts een hobbyist ;)

ziet er handelbaar uit. ik snap dat ik de output naar de filter moet sturen.

Correct. Tussen de out van de noise en de input van het filter zou ik nog een weerstandje plaatsen. Een trimpot kan ook.

maar ergens moet ik ze ook een cv kunnen geven adhv toetsen induwen, juist?

Dit snap ik niet helemaal.

noise is in principe niet keyboard afhankelijk/ staat gewoon altijd te noisen. je kunt natuurlijk wel de filter , waar de noise doorheengaat kbcv geven

Back