MC909 vs RS7000

De samples in de 7000 zuigen harder dan een TellSell stofzuiger

Origineel geplaatst door Tolliekop
De samples in de 7000 zuigen harder dan een TellSell stofzuiger

Vervelend he als er niet van die instant samples in zitten waar je een hit mee scoort..

:Z

Je moet dat ding ook niet willen voor de samples (tis geen module) maar voor de kracht van de sequencer plus interface IMO

Arv

Laatst gewijzigd:
LOL! ja stel je toch eens voor dat je de moeite moet nemen om je eigen samples te maken....... duh......zou dat de kracht zijn van de MPC? dat er geen ROM sounds inzitten? anders had misschien elke hiphop plaat wel hetzelfde geklonken ;)

Er zou een editor komen voor de MC 909

Attachments

• mc909edi.jpg
    mc909edi.jpg
    160 KB · Bekeken: 70
Als ik alles goed heb begrepen, kan ik voor mezelf alles in een aantal belangrijke punten samenvatten:

De MC909 heeft...

1. ...USB
2. ...2 keer zoveel opslagruimte (samples)
3. ...pitchschuif

De RS7000...

1. ...is iets goedkoper
2. makkelijker te bedienen dan de MC909 (?)

Origineel geplaatst door Andrew
Als ik alles goed heb begrepen, kan ik voor mezelf alles in een aantal belangrijke punten samenvatten:

De MC909 heeft...

1. ...USB
3. ...pitchschuif

De RS7000...

1. ...is iets goedkoper
2. makkelijker te bedienen dan de MC909 (?)

?? bij de Rs7000 ben je 3 vergeten volgens mij..

3 . Klinkt veel beter

Origineel geplaatst door Roonan
Sterker nog, die zuigen zelfs een bowlingbal door 10 meter tuinslang.
Daarom ben ik er ook zo happy mee. :gaap:

Ik vind het echt wel mee vallen met die interne geluiden.
Sommige kits (kots) zijn idd bagger maar er zitten toch echt wel lekkere kits tussen. (techno kit, hard kit bijv)

In combinatie met je eigen sampletjes vind ik het zeker niet verkeerd klinken.

De synth-geluiden vind ik ook tegenvallen

Wat ik nu ga proberen is een beat helemaal verkrachten met de beatslicer van fruity, en dan die template midi exporteren
en de sample in de rs gooien, opknippen en de midi-file in cubase laden enz. ; kijken wat dat opleverd :)

trouwens, die loop-remix functie ben ik een beetje huiverig over als je live wil gaan, hij slaat even over nl. als je loop-remix indrukt. is hier iets aan te doen?

Want als je een loop-remix eenmaal hebt toegepast en je wil weer terug naar het origineel moet je weer exit drukken dus
je kan niet in dat scherm blijven. Dus telkens als je een loop-remix wil, zal die ff haperen :(

Het enige wat ik kan bedenken is de ge-loop-remixte patterns op te slaan en in de song alvast klaarzetten, weinig inbreng live dus dan

Laatst gewijzigd:
Ach, dat over die sound van de RS was maar een geintje, ik gebruik veel interne sounds en dat gaat heel goed.
Misschien ff een voorbeeldje:
demootje
(ongeveer de helft komt uit de RS, pads, fx en wat andere geluidjes)

Over de loopremix.
Een phrase wordt automatisch gekopieerd dus de originele blijft bestaan en de nieuwe phrase deze kun je aan een andere track toewijzen of in een andere sectie zetten.
Ik bijv. switch gewoon ff heen en weer tussen twee secties voor dit soortvariaties in een opbouw.
Ik heb het trouwens ook wel live gedaan btw een dat haperen viel wel mee volgens mij.

Ronald.

Oja,
1. ...USB
3. ...pitchschuif

Lekkere belangrijke zaken :Z

Vind je niet dus. Flauw om met sarcasme iemands opmerking de grond in te boren.

Maar die pitchschuif vind ik zo belangrijk omdat ik het apparaat ook live ga gebruiken, in combinatie met draaitafels. Dat betekent dat ik met de MC909 zal moeten inmixen op de plaat. En die schijfruimte is zo goed omdat ik uit ervaring weet dat ik altijd te weinig heb. Beter iets minder weinig dan veel te weinig.

