The Untitled
Ouwe rot
Thanks! Raar dat ik em met de zoekfunctie niet kon vinden,..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heb zelf de 'Din sync' VCF303, maar heb het idee dat het beter kan, vandaar.
De x0xheart is helaas wel diy, eens even kijken wat nu echt hét juiste filter is, wellicht die van doepfer eens proberen.
)
Ben ook aan modular begonnen (waar ben ik aan begonnen ?)
Een aantal modules zijn nog onderweg, maar met wat ik al heb ben ik al lekker zoet, er valt een hoop te ontdekken. Het meeste wat ik heb is ook multifunctioneel.
Doel is een beetje het maken van Ambient soundscapes, de echte modules hiervoor moeten nog komen (o.a. Mutable Instruments Clouds, Erbe Verb, Echophon ?). Het plan voor 2x 3U hoog is redelijk uitgedacht. Het meeste is een afweging van euro's, rack-units en functionaliteit. Alleen het kiezen van een filter was wel even een zware dobber, klank is daar wel het allerbelangrijkste, en er is heel veel keuze, en het is een kwestie van smaak. E440 is onderweg. Maar met die paar modules die ik al heb vermaak ik me al aardig. Vooral de Maths en de Disting bieden veel mogelijkheden.
- Yarns: MIDI / Oscillator / Sequencer
- Maths: van alles
- Disting: meer dan van alles
- Optomix: VCA / low pass gate
- uJack: doet zijn werk
![]()
ik ben ook net begonnen, zie mijn setup hierboven.Ik kan de Expert Sleepers Disting van harte aanraden, vooral als je nog een klein rack hebt. Je denk al snel wat modules nodig te hebben die je misschien soms zal gebruiken, slew limiter, envelope follower, ring modulator, quantizer, sample&hold, etc. Dat kan deze ene module allemaal. Bovendien kan 'ie ook LFO/VCO/VCA, delay. Heb er bijna spijt van dat ik er 'maar' 2 heb, ze zijn nu overigens dan ook al uitverkocht overal.My setup!
Wat missen jullie?
Niceik ben ook net begonnen, zie mijn setup hierboven.
Hoe bevalt de Yarns? (En dan met name de sequencer)
Ik kan de Expert Sleepers Disting van harte aanraden, vooral als je nog een klein rack hebt.
Externe sequencer heb ik al, en een goeie case en een paar modules zijn al prijzig genoeg. Later, misschien in 'bouwfase 2', begin ik misschien aan Makenoise Rene en Pressure points.

1 functie tegelijkertijd ja. Je selecteert dat met de bovenste draaiknop, met de 8 LEDjes en 16 symbooltjes ernaast kun je zien welke functie je hebt geactiveerd. De 'cheat sheet' erbij houden is in het begin wel handig:Hoe selecteer je op deze module de gewenste functie? ik neem aan dat je maar 1 functie tegelijkertijd kan gebruiken?
Ja, dat zijn de echte modular sequencers, Yarns is daar niets bij. Lijkt me wel moeilijk om daar ook een keuze in te maken, heb me er zelf niet in verdiept.Ik ben zelf aan het kijken naar de intellijel metropolis en Audio Damage Sequencer 1![]()

Die gebruikt hij zo te zien in z'n haar... als extentsions.Hij gebruikt zo te zien weinig patchkabels.

Heb het zelf 3x geluisterd. Klanken zijn interessant, niet heel erg bijzonder, ex-DM bandlid Alan Wilder was wat mij betreft de echte synth-koning van de groep. Muzikaal gezien het MG album een beetje de typische instrumentaaltjes van Depeche Mode. Het geeft mij wel wat inspiratie. Als 'traditionele' songwriter komen Martin's talenten wat meer tot zijn recht vind ik.Hij gebruikt zo te zien weinig patchkabels. Wordt 'm misschien te ingewikkeld dan![]()
Die gebruikt hij zo te zien in z'n haar... als extentsions.![]()