Waar gear kopen in de VS (nieuw & tweede hands)

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Dit voorjaar ga ik verhuizen naar de VS, naar Boston. Uiteraard wil ik daar een nieuw studiootje inrichten met wat hardware. Ik wil op zoek naar wat analoogs, nieuw en tweede hands. Alleen ben ik totaal niet bekend met de markt in de VS.

Wat zijn goede plaatsen om op zoek te gaan naar gear in de VS? Er is natuurlijk de bekende eBay, maar er zijn vast nog andere (betere?) plaatsen. Weet iemand andere goede sites met tweede hands spullen uit de VS (a la marktplaats.nl) of misschien de locale synthforum ;). En wat zijn betrouwbare webshops om wat te kopen?

gaaf hoor!

check gearslutz, daar heb je een 2e hands forum net als hier en verder maken alle betere webshops/dealers er reclame, die vind je snel genoeg!

Craiglist is inderdaad heel goed en ik heb eens via youtube aan Craig Williams gevraagd waar hij zijn apparatuur vandaan heeft gehaald.
Hij is een aantal jaar geleden ook naar de vs verhuist en daarbij heeft hij ook zijn studio moeten heropbouwen. Hopelijk zal ik je tegen morgen een paar goeie tips kunnen geven. :)

Craiglist is inderdaad heel goed en ik heb eens via youtube aan Craig Williams gevraagd waar hij zijn apparatuur vandaan heeft gehaald.
Hij is een aantal jaar geleden ook naar de vs verhuist en daarbij heeft hij ook zijn studio moeten heropbouwen. Hopelijk zal ik je tegen morgen een paar goeie tips kunnen geven. :)
Te gek! :okdan:

Nieuw (online) niet in je eigen staat kopen om de counter tax (of hoe dat ook heet) = een soort van btw te ontlopen. Dit kan, afhankelijk van de staat, tot 10% schelen.

Vintage King Audio heeft vaak goeie deals.

Iemand al ervaring met 2dehands aankopen in VS en versturen naar Belgie?

Iemand al ervaring met 2dehands aankopen in VS en versturen naar Belgie?

Yup, ik doe dit vaak. De Dollar staat lekker laag dus veel dure studiospullen die niet al te groot zijn laat ik overkomen, moet je enkel import tax nog bijtellen, wat pak 5% is ofzo. Kan je soms al 300 euro schelen als je ginder iets koopt i.t.t. hier in Europa. USPS is de service van dienst, ben er tevreden mee.

Nieuw (online) niet in je eigen staat kopen om de counter tax (of hoe dat ook heet) = een soort van btw te ontlopen. Dit kan, afhankelijk van de staat, tot 10% schelen.
Ha dat is een goeie tip! :okdan:
Vintage kings ga ik ook even bekijken.

weg uit dit overbevolkte, graaicultuur, koude en kromme land...
wat een fukking bofkont!!!!!

ja hoor, gewoon je spullen op de boot zetten en alles komt dan vanzelf he..
huisje huren, green card, en een baantje heb je ook zo...

Back