De grote ik heb in 2013 gebouwd/afgemaakt draad

MFOS Wavefreaker

eindelijk een frontpaneel gemaakt en alles afgesteld. hij klinkt fantastisch!!

Attachments

• wavefreaker_web.jpg
    wavefreaker_web.jpg
    35,8 KB · Bekeken: 85
Vorige week 2 Fonik 555 VCO's afgemaakt, en de week er voor mijn Klee.
Vandaag de voeding maar eens aangesloten en de busboardjes gesoldeerd.

Alles doet het ook nog.. :D

attachment.php

Attachments

• 44.jpg.jpg
    44.jpg.jpg
    182,7 KB · Bekeken: 86
Ik zie trouwens dat ik hier al een tijdje niks gepost hebt, komtie!

Bleepdrum
E48CB26C-6021-4573-ACEB-E2D0F1B74BAD-116-0000000265855E9E.jpg

CGS Matrix Mixer
4ec7962fc930546435b78add9623965e.jpg

BMC006 voltage to rhythm converter
0a5c75d144e5a9dbdecd9e0b93fc5d90.jpg

Falafular Quad Patternizer
739537e7338d49242d11b639b38a5648.jpg

TR-808 kick
efcea3826fba84215160758d678e6652.jpg

CGS Matrix Mixer
cd7ab5ef379d18884900276b281b843e.jpg

BMC008 multi window comparator
9d392678c64ac61e412c8fc8da3714ac.jpg

CGS Matrix Mixer
13AA458E-BF13-40B6-A3FC-F38B1B48BF75-3040-000004AA11608096.jpg

CDA14C5D-444A-43C1-98B3-FB0BF928FDDD-6224-000009426799501A_zps74bed52e.jpg

E67A0403-95B7-4C5B-9B64-F43C25EF71FE-6224-0000094271112C86_zps31eb708d.jpg

Is niet allemaal van afgelopen week hoor.

@demian: Ziet er heel netjes en secuur uit die "knal" oranje behuizing. Volgens mij had ik het bouwproces ergens anders hier al gezien. Die frontplaatjes, heb je die zelf gemaakt of zijn het gekochte DIY kits die je nog in elkaar moet solderen?

@falafelbiels: Wow, ik kan me voorstellen dat dit niet in een weekje gebeurd is, maar heb je dat echt allemaal zelf gebouwd? Ook zelf ontworpen? Heb je ze zelf geëtst of bedrukt? Vertel! Ennuh, heb je er ook al een filmpje van hoe ze klinken? Ben benieuwd!

De panelen heb ik gemaakt met een lasersnijder, deze graveert ook. Voor de meeste modules heb ik gebruik gemaakt van PCBs die ik her en der op t internet aanschafte. De PCB voor de CGS Matrix Mixer heb ik zeg ontworpen, maar het schema ervoor natuurlijk niet. De Patternizers zijn geheel van eigen ontwerp. Een filmpje? Er zou als het goed is iets online staan vandaag, even checken.

Hier staat er eentje van afgelopen februari, de meest recente is nog niet te zien helaas...

http://vimeo.com/60819726

Bedankt voor de link. Nu ik jou en je apparatuur zie besef ik dat ik je eerder dit jaar in Delft heb gezien.
Mooie ontwerpen en geweldig om over een lasersnijder te beschikken. Dat maakt het allemaal net even af.

Ja in Delft had ik een hoop half-af spul. De lasersnijder maakt het heel erg mogelijk om projecten die te lang op de plank liggen vanwege panelellende eventjes af te maken met een heel redelijk resultaat.

Je case zag er toen ook al netjes uit hoor! Op een of andere manier kon je zien dat er met zorg en liefde aan gewerkt was. Is die lasersnijder van je zelf? En kun je er ook aluminium mee graveren? Ik heb al vaak de vragen over nette belettering voorbij zien komen en ook de nodige tips hiervoor. Ook laten een aantal het elders doen tegen behoorlijke bedragen, waarvan het resultaat er mag zijn. Net even gegoogled op lasersnijders, maar dat zijn toch best prijzige dingen. Mocht je nog bijzondere tips hiervoor hebben dan gaarne.

De panelen heb ik gemaakt met een lasersnijder, deze graveert ook. Voor de meeste modules heb ik gebruik gemaakt van PCBs die ik her en der op t internet aanschafte. De PCB voor de CGS Matrix Mixer heb ik zeg ontworpen, maar het schema ervoor natuurlijk niet. De Patternizers zijn geheel van eigen ontwerp. Een filmpje? Er zou als het goed is iets online staan vandaag, even checken.

