Slow motion

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Johndoe11

Gedeactiveerd account
ff op de mellow toer....

https://soundcloud.com/raphiegrooves/slow-motion

Niet rot bedoeld, (echt niet) maar hier ging het van skip.. skip-skip.. skip.. uit.

Ik moest me er even aan overgeven maar zat er op 0.40 wel lekker in, na even te wennen aan het pluck basje. Ik zat in de trein, en moet zeggen. Super rustgevend.

Lijkt me ook ideaal na het stappen of een feestje, in de auto of gewoon chill thuis. Echt even een 'have a break'en kijk eens naar buiten track.

Ik hoorde op de oortje op mijn telefoon alleen dat tik rateltje op rechts. Niet de die op links, en er zit er ook een in het midden. Dit stoorde me wel, dat gevoel van: "er is iets stuk aan mijn oortje". Maar hoor hier dat het weldegelijk een evenwichtig stukje percussie is.

Het geknipte vocaltje rechtdoor met de baslijn spelen lekker met elkaar. Het doortrekken van de vocal met verb is ook wel een verrijking, alleen voelt het als een opbouw die niet komt. Maar het hoeft ook niet allemaal voorspelbaar. ;) Piano'tje is ook een leuke verassing.

Iets later haal je de kick even weg om dat zaag leadje te introduceren. Dat werkt ook goed.

Ik zou wel wat commerciele tips kunnen geven. Maar dit type track hoort niet voorspelbaar- commercieel te zijn. Desalniettemin, om skippen te voorkomen. Zou ik wel die opbouw iets meer gelaagd doen. Al is het alleen die noise snare er ongeveer op 0.08 pas in laten komen. Dat ini mini clapje op 0.19 is voldoende om de interesse te bewaren tot de break.

Ik kan het niet laten om de hele tijd in verkleinwoordjes te praten... :)

Dit lijkt mij een fijne afwisseling geweest met het andere werk van gisteren

LOL, ThnX, weet ook nog niet hoe ik hier exact verder mee moet, je ziet veel deephouse <118 < 122bpm tracks op dit moment, met een knipoog naar de 80ties, daar probeer ik hem uiteindelijk tussen te krijgen, maar moet zelf ook nog eens goed luisteren welke elementen daar wel en niet toe bijdragen, de stem heeft i.d.d. iets rustgevends, is trouwens de vrouw van een ander forummember hier :D

Het voelt alsof de basis/intro voor een trackje is gezet maar je daarna eeuwig in hetzelfde blijft hangen zonder kop of staart. Je zult toch behoorlijk moeten uitpakken om de aandacht vast te houden. Toch 'hoor' ik wel mogelijkheden. Misschien iets voor een synthforum remix contest ofzo? :-P

Persoonlijk vind ik die vocal na een tijdje behoorlijk irriteren. De gimmick is er gewoon na een paar maten af voor mij (inb4 nightcrawlers hehe). Bovendien clasht deze hier en daar met de rest van je sounds. Tijdens het luisteren betrapte k mezelf meerdere keren op de vraag "is dit nu vals of niet".

Dus.. grappig begin voor iets leuks, maar op dit moment van tzelfde niveau nog als de tienduizende loops die elke synthforummer wekelijks na een paar uur prutsen met zijn DAW weer van zijn computer flikkert :) Edoch voor mij te vroeg om er nu een goed oordeel over te kunnen vellen . Misschien eerst eens zelf de richting bepalen en dan nog es posten? Nu is het meh.

