Slow motion

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De feedback meegenomen ben ik gisteren maar eens wat vrijer gaan spelen :D
niet meer gekeken maar gewoon op het gehoor wat dingen gedaan
je hoort hier een aaneenschakeling van variaties of elementen, hoe je het noemen wilt, waarvan ik denk dat dat het samen wel past.

let op: dit is dus nog geen track die af is, maar gat puur nu nog even om de elementen. shoot!

tis wel een hele verbetering he. Perfectionisme maakt veel kapot. Gewoon op gevoel die noten erin ketsen, dynamiek er in houden en pas later de soundsoup uit sorteren.
Tis wel zo dat hoe meer melodieën je gebruikt hoe minder diep de track wordt, ik heb dat probleem op dit moment met een track, lastig

Ja zal daarin keuzes moeten maken, stukjes die het beste werken uitbuiten en van de rest afscheid nemen

Ok ik heb de rest gemist, ga ik ook zo laten, want dan ben ik meer objectief?
Die beat gaat ver door de muren heen.
Dikke sound in het begin, maar sorry man er zit echt helemaal iets mis met de swing, namelijk hij ontbreekt??
Mocht ik hierop dansen, of jij, dan voel ik me een houten pop :(

Raph, wat denk je van een langzame delay op die doffe snare (606?)?
dat breekt het wat meer, het is nu aardig statisch / puntig nu.
En een subtiele phaser op dat stemgeluidje? Dan krijg je dr wat meer beweging in :-)

-C-

goede tips, zal eens kijken heb vanavond verder aan de effecten en groove gewerkt, valt nou voor mijn gevoel toch wel beter samen, phaser kan i.d.d. misschien wel goed uitpakken
maar het moet vloeibaar, lief , romig blijven klinken, hier niet op zoek naar randjes of uptempo. Soundcloud is ook geupdate dus alle comments hierboven zijn allemaal gemaakt op een eerste versie v/d track

Ja klinkt al stuk beter!

Vind alleen nog steeds de beat en bassline te statisch. Swingt nog steeds niet.
Dat is vaak toch de basis van een goede housetrack.
En juist de beat en bassline zijn erg aanwezig, in de voorgrond in jouw track.
909 ride heel zachtjes mee laten tikken met wat swing quantize zou al wat helpen denk ik ? En dan de met iets latere attack en niet op de tel ?

Nee wacht, ik zeg het verkeerd. Het swingt al meer dan de vorige versie, maar nog niet genoeg... mijn hoofd gaat al op en neer... dus dat is een goed teken :D

Raph, als ik jou was zou ik niet de hele tijd dingen gaan veranderen omdat mensen dingen niet leuk vinden klinken..

Maak gewoon die track af zoals je hem zelf goed vind. En post hem daarna en sta daar achter..
Boeie wat anderen vinden, JIJ vind hem goed zo... Je hoeft het niet iedereen naar de zin te maken weet je.

We gaan iets samen maken Raphie. Het idee is goed. De beats te laf.

Heb je Logic?

Gooi er nou eens na de eerste 16 maten een dikke bas string in alla Laurent Garner op de zelfde toonhoogte als dat synthje..

Raph, als ik jou was zou ik niet de hele tijd dingen gaan veranderen omdat mensen dingen niet leuk vinden klinken..

Maak gewoon die track af zoals je hem zelf goed vind. En post hem daarna en sta daar achter..
Boeie wat anderen vinden, JIJ vind hem goed zo... Je hoeft het niet iedereen naar de zin te maken weet je.

klopt en dat ga ik ook zeker niet doen, maar sommige suggesties ff testen kan geen kwaad. Je haalt hier wel een goed punt aan wat misschien voor een aantal nog niet geheel duidelijk is: ik maak muziek als eerste voor mijzelf, het is natuurlijk mooi als anderen er ook iets mee kunnen, maar geen noodzaak. Ik hoef hier dus ook geen hitsig dampende beats onder, gaat je hoofd heen en weer, goed! Kan je er niet op dansen, ook goed

De "rode draad" in mijn muziek is mijn rode draad, niet iets wat ik probeer na te doen, maar wat niet helemaal lukt, dit is wat ik wil maken en mooi vind. Wat anderen daarvan proberen te maken, maar dan volgens hen niet gelukt is, vind ik interessant om te lezen. Maar het hoeft niet daarheen omgebogen te worden. Lieve kazigheid zonder "me too" fx clichés is wat ik op dit moment leuk vind. Misschien zelfs wel als "protest" naar wat al die anderen al doen. :D leg mijzelf beperkingen op als gėėn VST's, gėėn samples (behalve vocal bewerking)
Alles live als midi houden tot mixdown, dus niks eerst opnemen naar individuele audiosporen.
Niet omdat het niet kan, maar omdat ik het niet wil. Als je hier niets mee kan, dan zitten we toch op een andere golflengte. Zoals ik al eerder zei: neem mijn muziek voor wat het is, niet voor wat het volgens jou had kunnen zijn. Het niks vinden is ook ok!

