Nieuw jaar nieuwe kansen, wie denk een hit in wording op z'n daw te hebben staan? Hoe lang heb je hem al? Wat mankeert er nog aan? ga je dat fixen? En ga je hem in 2013 eindelijk uitbrengen?
Iedereen kent het gevoel (hopelijk) wel, dat idee waarvan je denk dit is fantaaastisssshh heeft alleen nog wat meer werk nodig

zit jij op en klapper? En zo ja, vertel er eens wat over, zonder je idee weg te geven natuurlijk.
Ikzelf heb 3 tracks die een zangeres nodig hebben, instrumentaal is klaar, text is klaar heb alleen een goede zangeres nodig. Tevens 2 instrumentale tracks waar stukjes hier wel in het verleden gedeeld zijn en binnenkort worden uitgebracht.
Ik wil hier niet lullig doen, maar heb je behalve het vinden van die zangeres, inblikken en op itunes (of waar dan ook) te koop zetten nog verdere plannen?
Ga je een dansje improviseren en op youtube zetten?
Moet dit al voldoende zijn om volgende zomer op de zwoele beats van internet wonder Raphie te dansen?
Okee, nu zal ik lullig doen: je hebt zeker ook een
manager nodig. Liefts ééntje die al jaren in het vak zit en ondertussen al de hele 'who's who' van muziekland kent.
Ten tweede moet ie wat geld willen investeren, ten eerste voor dat hippe video clipje op youtube. Dat houd onder andere in: camera mensen, een choreograaf, kleding ontwerper, decor ontwerper, licht technikus, art director en ga zo maar door.
Ten derde moet die manager dan ook alles gaan coördineren, dat betekend zo'n 100 tal telefoontjes en mails schrijven om de nodige mensen aan te spreken die 'de buzz' wat kunnen versterken. Natuurlijk doen die mensen dat ook niet voor niks, oftewel gaan ze akkoord met een deel van de winst of moeten ze realistischer gezien al meteen wat geld op de spreekwoordelijke tafel zien.
Ten vierde moet Ralphie en zangeres al klaargestoomd worden om op tal van markten, jeugdhuizen, warenhuizen en andere plaatsen hun ding te doen. Dat betekend, dat je vanaf dan zoveel keer opnieuw zal moeten dansen of met je handen in de lucht zal moeten zwaaien wanneer dat ook van je verwacht wordt. Terugschroeven zal dan niet gaan, ook al kom het je totaal de keel uit, want die centen verdienen zich tenslotte niet voor niks. Dus trek dat pakje maar aan en hopla.
Zie je het al een beetje aankomen? Schets dit een beeld van je droom-hit? Want zo gaat dat in muziekland als je een hit scoort. En dit is nog maar de tip van de ijsberg, heb ik het zelf nog niet gehad over al die interviews, handtekeningen sessies en ander weet ik veel wat voor verplichtingen die je zal moeten nakomen.
Och en allemaal met een brede glimlach, je bent dan tenslotte niet minder of meer dan een waspoeder die aan de man moet gebracht worden.
Leuke dromen nog...