Hier staat er eentje van afgelopen februari, de meest recente is nog niet te zien helaas...

http://vimeo.com/60819726

Waar haal je dat plexiglas? Als het plexiglas is.

Expansion box voor Doepfer Dark Energy II

Expansion box voor Doepfer Dark Energy II

Voor de Doepfer Dark Energy II heb ik maar eens een extra doosje gemaakt. Op het voiceboard en de interfaceboard zitten een paar leuke en zinvolle uitbreidingsmogelijkheden om ondere andere de LFO's te syncen. Ook de Lowpass, Bandpass en Highpass out bieden naast de standaard audio uit meer mogelijkheden.
Daar ik geen lasersnijder of zeefdruk heb, heb ik maar even een witte marker gebruikt voor de aanduidingen. De mixer wordt overigens gevoed door de DEII (JP14 interface board) Het is niet gek veel werk, maar je maakt je DEII een stuk bruikbaarder.

Attachments

• Dark Energy 2 expansion box -.jpg
    Dark Energy 2 expansion box -.jpg
    66,7 KB · Bekeken: 80
  • DE2 box expanation copy.jpg
    DE2 box expanation copy.jpg
    53,3 KB · Bekeken: 86
Voor de Doepfer Dark Energy II heb ik maar eens een extra doosje gemaakt. Op het voiceboard en de interfaceboard zitten een paar leuke en zinvolle uitbreidingsmogelijkheden om ondere andere de LFO's te syncen. Ook de Lowpass, Bandpass en Highpass out bieden naast de standaard audio uit meer mogelijkheden.
Daar ik geen lasersnijder of zeefdruk heb, heb ik maar even een witte marker gebruikt voor de aanduidingen. De mixer wordt overigens gevoed door de DEII (JP14 interface board) Het is niet gek veel werk, maar je maakt je DEII een stuk bruikbaarder.

Dat is wel vet. Kan dat ook met Dark Energy I?

Helaas niet. De II heeft veel meer breakout/mod mogelijkheden dan de I. (Doepfer moest iets om de chip te compenseren :) De I heeft er wel een paar, net als de A-111-5, maar minder de moeite waard. Ik zal eens kijken of er nog iets de moeite waard is naast het naar buiten brengen van LFO2 wat in ieder geval kan. Echter de combi I en II samen met de expansie box maken een interessante synth. Gekoppeld kun je ze tweestemmig gebruiken. (bij gelijktijdig indrukken toetsen speelt de 1e de eerste noot en de 2e de tweede noot), maar goed dat lees je allemaal in de technical notes op de doepfer site.

Je case zag er toen ook al netjes uit hoor! Op een of andere manier kon je zien dat er met zorg en liefde aan gewerkt was. Is die lasersnijder van je zelf? En kun je er ook aluminium mee graveren? Ik heb al vaak de vragen over nette belettering voorbij zien komen en ook de nodige tips hiervoor. Ook laten een aantal het elders doen tegen behoorlijke bedragen, waarvan het resultaat er mag zijn. Net even gegoogled op lasersnijders, maar dat zijn toch best prijzige dingen. Mocht je nog bijzondere tips hiervoor hebben dan gaarne.

Oh dank je....

Die lasersnijder is helaas niet van mij en aluminium graveren lukt hem niet. Ik ga zo'n ding zelf ook zeker niet aanschaffen, want zo gek ben ik nou ook weer niet op mooie panels!

@demian: Ziet er heel netjes en secuur uit die "knal" oranje behuizing. Volgens mij had ik het bouwproces ergens anders hier al gezien. Die frontplaatjes, heb je die zelf gemaakt of zijn het gekochte DIY kits die je nog in elkaar moet solderen?

Het zijn inderdaad kitjes die ik via Muffwiggler heb gekocht, hoewel, niet allemaal complete kitjes, de meeste electronica ben ik zelf aan het inkopen geweest, behalve bij de Klee, daar heb ik ook een componenten kit bij besteld.

Ik probeer ook waar mogelijk projectjes te doen waarbij een pot / jack board is inbegrepen, dat scheelt een boel gedoe met wiring, maar sommige dingen moeten zelf bedraad worden. (Lpg, sem filter, best of cgs quad slope ed)

Back