Slow motion

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
de vocal is het element dat de track deep maakt; hij moet wel door heel de track, maar het moet niet gaan irriteren. Je kunt bv een tweede geluidje met dezelfde sound (freq) er heel zacht door mixen dat er mee faseert af en toe.

sterker nog:

ik zou die vocal pas (misschien wel veel) later invoegen.
meteen een van de belangrijke vonsten ten toon spreiden is zonde...

hier een klote kut knutsel-experimenteer nummer van mij wat gebouwd is rond maar een paar ideen.
omdat ik ze een voor een laat opkomen alsof het een theaterstuk is met verschillende karakterrollen, krijgen die samplestjes juist meerwaarde en zorgen zo steeds voor een verrassingselement:

http://soundcloud.com/marsmusica/no-fear

(ps: als ik het nu hoor: soundcloud verbouwd neerwaarts wel de kwaliteit van mp3 volgens mij..)

hier een klote kut knutsel-experimenteer nummer van mij wat gebouwd is rond maar een paar ideen.

sorry??

Dit klinkt echt niet klote.. integendeel: je drum pattern is vet.. gevarieerd en klinkt slepend.
Verder veel variatie in het nummer en de vocal samples zijn mooi ingebracht.. Niks klinkt statisch of voorspelbaar.. en daardoor boeit het..
Verder een mooi loom baslijntje..

sorry??

Dit klinkt echt niet klote.. integendeel: je drum pattern is vet.. gevarieerd en klinkt slepend.
Verder veel variatie in het nummer en de vocal samples zijn mooi ingebracht.. Niks klinkt statisch of voorspelbaar.. en daardoor boeit het..
Verder een mooi loom baslijntje..

dank voor de waardering. met 'klote' bedoelde ik ook meer dat het een leuk creatief schetsmatig geknip is geweest. Niet de zoveelste hit-knaller-track van de Master of musical space: the Marsmusica.

ik kom met deze muziek aan omdat ik in het begin die twee vocal samples en dat sfeerbepalende gitaar loop-sampletje vanaf het begin tot het einde het hele nummer liet bepalen.
Pas toen ik drastisch in die partijen ging zitten knippen. d.w.z. de samples alleen op strategische plaatsen inzetten...kwam er 'air' en vorm in het geheel en kregen andere instrumenten ook meer de ruimte om te groeien. toen werd het plots een echt nummer.

het kan wel....een 'loop' of iets anders door een heel nummer..maar dan moet het niet ook nog eens op de voorgrond treden. toch werkt het altijd beter partijen op z'n minst minimaal af te wisselen.
Als ABBA het hele nummer hadden gezongen:
dancing Queen, dancing Queen, dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen,dancing Queen, enzvoolrt...

dan kwam het je uiteindelijk je strot uit en was het nooit een hit geweest! :kroon:

heb je met opzet die vocalhit de hele track door laten klinken? Dat is het eerste wat me opvalt. Persoonlijk vind ik het niet al te lekker :)

-C_

die veranderd continue gedurende de track, op sommige stukken nu i.d.d. ff doorbijten, maar kan de track eigenlijk gewoon het beste ff "ondergaan" oogjes dicht, je ff weg laten glijden en luisteren naar subtiele detailsen dan is die zo weer afgelopen. Ti's IMHO niet bedoelt als opzwepend, eerder dromerig

ff doorbijten, ff ondergaan met de oogjes dicht, ff weg laten glijden & dromerig ? :D

Waarom post je dat hier en niet in de topics die ik aangemaakt heb met mijn eigen nummers? We hebben het hier over Slow Motion van Raphie.

Ik had wel verwacht dat je er iets beter mee om zou gaan, soepstengel.

zullen we dit subforum maar gewoon raphie's tracks noemen ipv tracks?

omdat ik ze een voor een laat opkomen alsof het een theaterstuk is met verschillende karakterrollen, krijgen die samplestjes juist meerwaarde en zorgen zo steeds voor een verrassingselement:
alhoewel het een thread hijack is :D

leuk nummer, inderdaad mooie drums, maar 1 ding aan die drums staat me niet aan. Het zweeft veel te veel en is te vaak uit de maat. Klinkt als een live drummer die geen maat kan houden. Misschien heb je het expres gedaan maar dat is niet iets wat ik fijn vind klinken. De patterns zelf vind ik wel erg goed!

alhoewel het een thread hijack is :D

nee hoor is niet zo..wel goed lezen: ik heb dit geplaatst als voorbeeld hoe het wel of niet kan werken een sample continue te herhalen...hoe je daar mee om kan gaan...als reactie op de vocale sample van Raphie.

l maar 1 ding aan die drums staat me niet aan. Het zweeft veel te veel en is te vaak uit de maat. Klinkt als een live drummer die geen maat kan houden.

