40ste Jubileummuziekje...

Ik mix zo'n max. 6 vst stereosporen naar een 32-bits wavje... Dat is het maximum van mijn gratis DAW-tje en van mijn processor... Daarna voeg ik 6 wavjes weer samen naar een eindmix...

Het is allemaal heel amateuristisch... Ik ben benieuwd of een masteraar daar iets mee kan.. :S

En dat gaan we dan anders aanpakken. Vriendenlijst?

Na ja, binnenkort zal ik 12 nummers droppen hier op het Synthforum. Ik heb er al 4 gedropt, maar dat zijn er vier uit de oude doos. Ga er lekker naar luisteren naar de 12 tracks zou ik zeggen, dan zie je wat ik in huis heb.

(ik bedoelde de vriendenlijst hier op het forum Scep, meer niet)

Ik heb nergens iets geleerd, of onderwijs gehad, of een opleiding in iets maar gaandeweg ben ik dingen gaan horen. Ik ben echt dingen gaan horen toen ik mijn mixen van stereo naar mono switchte. Die omschakeling is nog steeds de basis van hoe ik muziek maak. Ik ga je dit meegeven Funky Dee: zorg ervoor dat je mix in mono hetzelfde klinkt als in stereo, maar dan moet je mix in stereo wel stereoeffecten hebben zoals delays, reverbs, en (mono)geluiden die je gepand hebt. Meer kan ik je niet meegeven omdat dit soort dingen niet te leren zijn, je moet ze (opeens) horen!

Als je daar bent, denk dan even terug aan mij. Ik vind het heel leuk om je dit mee te geven op deze manier. In deze zin zit alles, je hebt geen opleiding nodig. Pro's snappen wat ik je meegeef, jij nu nog niet. BLIJF SWITCHEN!

Maar boven alles moet je muziek natuurlijk wel goed zijn!

Laatst gewijzigd:
zorg ervoor dat je mix in mono hetzelfde klinkt als in stereo

Meestal check ik ook ff hoe het mono klinkt!
Vond het verschil bij dit trackje nog redelijk meevallen.
Het is iets te galmig, denk ik..

Ik gebruik daarvoor dit simpele pluginnetje:

http://www.kvraudio.com/product/stereo_tools_by_kelly_industries

Ook vind ik dat er het beste een layer is, met mono bass en kick in het midden gepand...
Om geen problemen met een mono subwoofer te krijgen...
Ik gebruik ook voor een geluid, nooit een verschillende delay of reverb op links en rechts..

Verder ben ik een trotse leek :-)

Laatst gewijzigd:
Als in stereo ineens de galm naar voren komt zit je dus niet goed. Maar neem dit niet te letterlijk op! En ik herhaal, neem dit niet te letterlijk op!!! Er is niks mis met teveel galm, laat dat duidelijk zijn. Maar je zit altijd safe wanneer je galm niet naar voren komt. Je zit dus altijd safe dan, meer niet! Maar als je van galm houdt, pomp het dan a.u.b. op!!!

Fuck the musicindustry' Scep.
Haha, dat zul je mij niet horen typen hoor... Wie weet of een rijke muziekbobo toevallig meeleest! :S Al denk ik dat ik op een onbewoond eiland ga wonen, wanneer mijn muziek overal te horen zou zijn...

Een update... Ben benieuwd of het al wat beter door uw oortjes te verdragen is!

http://soundcloud.com/scepticist/just-a-loop-40-under

En nu is't mooi gewiest veur vandoag....

Back