Masterkeyboard

Derjano

Ouwe rot
Hallo,

Ik wil me langzamerhand eens gaan orienteren op een nieuw masterkeyboard.
Ik heb nu een Roland A-33 76 toetsen voldoet redelijk maar ik ben gewend om op piano te spelen en dan is dit toch eigenlijk iets te plastic daarnaast mis ik toch die 12 toetsen.
Wat is op dit moment eigenlijk een goed gebalanceerd aanslaggevoelig 88 toetsen keyboard voor een redelijke prijs?

groet Derk

Wat dacht je van een Fatar Studiologic? Ik heb er laatst bij een kennis op gespeeld en die hebben een zeer prettig keyboard. Helaas heb ik me toen niet al te zeer verdiept in de master keyboard functies....

Op ebay in Duitsland staan er een aantal te koop voor vriendelijke prijzen, varierend van ongeveer € 300 tot € 520.

http://studiologic.net/sl-880.htm

Fatar

Fatar

Ik heb nog een Fatar studio 49 liggen met een kapotte toets ik ben niet zo kapot van Fatar.
Maar dit was natuurlijk een erg lowbudget keyboard. Het hoeft natuurlijk ook geen puur masterboard te zijn als die maar wel ook zo kan functioneren.

Ik zou toch een Fatar nemen. Fatar levert hun toetsten aan heel veel bedrijven en spelen naar mijn mening erg lekker. De hammeraction van Fatar is eigenlijk gewoon gekopieerd door de rest. Als je bijvoorbeeld die Kurzweil digitale piano's lekker vind spelen. Dat zijn dezelfde toetsten als de studiologic.

Fatar

Fatar

Origineel geplaatst door J-Run
Ik zou toch een Fatar nemen. Fatar levert hun toetsten aan heel veel bedrijven en spelen naar mijn mening erg lekker. De hammeraction van Fatar is eigenlijk gewoon gekopieerd door de rest. Als je bijvoorbeeld die Kurzweil digitale piano's lekker vind spelen. Dat zijn dezelfde toetsten als de studiologic.

Dank je, dat is bruikbare informatie.
Nu hoor ik ook positieve geluiden over de GEM promega 2.
Daarnaast schijnt daar een sublieme Fender Rhodes in te zitten en Piano.
Iets wat een prettige bijkomstigheid is vooral die Fender Rhodes.
Ik heb het opgegeven om nog een echte te vinden.
Heb je de laatste editie van interface gezien? De 70 most wanted keyboards of zo.
Stond in het verhaal dat je een FenderRhodes zo af en toe op de markt komt tussen de 500 en 600 euro.
Ze zijn niet goed wijs.
Fender Rhodes zijn praktisch niet te krijgen en circuleren meestal in een bepaald kringetje.
En als er al 1 staat is het het meestal in erbarmelijke staat met prijzen die eerder beginnen met 1500 euro en meer.

Fatar SL880pro is een heel fijn bord hoor. En als je maar 1 send kanaal nodig hebt kun je ook voor de SL990pro gaan, die is weer een stuk goedkoper. Koop echter niet een van de eerste Sl880's want bij die gaat de velocity niet onder de 40! bij latere modellen is dit opgelost.

Persoonlijk lijkt mij de combinatie van een Sl880pro en een NordElectroRack èèèèrg geil. fantastisch rhodes geluid ook!

Back