ik werd gedwongen door de basistrack een zwevende steeds veranderende tempo track te gebruiken. kon in dit geval blijkbaar niet anders. maar het was ook eerst meer een geintje. een stukje valse koorzang van vrienden wat ik wou verfraaien. dat het toch een aardig nummer werd had ik niet verwacht. als ikhet ooit opnieuw zou doen dat zou ik inderdaad een vast tempo gebruiken. het klinkt nu als een dronken drummer! maar dat effect heeft wel iets dramatisch en past erook wel bij.

nee hoor is niet zo..wel goed lezen: ik heb dit geplaatst als voorbeeld hoe het wel of niet kan werken een sample continue te herhalen...hoe je daar mee om kan gaan...als reactie op de vocale sample van Raphie.
had ik wel gelezen, maar ik doelde op mijn eigen reactie aangezien die over een nummer van jou gaat in een raphie thread

ik werd gedwongen door de basistrack een zwevende steeds veranderende tempo track te gebruiken. kon in dit geval blijkbaar niet anders. maar het was ook eerst meer een geintje. een stukje valse koorzang van vrienden wat ik wou verfraaien. dat het toch een aardig nummer werd had ik niet verwacht. als ikhet ooit opnieuw zou doen dat zou ik inderdaad een vast tempo gebruiken. het klinkt nu als een dronken drummer! maar dat effect heeft wel iets dramatisch en past erook wel bij.
In cubase, kun je 2 methoden kiezen om dit op te lossen, de simpelste is inderdaad om een tempotrack te genereren op basis van de audiofile. Maar dan krijg je inderdaad die zwevende drums als die tempotrack te heftig varieert.

De andere methode is iets complexer maar in dat geval zet je de bron audio file strak op de maat door de audio te slices en de slices onafhankelijk te stretchen naar de maat (dat hoor je niet omdat het hele kleine stretches zijn en dat kan gewoon automatisch in cubase via wat functies).

Maakt verder ook niet uit, zolang je zelf achter het eindproduct staat dan is het allemaal prima :) Bovendien heb ik sowieso een afwijking dat als iets ook maar even uit de maat loopt dat ik me al stoor aan de strakheid, dus mijn mening is niet echt vergelijkbaar met anderen op dat vlak denk ik :D

De andere methode is iets complexer maar in dat geval zet je de bron audio file strak op de maat door de audio te slices en de slices onafhankelijk te stretchen naar de maat.

Maakt verder ook niet uit, zolang je zelf achter het eindproduct staat dan is het allemaal prima :) Bovendien heb ik sowieso een afwijking dat als iets ook maar even uit de maat loopt dat ik me al stoor aan de strakheid, dus mijn mening is niet echt vergelijkbaar met anderen op dat vlak denk ik :D

ja ,die truken ken ik wel, maar ik werk niet met Cubase en zou dat dan allemaal met de hand moeten doen. was te veel werk waarschijnlijk voor dit niet zo veelbetekenende projectje.
maar er was denk ik een andere reden waarom het niet kon. is lang geleden al weer...

en het was een vriendenkliek muziekje.....die gekheid van het zwevende ritme paste goed bij onze andere rare muziek.

goh blijkbaar maakt raphie dusdanig boeiende muziek dat er 5 pagina's over gediscussieerd moet worden :?

denk toch dat Danceforum een betere benaming is voor het synthforum zo langzamerhand

goh blijkbaar maakt raphie dusdanig boeiende muziek dat er 5 pagina's over gediscussieerd moet worden :?

denk toch dat Danceforum een betere benaming is voor het synthforum
Da's dus het probleem, het gaat voornamelijk niet over mijn muziek :D

volgens mij gaat het juist er over waarom zijn track 'slow motion' niet boeiend is.
en dat is best interessant en leerzaam!

denk toch dat Danceforum een betere benaming is voor het synthforum zo langzamerhand

ik denk dat het wel meevalt..er zijn 100den subgroepjes binnen het SForum:

de DIY-klup
De analoog is uit en digitaal is in group
de ik heb de meeste / duurste spullen maar kan er niks mee unity

enzovoort...

Niet alle bullshit gelezen maar Raphie, volgens mij zoek je een beetje de Playgroup sound.
Niet helemaal (of helemaal niet) mijn ding dus ze hebben vast wel betere tracks maar dit dus:

Electropoppie, house noem het wat je wilt, nu is deze track een beetje slecht voorbeeld aangezien het meer poppie is, maar normaal gesproken hebben we dan toch over redelijke minimale housige tracks met een behoorlijke dosis Soul (en veel van de playgroup dingen hebben ook Hiphop elementen).
Nu kun je met eindeloos pielen of met truukjes ook wel een beetje die vibe weten te creeeren, maar juist de spontaniteit en het 'losse' gevoel geven dat soort tracks hun karakter (zelfde met de oude minimal techno imo).

Ik kan niet beoordelen op basis van wat snippets van iemand of iemand in staat is om dat soort dingen te maken, echter is het eigenlijk wel heel simpel te stellen dat je OF dat in huis hebt, of NIET.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back