Wat is een goed maatje voor mijn Access Virus?

TMT

Dutch Touch
Hoi allemaal,
ik ben op zoek naar een tweede hardware synthesizer. Ik ben in het bezit van een Access Virus TI module en zoek een goed aanvulling hierop. Het liefst een die nieuw te vinden is voor een budgetprijs. Ik ben ervan overtuigd dat er veel synths op de markt zijn die mij kunnen verassen. Uiteraard heb ik youtube bekeken, maar jullie mening is mij ook wat waard:engel::engel:
Nu wil ik graag met een vocoder werken,maar of ik hier nu speciaal een synth voor aan moet schaffen....? Een microfoon icm software kan ook lijkt mij,maar goed.
Wie kan mijn van nuttig advies voorzien?
Ik maak graag dance-achtige muziek (trance, beetje electro,maar ook Jarre, Kraftwerk etc.)

Noem eens een richtprijs.

Voor de een is 200 euro een budgetprijs, voor de ander 2000...

@ Acces; heelgrappig , dat is een vandegene die ik in gedachten heb, maar ik vroeg me af of de r3 misschien niet al voldoet aan mijn wensen. De filmpjes gevenmij geen uitsluistel hierover.
Mijn omschrijving vaneen budgetsynth is er een tot rond de 800 euro,waarbij de echte budgetsynth er een van rond de 500 euro is.

Ik vind zelf de JP8000 altijd erg fijn samengaan, maar die is niet nieuw te krijgen (De GAIA dan wellicht). Maar de Ultranova, lijkt mij ook een fijne combinatie...maar een Blofeld denk ik ook, of iets echts analoogs, B.v. straks de Pulse 2...eigenlijk zijn er zoveel keuzes te maken :)

Radias, brute patterns haal je daar uit door de step sequencers. Ik ken de r3 niet. Maar Radias rocks met de TI!

jp8000 kan idd heel goed, daarnaast alesis ion is toch wel zijn beste maatje vind ik. Als ik maar 2 synths mocht overhouden waren het de virus en de ion.

De ion heeft gewoon een totaal andere klank, warmer en dikker en minder hifi achtig. Daarnaast kun je op de ion heel ver gaan met programmeren waar de jp8000 toch wat beperkt is en blijft.

Ik blijf de ion toch een van de allerbeste VA synths vinden, zit in je budget. Moet te vinden zijn tussen de 450/550 euro.

Mijn advies is natuurlijk wel gebaseerd op synths die ik ken, er zijn vast nog een hoop andere synths die leuk samen gaan, misschien dat andere forumleden je hier op kunnen wijzen.

De Virus die je hebt is een uitgebreide virtual analog en daar zit ook een vocoder in :)

Als je een wat ruimere klankenpallet wilt, zou je ook kunnen gaan kijken voor een ROMpler ofzo

Nu wil ik graag met een vocoder werken,maar of ik hier nu speciaal een synth voor aan moet schaffen....?
Huh? De B en de C hadden nog een ingebouwde vocoder, zit die er niet meer in bij de TI?

edit: jawel - check http://virus.info/forum/index.php?page=Thread&threadID=2385

Een goede software vocoder is de Eiosis ELS (de website lijkt helaas wel even stil te liggen om een of andere reden en lijkt Gearslutz er ook nog maar 0,0 vertrouwen in te hebben, dus da's wellicht geen aanrader; demo's klonken wel heel goed).

Anders heeft Virsyn ook nog een mooie - Matrix - http://www.virsyn.de/en/E_Products/E_MATRIX/e_matrix.html

Als toevoeging op de Virus zou ik in de analoge hoek gaan zoeken - DSI Mopho X4 of zo? Een leuk Moogje?

De vocoder heb ik nog niet getest, heeft iemand goede ervaringen met de vocoder uit de virus TI?
De Ion is prijstechnisch interessanter dan de Radias. De Radias zou dan een rackversie moeten zijn.
@ Vasc: Over de Blofeld heb ik zo mijn tijfels, is die niet wat beperkt in zijn doen en laten?
What about the mininova?
En wat is de Pulse 2?

De vocoder heb ik nog niet getest, heeft iemand goede ervaringen met de vocoder uit de virus TI?
Jemig man, je hebt het ding daar voor je neus staan, test nou gewoon zelf :D We kunnen hier wel kilobytes aan tekst neerdumpen, het zegt nooit zoveel als zelf de proef op de som nemen.

@ Vasc: Over de Blofeld heb ik zo mijn tijfels, is die niet wat beperkt in zijn doen en laten?
Juist niet. Wel minder outputs en effecten, maar zeker niet beperkt.

