Nieuw met modulair: lead synth gezocht

Eurynom3

Ouwe rot
Ik ben nieuw in de modulaire wereld. Zijn er ook modules beschikbaar waaruit je hele dikke leads kan halen? Beetje JP8080 supersaw/MS-20 achtig. Verder hoeft het niet heel te kunnen..

hmmm, er zijn een aantal alles in 1 modules, maar voor een heel dikke lead is het volgens mij niet belangrijk wat voor envelopes en LFOs je gebruikt. Het zou de juiste combinatie van oscillators en filters moeten zijn en ja da's wel een heel subjectief verhaal. Wellicht kun je vertellen uit welke synth je de dikste lead van je leven hebt horen komen. misschien zijn er filters/ oscillators verkrijgbaar die vergelijkbaar zijn met die van die synth...

hmmm, er zijn een aantal alles in 1 modules, maar voor een heel dikke lead is het volgens mij niet belangrijk wat voor envelopes en LFOs je gebruikt. Het zou de juiste combinatie van oscillators en filters moeten zijn en ja da's wel een heel subjectief verhaal. Wellicht kun je vertellen uit welke synth je de dikste lead van je leven hebt horen komen. misschien zijn er filters/ oscillators verkrijgbaar die vergelijkbaar zijn met die van die synth...

Die komt denk ik uit de Virus TI / Korg MS20. Als je eventueel een link hebt waar ik zelf modules kan bekijken/luisteren dan ben ik er ook mee geholpen. Maar aangezien ik nieuw ermee ben, heb ik geen flauw idee wat goed is en wat niet.

Als je met een modular bezig bent, zou ik sowieso de klanksynthese wat verder verdelen dan "lead". Een lead is nog steeds een VCO, VCF, VCA, 1 of 2 ADSR's, eventueel LFO...kortom een vijftal modules als we het in "klassieke" modules zien.

e340 cloud generator geeft hele dikke detuned hoover leads als je dat wilt :0

Waarom wil je dikke leads juist uit een modular halen. Je bent zo 1500 euro verder voor je een beetje modulair systeem hebt?
Supersaw achtige dingen kun je maken met een Doepfer A-137-2 Wave Multiplier II , MOTM e340 cloud generator of een Cyndustries Saw Animator, kijk op de sites voor voorbeelden. Ik heb de laatste, daar kun je een flinke instrustriele zagerij mee nadoen (onder andere)

Waarom wil je dikke leads juist uit een modular halen. Je bent zo 1500 euro verder voor je een beetje modulair systeem hebt?

Omdat het mij leuk lijkt :D Ik dacht juist dat het heel goedkoop is? Ik heb al een doepfer case en voeding. Ook heb ik een Kenton Modular Solo. Het lijkt mij leuk om dit langzaam uit te breiden, te beginnen met dus een lead module..

Supersaw achtige dingen kun je maken met een Doepfer A-137-2 Wave Multiplier II , MOTM e340 cloud generator of een Cyndustries Saw Animator, kijk op de sites voor voorbeelden. Ik heb de laatste, daar kun je een flinke instrustriele zagerij mee nadoen (onder andere)

De Cyndustries Saw Animator klinkt dik! Samples te horen @ http://www.cyndustries.com/modules_sawtooth.cfm?type=53

Daar heb je dus minimaal nog een VCF, VCA, 1 of 2 ADSR's, en een LFO bij nodig, zoals eerder gezegd + iets dat note CV's en Gate levert (MIDI-to-CV/Gate converter of (ouwe) analoge bak).

Edit: dat laatste heb je dus al!

Omdat het mij leuk lijkt :D Ik dacht juist dat het heel goedkoop is?
Haha. Kijk eens voor de gein wat je nodig hebt om een Pro-One qua capaciteit na te bouwen.

Het is "goedkoop" in die zin dat elke individuele module niet geweldig duur is, maar reken maar eens uit wat je kwijt bent als je per maand 250 piek spendeert per module.

Multiples kun je trouwens nooit te weinig hebben.

Gewoon doen.......ik heb zelf pas DEZE gekocht (komt ook in euro formaat), klinkt super over een simpele OSC.

...

Multiples kun je trouwens nooit te weinig hebben.

Hmmm... Dat is wel een gewaagde stelling.

Ik denk namelijk al maanden dat ik er zeker 1 of 2 te weinig heb. Maar ik ga dan nog eens goed kijken.

Beetje contradictie dat je juist op een apparaat, bedoeld om zo flexibel mogelijk te zijn opdat je extréém veel klanken kan maken en het apparaat in kunt delen en uit kan breiden, slechts een lead wilt hebben... maar toch ook weer niet..

Als inderdaad de basisbenodigdheden niet duur waren, had je helemaal gelijk.. dan heb je winst met de modular omdat je de "onnodige" opties niet hoeft (onnodige opties bestaan niet toch :P )
Ach het kan nog veel gekker, industrieel glazvezel spul zoals DWDM's (frackrack formaat) die licht opbreken in kleuren, daarvan kost alleen de behuizing (!) al +/- 60.000.. dan heb je nog geen modules niks, gekkewerk :D

Succes! hoop dat je met minimaal € toch iets leuks kan bouwen!

Back