Zoals ik al eerder zei: neem mijn muziek voor wat het is, niet voor wat het volgens jou had kunnen zijn. Het niks vinden is ook ok!
dat is allemaal prima :) maar,

alleen de meeste track posts van jouw stel je op in de trant van een vraag waarin je vraagt om meningen of tips om het te verbeteren. Dus in dat geval kun je verwachten dat mensen je proberen te helpen met ideeen van wat zij anders zouden doen of wat zij beter zouden vinden klinken, natuurlijk kun je ook rot opmerkingen verwachten omdat jij af en toe op een bepaalde manier reageert (en dat weet je zelf ook echt wel).

Dus als je al tracks post hier moet je voor jezelf wel bepalen wat nu je insteek is. Als het puur is om te laten horen waar je mee bezig bent moet je gewoon tracks gaan posten zonder te vragen om input. Zodra je wel gaat vragen om input krijg je dit soort threads en dat ligt echt niet aan de andere mensen hier dan :)

klopt helemaal
input is altijd welkom, geeft me ideeën, of bevestigd of ontkracht wat ik zelf denk te horen en dat vind ik sowieso altijd waardevol.

Tevens vind ik zelf dit soort topics leuk omdat voor degene die het interesseert de track in wording kan volgen van idee tot dat die klaar is.
Dat sommige mensen zich daaraan storen kan ik ook wel begrijpen, maar ik vind dit soort miniblogjes, of "interactieve" tracks gewoon leuk om te doen.

Nu zullen een aantal mensen hier ook met de harde lijn tegen in gaan, omdat ze vinden dat alles wat niet af is, geen eigen topic waardig is en daarvoor maar het snippet topic gebruikt moet worden, maar daar sneeuwen dit soort initiatieven onder en raakt feedback ook versnippert.
En dat sommige mensen dan stoïcijns iedere post, ondanks alle toelichting, afrekenen als finale track, dat neem ik dan maar voor lief.

Tenzij een mod natuurlijk zegt dat dit niet de manier is hoe we ideeën in worden met elkaar delen, dan pas ik me natuurlijk gewoon aan en post ik alles wat niet af is in het snippet topic en alleen tracks die volledig af zijn in een eigen topic.

Ik denk dat ik best wel goed tegen commentaar kan, input neem ik ook wel mee, anders zou ik mijzelf, tegen beter weten in, toch ook niet zo voor open vizier opstellen, aangezien er altijd wel een paar zijn, die trigger happy zijn :D

Hee Raphie, het geheel zit al een stuk beter in elkaar maar ik blijf zitten met een paar concrete "problemen" met deze track. Allereerst de kick. Die is voor mijn gevoel echt ver buiten verhouding met de rest van het arrangement. Als je een eighties feel wil zou ik ook kiezen voor een eighties kick met wat hoog erin ipv zo'n Vengeance achtige dreun die je vullingen eruit rammelt. Meestal layer ik daarvoor een ouderwetse drumstel kick met een drumdoos zodat je dat ruizige hoge tikje aan het begin erbij hebt. Luister es naar wat oude Hardcastle en Bomb the Bass enzo voor het gevoel.

Op 01:08 lichte string erbij voor de opbouw?
op 01:28 hier doet die vocal de boel totaal dichtsmeren. Dat is zonde want die lead zou best meer ruimte mogen hebben. Als je dan eindelijk een track maakt die niet verzuipt in de reverb :-P doe dan niet alsnog alle gaten opvullen maar hou wat ruimte ;-)

klopt en dat ga ik ook zeker niet doen, maar sommige suggesties ff testen kan geen kwaad.

Ik zeg het ook omdat je track anders een hobby project gaat worden van iedereen hier. In hoeverre is de track en elementen nog jouw idee? Dus.. doe gewoon je ding en werk die track geduldig zelf uit. Anders lijkt het zo van 'ik wil een track maken maar ik kom er niet uit, help me eens even'..

Interessante discussie wederom :). Voor de gein heb ik zelf wat bij de track geknutseld om hem iets warmer te krijgen. Vanaf 1:03 bijvoorbeeld een gestepfilterde pad erbij (grappig, ik las later pas de comment van Lynxxx). Pike erin met cutoff hier en daar en een arpje. Beetje percussie erbij. Puur voor het idee. Zoiets...

Attachments

• Raphie - Slow Motion.mp3
    7,9 MB · Bekeken: 58
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back