What about the mininova?
De reden dat ik juist niet voor iets zou gaan wat ook weer virtueel analoog is is het contrast dat je dan hebt.

En wat is de Pulse 2?
Momenteel nog vaporware. Kan verandering in komen als Waldorf naar de Messe durft te komen.

(een monofone analoge synthesizer met 3 DCOs - versie 2 is niet langer een 2U rack unit maar past qua formaat in de Blofeld)

Ik zou een analoge synth nemen die een audio in heeft voor de filter. Zo kan je de Virus TI ook door een analoge filter jagen, wat de sound toch wel stevig verandert.

Je moet kijken naar wat een Virus niet kan. Diepe analoge bassen bijvoorbeeld. Volgens mij valt de Moog Minitaur binnen jouw budgetbudget.

Maar waarom zou je perse een nieuwe willen? Geld teveel?

@ The Unholy haha nee ik heb geen geld teveel. Het liefst heb ik een nieuw exemplaar, maar dat is geen pré hoor, een nette tweedehands is ook prima. Het voordeel van een tweedehands is natuurlijk dat de keus groter wordt.
De Virus voldoet steeds meer aan mijn verwachtingen overigens, maar de beperking blijft natuurlijk het aantal voices per synth. Daarnaast heeft Ik maak ook gebruik van softsynths, maar juist de combi van hardware en software werkt voor mij.
@ Yoozer Je hebt gelijk ik moet de vocoder maar eens testen (nu nog een microfoon :) )
Vwb nieuwe hardware heb ik wel een lijstje waar ik uit zou moeten kiezen, vwb tweedehands wordt het lastiger, juist vanwege de keuze en de verrassende mogelijkheden van sommige synths die een ware toevoeging kunnen zijn voor de Virus.
Ik heb gedacht aan Korg Radias (evt R3), Minitaur (maar alleen bassen en aanverwante sounds :( ), Nordrack 2 (trekt me wel, maar de verhalen van sommigen trekken me minder), Moog Little Phatty, Tetra allemaal volgens mij helemaal verschillend, maar dat maakt het juist zo moeilijk.

moog slim phatty, tenminste dat is wat ik heb gedaan, heb ook TI. gebruik nu de arpeg vd TI om de moog aan te sturen. sp heeft bass potentie die ik me niet uit de TI zie halen. dus zowieso geen overlap op dat gebied. ken de leadsounds vd sp nog niet maar denk dat t ook wel goed zit. filter van sp is ook heel lekker, sp kun je ook puur als filter gebruiken.
prima combi, TI lekker digitaal en breed pallet met bruikbare sounds met tons of modulatie mogelijkheden en sp sounds met een randje. hou wel rekening dat sp mono is. voor lstereo even extra bouncen met 1 of andere stereo-izer plug erop.

Je zou eens voor een Waldorf Blofeld kunnen kijken. Nieuw niet eens zo heel erg duur en qua klank erg veelzijdig.

Als je echt iets anders wilt dan zou je ook voor iets analoogs kunnen kijken als de Arturia minibrute of de DSI Mopho.

@ Yoozer Je hebt gelijk ik moet de vocoder maar eens testen (nu nog een microfoon :) )
Dat hoeft niet. Gewoon de TI als plugin gebruiken en een audiospoor met de toespraak van Prinsjesdag of zo er door jagen.

Om toch even hier op terug te komen: ik denk dat de vocoders in de Korgs en Mininova/Ultranova wat muzikaler zullen zijn dan die van de Virus. Het echte Sennheiser/dure ouwe vocoder effect krijg je niet uit een Virus (of zelfs een Ion)

Ik zie het als een (klein) nadeel dat de Phatty mono is, verder zie ik veel voordelen aan het appaaraat. Ook al is de Minitaur speciaal voor bassen, lijkt het mij dat er genoeg aan goede bassen uit de Phatty te halen valt. Tja het heeft geen vocoder, maar dat is acceptabel.
Ik kan altijd kijken hoe deze uit de Virus klinkt, maar begrijp ik het verkeerd als ik zeg dat als ik de vocoder gebruik, ik verder geen andere sounds kan gebruiken in mijn DAW? (Nu ik dit zo op heb geschreven, klinkt het dom, maar eerlijk gezegd weet ik het niet, zie er ook zo snel niets van in de manual.)
Mmmm.... Phatty, Radion, R3, Nova of Nordrack2 blijven in mijn hoofd hangen. Niemand beveelt een Nordrack 2 aan icm een Virus?
Radias rack is min of meer uit het assortiment in de stores, dus dat zou tweedehands moeten worden.

Back