Origineel geplaatst door Andrew
Vind je niet dus. Flauw om met sarcasme iemands opmerking de grond in te boren.

Sorry, was niet persoonlijk bedoeld. :engel:
Het valt alleen op dat de MC909 vaak beoordeeld wordt op "niet muziekale" features.
Het is natuurlijk wel zo dat niet iedereen exact hetzelfde zoekt in een apparaat.

Die USB stelt trouwens niet veel voor, het is USB naar de smartmedia, niet direct naar het interne geheugen van de MC909. Je moet alsnog van de kaart naar het interne geheugen laden. (er zit wel 16mb flash memory in)
En die opslagruimte waar je het over hebt, dat is dus werkgeheugen. Opslag capaciteit wordt bepaald door de SM kaart of SCSI drive dus daar zit geen verschil tussen beide. (heeft de MC909 eigenlijk wel SCSI?)
Tja, pitch schuif, daar heb ik geen mening over, ben geen DJ maar kan me wel voorstellen dat dat lekker werkt als je er wel een bent.

Maar toch, vraag je je niet af hoe makkelijk je je tracks erop maakt? En wat je allemaal Live kan manipuleren?

Ronald.

oNE LUv! :luv:

Maar ja, dat zijn natuurlijk dingen die wel belangrijk zijn. Ik ga deze week ook langs de muziekwinkel om 1 en ander te vragen en te testen.

Tracks zal ik er denk ik niet echt op maken. Misschien een basis en die exporteren naar de PC. Ik zal hem vooral live gaan gebruiken. Het is dus even kijken met iemand die er verstand van heeft of hij daarvoor geschikt is. Uit de diverse verhalen maak ik op dat het ook daarvoor een geschikt apparaat is, maar dat zal toch even moeten blijken uit mijn eigen ervaring.

Even terzijde: is er ook een (goede) sampler op de markt met pitchschuif?

USB op de mc-909 werkt echt zeer irritant. Drag and drop, maar dan moet je eerst nog per sample 10 keer op een knop rammen voordat je em kan horen / gebruiken (niet volgens de verwachtingen die ik had).

Ik vondt het sequencer gedeelte zeer ongebruiksvriendelijk en voor mij tevens onlogisch. En zoals ik al een paar keer eerder heb gezegd, hij kan (misschien kon) niet loopen op een maat als je pattern al uit vier maten bestaat. Dit was voor mij de absolute reden om em weg te doen.

De geluiden van de mc-909 vond ik erg goed!

De RS ken ik niet.

gr, Joeri

909 schijnt slechte DA convertors te hebben -> problemen met het top hoog...op sonicstate was daar een hele topic over en de grootste 909 fan aldaar heeft zijn MC909 daarom weggedaan.

"rs7000 is a MUSIC PRODUCTION STUDIO while the mc909 is a SAMPLING GROOVEBOX....": this is on the front panel of rs7k and mc909.... the descriptions fit the two products very well! rs7000 is a professional studio while mc909 is what it says it is 'a sampling groovebox' toy.

gezien op de sonicstate pagina..

Xl7 gesignaleerd

Xl7 gesignaleerd

Origineel geplaatst door feindbild
opeens lijkt de xl7 van emu nergens nog te vinden te zijn voor de goede prijs van enkele maanden geleden. weer overal 966 ipv 630 euro... weet iemand een plek waar hij nog goedkoop te krijgen is?

Feindbild,

Opeens is de XL7 ook weer bij www.thomann.de verschenen a € 655 incl. b.t.w.

Origineel geplaatst door feindbild
@ conso

heb hem net vandaag aangekregen :)
tweedehands uit duitsland voor 480 euro post inclusief.
ga hem *nu* testen!

wel bedankt voor de tip!

You're welcome,
Hoor tzt trouwens ook graag je mening over deze Emu commander ! Denk ook al een tijdje na over de aanschaf ervan. Als je nu trouwens nog een hardware sampler zoekt: die heeft Thomann ook weer voor een prachtige prjis binnen: Emu E5000 Ultra + Toshiba cd drive voor net iets boven de € 600 !

groet,
P

Back