Goede Pitch Shifter Plugin

The Unholy

Hard lid
Heren,

Wat is nu vandaag de dag een goede - of de beste - Pitch Shifter Plugin?

Deze ontbreekt namelijk nog altijd in mijn plugin-arsenaal.

Groet

Kan zo geen plugin bedenken maar de 2 die ik het meest gebruik ik "VariAudio" van Cubase en de pitchshifter van AdobeAudition..

Variaudio gebruik ik ook, maar dat werkt alleen op audio en ik zoek een plugin die ik op elk signaal kan gebruiken.

Ik heb deze, en ik ben er wel tevreden over: http://www.audiodamage.com/effects/product.php?pid=AD025

ss-d3.gif

Bedankt voor de suggesties. Ik ga ze eens proberen. Bij Waves had ik al gekeken en ik kwam alleen een hele dure ($500) tegen. Maar blijkbaar hebben ze er ook eentje van $100.

T-CM11 > Ja ik zei het niet zo handig. Hoewel ik het eens zal proberen op een rooksignaal, goed idee.

K heb daar ook is naar gezocht, maar 't enigste en beste is de pitch te veranderen van de vst synth
ipv audio te gaan pitch shiften,,
Daar ben je weinig mee als iets al opgenomen is, van welke bron dan ook. Waarom ga je ervan uit dat het altijd software/(een) synth is?
En daarbij je kan het ook doen voor het "effect". Daar is die Audio Damage plugin zeker goed in.

Voor zover ik weet, is er altijd vervroming bij audio te pitchen
of tja, idd als effect,, zoals een bitshifter of zo ,

Voor zover ik weet, is er altijd vervroming bij audio te pitchen
of tja, idd als effect,, zoals een bitshifter of zo ,
Ikzelf vind vervorming niet erg, zolang het eindresultaat maar leuk/interessant klinkt.

Maar jij denkt waarschijnlijk meer aan pitchshiften als "correctie". Dingen als Melodyne, Autotune, en wat veel DAW's al ingebouwd hebben

Ik gebruik mijn Lexicon MPX100 daarvoor, in realtime wel te verstaan! Het is dan wel hardware, maar toch...
het zit in een andere doosje dan die we PC noemen maar toch is het nog steeds software nutuulk...

ff een zijpad inslaande; het vergelijk hardware en software klopt dus niet... hardware en software zijn 2 componenten die altijd samenwerken...

In jouw vaatwasmaschine zit ook software. Maar dat maakt het allemaal wat verwarrend. Tenzij anders vermeld bedoelt iedereen natuurlijk software voor Windows/OSX/Linux/iOS/Android/etc...

Maar nu ben ik nog steeds benieuwd. Hoe wil je die pitchshifter nog gebruiken als het niet alleen op audio is?

Ik bedoelde, Vari-audio werkt alleen op audio files/tracks, maar ik zoek een plugin die ik overal op kan gebruiken, vst synths ed. Uiteraard is dat ook audio, dus ik verwoordde het niet zo handig.

Maar ik ben dus inderdaad op zoek naar een pitch shifter als effect, niet voor subtiele correctie.

Pitch shiften doe ik nu in Kontakt met samples, dat klinkt uitstekend en ik zou dat effect ook in losse plugin vorm willen hebben.

Ik ga iig de demo's van Audio Damage en QuickQuak eens proberen. Waves demo's vind ik vaak een lastig verhaal...

Thanks.

het zit in een andere doosje dan die we PC noemen maar toch is het nog steeds software nutuulk...

En de MPX100 heeft ook S/Pdif! Mijn MPX100 heeft alleen een S/Pdif uitgang, 44.1 kHz. Zo heb ik hem ook aangesloten op mijn Emu geluidskaart via de S/Pdif ingang, werkt perfect!

ff een zijpad inslaande; het vergelijk hardware en software klopt dus niet... hardware en software zijn 2 componenten die altijd samenwerken...

Het is ook hoe je je hardware verwerkt in je setup. Dit is hoe ik om ga met mijn hardwaresynthesizers:
Ik sample ze allemaal over 49 tonen. Ik maak eerst een preset op mijn synthesizer, laten we zeggen een Supersaw op mijn An1x. Ik sample de 49 tonen in 24 bit 48 kHz en stop ze in Halion. De basis (oscillatoren) zijn dan die Supersaw samples en de synthese wordt dan Halion. En goede samples maken kan ik, en ik heb ook hele goede converters in mijn Emu geluidskaart. Sample je 1 toon van een synthesizer dan krijg je nooit dit resultaat, en deze Supersaw-basis zal ook nooit meer verdwijnen van mijn PC. Stel mijn An1x krijgt mankementen, of gaat stuk. Dan zal ik glimlachen naar de bibliotheek die in mijn PC staat, want die is heel groot als het op mijn An1x aankomt.

Laatst gewijzigd:
Back