[Modulargrid] Je huidige set-up

Mijn huidige setup (de M303 is de enige module die ik nog niet heb)
Leuk systeem, iets wat met dezelfde gedachtegang als mn eigen systeem krijg ik het idee. Kan ik wellicht binnekort ook wel eens plaatsen. Helaas de afgelopen maanden veel te weinig in actie. Misschien dat ik mn 303 module kloon ook nog eens inruil voor een M303, al haal ik nu misschien niet alles uit de kan met de module die ik heb. Eerst die wegen maar doorgronden. Wordt iedergeval hoog tijd om weer aan de slag te gaan!

modulargrid_242306.jpg

Nice! Welcome to the club

Very G.A.S. affective =]

Volgende week komen mijn eerste modules binnen! Clouds en Warps + case (In combi met analog four sequencer).
Dit is het idee waar ik naar toe wil werken.......zal nog wel een aantal keer veranderen ;-)

https://www.modulargrid.net/e/racks/view/296061

Hey heb jij een winkel gevonden waar je 2 voor de prijs van 1 krijgt? :)
Je mist nog wel vca's, heb je die niet nodig? Mocht je nog ruimte willen creëren, van intellijel heb je hubjes die werken als mult, of stackable cables, dat scheelt weer ruimte voor multi's

Nee helaas heb ik die nog niet gevonden Sb-six :-)
Stackable cables is idd een hele goeie optie...thanks.

Heb ik een vca nodig bij audio processing?

Mijn beginners set-up. Nog niet heel uitgebreid, maar ik ben nog bezig met het uitbreiden.

Wat er nog in zou moeten komen is een ADSR, Midi module en een sequencer dat waarschijnlijk de Doepfer A-155 gaat worden.

modulargrid_291985.jpg

Zie onderstaande theorie. Een ' gewone' simpele VCA is al twee-kwadrant. Er zijn overigens genoeg VCA's die werken als balanced modulator, dus vier-kwadrant.
In Eurorack bijv. de Make Noise Moddemix. En in 5U gebruikt Rob Hordijk ze ook graag (oa. Dual Fader en Node Proc).

Wat me brengt tot de tip dat (bij acuut gebrek aan VCA's) een ringmodulator ook eenvoudig kan worden ingezet als VCA. Gewoon Envelope CV als input van de modulator.
Kortom, een ringmod kan meer dan 'EXTERMINATE! EXTERMINATE!' :D

VCAs are called 2-quadrant multipliers because they handle both positive and negative (bipolar) signals on the audio/carrier input, but only positive voltages on the modulation input. Ring modulators are called 4-quadrant multipliers or balanced modulators because they handle any combination of positive and negative input signals.

ring-modulator-unbalanced-vs-balanced-input.jpg

http://synthesizeracademy.com/ring-modulator/

Ja zonder vca staat je geluid constant "aan". Met vca kan je envelopes op het volume doen. Daarnaast kan je ook cv signalen door een vca heen halen (bv lfo fades maken) of 2 audio signalen combineten (ring mod)

Een week aan het tweaken met Clouds en warps!
Wat een ubervette module is Clouds.........Continu te gekke sounds!
Warps is ook te gek.......daar heb ik alleen nog iets meer tijd voor nodig.

Even nog wachten op de Make noise modules!

https://www.modulargrid.net/e/racks/view/296061

Parasites er al op? Ik vind de Warps eigenlijk 'logischer' mét!
En met Clouds is Resonestor en de Reverb mode een feestje natuurlijk.

Parasites er al op? Ik vind de Warps eigenlijk 'logischer' mét!
En met Clouds is Resonestor en de Reverb mode een feestje natuurlijk.

Ik wilde met parasites nog even wachten, eerst even focussen op de bestaande modes.
Ik denk dat Streams een goeie zou zijn om warps wat te temmen, die kan behoorlijk uitschieten.

Back