ThnX Lynnxxx. zullen vast wel weer updates volgen zoals altijd, ben nu eerst ff rustig aan het bekijken hoe die bevalt, daarna ga ik over de waardevolle feedback nadenken om te kijken wat ik daarmee wil doen. ben met je eens het is ff wat elementen opgezet, meer nog niet , maar het voortkabbelen is wel de opzet, maar moet i.d.d. wel enigsinds blijven boeien

dit is niet meer dan een overbekende saaie 4 on the floor beat en een wel heel erg saai basje...
die sample geeft een apart sfeertje in het begin maar het leidt nergens naar toe waardoor het zijn waarde verliest. die synth die veel te laat komt kan het ook niet redden.

nergens hoor ik een goed muzikaal idee. een hook!...een vondst. iets wat me pakt...

en dat laatste is 1000000000x zo belangrijk als die saaie beat!

ik snap dat veel mensen hier dance maken en beginnen met een beat, en dan er steeds partijtjes aan toe gaan voegen maar die werkwijze levert niet per definitie een goed muzikaal idee op wat een track zijn karakter geeft.
en dat is wat ik hier hoor...een beat en wat tierelantijntjes..maar geen muzikaal idee. geen karakter en persoonlijkheid. dit kan iedereen in principe maken.

ik snap dat veel mensen hier dance maken en beginnen met een beat, en dan er steeds partijtjes aan toe gaan voegen maar die werkwijze levert niet per definitie een goed muzikaal idee op wat een track zijn karakter geeft.
en dat is wat ik hier hoor...een beat en wat tierelantijntjes..maar geen muzikaal idee. geen karakter en persoonlijkheid. dit kan iedereen in principe maken.

Nou er is wel degelijk goede dansmuziek op de markt, daar hoort dit inderdaad niet bij, maar vergeet niet dat het met name hobbyisten zijn die hier af en toe wat posten, dus dat mag en kan je niet beoordelen als professioneel werk.

tsja, het probleem met die tracks van raphie is dat je zijn tracks gaat beoordelen naar de manier waarop die zichzelf presenteert op het forum. Als ik er op die manier naar kijk is het prut, een paar herhalende loopjes die zelf gespeeld zijn en hoppa weer een track af.

Als je er naar kijkt vanuit een beginners oogpunt dan is het best een aardige opzet om mee te beginnen. Het is nu inderdaad een skip track omdat er niets gebeurd, maar daar zou met wat tips zoals iemand anders hier ook al aangaf best iets aan te doen zijn, maar nu is het inderdaad 1 van de 10000-en loops die wekelijks weggepleurd worden en het had net zo goed een magix loopjes track kunnen zijn.

LOL, ThnX, weet ook nog niet hoe ik hier exact verder mee moet
Ik denk dat je de kritiek ook eens ter harte moet nemen en er iemand bij moet halen die inbreng geeft over compositie. Goed, hier krijg je vaak botte replies, maar in de kern heeft men wel gelijk. Het kan zoveel meer zijn, en het is niet eens zo moeilijk.

Qua geliktheid zit het allemaal wel goed, maar ik mis bezieling.

je ziet veel deephouse <118 < 122bpm tracks op dit moment, met een knipoog naar de 80ties, daar probeer ik hem uiteindelijk tussen te krijgen

Ja, maar hier is niks deephouse (of zelfs house) aan en er is niks 80s aan. Ik zou dit eerder in de bak van Robert Miles van de late jaren '90 zetten. Ik weet niet wat jij associeert met de 80s.

Yoozer zoiets bijv

https://soundcloud.com/finnebassen/when-doves-cry-remix

heeft verder weinig nog met mijn track van doen, maar daar wil ik qua stijl uiteindelijk wel heen

Die zangsample zou door zijn emo-kracht misschien zelfs veel beter werken later pas in een soort refrein.

Yoozer zoiets bijv

https://soundcloud.com/finnebassen/when-doves-cry-remix

heeft verder weinig nog met mijn track van doen, maar daar wil ik qua stijl uiteindelijk wel heen

ik hoor hier op z'n minst heel veel subtiele muzikaliteit in. De spanning blijft heel subtiel aanwezig door hele kleine veranderiingen in het arrangement. dat maakt deze track denk ik
en dat is hard werken wil je zo iets krijgen.

dat weet ik en daar is deze track nog lang niet, maar is even om aan te geven welke stijl ik hiermee heen wil, het is bij mij nu nog een herhaling van zetten van een paar basiselementen, de rest volgt echt wel. vind het nu ff belangrijker om te weten of men "iets" of "niets" hoort

(ik verwacht nu minimaal 5 botte "niets" replies, maar dat geeft niet)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back