MC909 vs RS7000

Origineel geplaatst door cadra
ja dat kan ook, die paar tientjes zullen me toch niet zoveel doen met zo'n prijs... maar waar haal ik snel ff vriendjes in de states vandaan? hmmmmm... 8o)

In dat geval moet je du snaar NY vliegen (kosten: 275 euro + wat extra)...en dat ding zelf ophalen.

Origineel geplaatst door Roonan
Dat moet je dus gewoon afleren.
Ik dacht ook in het begin dat ik de grafische interface zou gaan missen maar:
- Het is beter eerst het goed op te nemen, niet goed, gewoon even overdoen.(leer je beter spelen)
- Aanpassen gaat eigenlijk heel makkelijk, shift + key (ook via extern keyboard) = erase key realtime.(voor foute nootjes)
- Via grid edit kun je heel snel noten zien, verplaatsen, weghalen etc...
- Via midi seq. knoppen en via groove edit kun je heel snel dingen aanpassen.
- Via job menu kun je phrase deleten, verlengen, inkorten etc...

Als je eenmaal aan deze manier gewend bent werkt het veel beter en minstens zo snel. (zoniet sneller)
de mogelijkheid om met je muis nootjes te tekenen is zo A-muziekaal als het maar zijn kan en er onstaat het risico dat je steeds meer met de muis doet ipv spelen op een keyboard.
Sinds ik met de RS sequence (ik heb wel moeten wennen) is mijn muziek met sprongen vooruit gegaan.

...ik ga toch maar weer in Cubase werken; ik word er wanhopig van =(

Origineel geplaatst door Musia7000
...ik ga toch maar weer in Cubase werken; ik word er wanhopig van =(

Hoe lang heb je de RS dan? Ik bedoel, verwacht niet dat je na twee dagen prutten met de RS7000 je meteen de meest wonderschone muziek eruit weet te persen. Het is een complex ding en dat moet je leren.

Arv

Origineel geplaatst door Roonan
Juist, investeren heet dat.
Betaald zichzelf dubbel en dwars terug uiteindelijk.

Ronald.

wij zitten op 1 lijn Roonan!

Origineel geplaatst door Arv
Hoe lang heb je de RS dan? Ik bedoel, verwacht niet dat je na twee dagen prutten met de RS7000 je meteen de meest wonderschone muziek eruit weet te persen. Het is een complex ding en dat moet je leren.

Arv

Heb die RS wel al een tijdje hoor. Heb er ook geen hele grote problemen mee; alleen dat editen valt me wat moeilijk. Daar kun je in Cubase zoveel beter mee uit de voeten. Het zou waarschijnlijk ook een beetje omslachtig zijn om met de synth eerst partijen in Cubase in te spelen (en te editen uiteraard) en daarna deze als midi-bestanden in te voeren in de RS. Dan zit je ook weer met verkeerde kanalen, parameters etc. Ik zal het in de RS voorlopig maar met de Step- en Overdub-functie doen; daar vallen wel wat aanpassingen mee te verrichten (van dat Quantize snap ik al helemaal geen biet :confused: ).

Origineel geplaatst door Musia7000
snip..........(van dat Quantize snap ik al helemaal geen biet :confused: ).

hmmm..denk dat de RS7000 idd niet echt iets voor jou is...heb je de manual wel es doorgenomen?

Origineel geplaatst door olafmol
hmmm..denk dat de RS7000 idd niet echt iets voor jou is...heb je de manual wel es doorgenomen?

Oh dat is de RS voor mij wel degelijk hoor .
Zal ook nog wel even in de manual gaan zoeken naar Qauntize; ben ik toch wel even benieuwd naar.

Laatst gewijzigd:
even wat tegenwicht geven hier:

mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, mc909, is gewoon SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:dubbel: :dubbel: :dubbel:

Origineel geplaatst door dekzster
even wat tegenwicht geven hier:

mc909 (x100), is gewoon SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:dubbel: :dubbel: :dubbel:

Heel goed onderbouwd Dex

Persoonlijke mening..................

RS 7000 rules...................qua bediening en last but not least............qua sound!!

Mijn smaak is dan ook niet meer de wat platte, cleane sound van Roland, maar de met warme doordrenkte sounds uit de Yamaha..................ooooh yeah! en dan die basssssssssssssssssssssssssssssssssss..............

greetz,

Camiel

Origineel geplaatst door camiel
Persoonlijke mening..................

RS 7000 rules...................qua bediening en last but not least............qua sound!!

Mijn smaak is dan ook niet meer de wat platte, cleane sound van Roland, maar de met warme doordrenkte sounds uit de Yamaha..................ooooh yeah! en dan die basssssssssssssssssssssssssssssssssss..............

greetz,

Camiel

Helemaal mee eens!!!! :okdan: (...ben namelijk een voormalig 505-gebruiker :bekdicht: )

Het is een complex ding en dat moet je leren.

Arv

..dat houd mij juist tegen...daarom heb ik Cubase en synths met knoppen...

muziek maken moet spontaan en intuitief gebeuren en je moet niet eerst leren hoe iets werkt voordat je muziek kan maken!

Ik wil gewoon meteen resultaat en geen gebruiksaanwijzing doorspitten o.i.d.!

Origineel geplaatst door Bass

muziek maken moet spontaan en intuitief gebeuren en je moet niet eerst leren hoe iets werkt voordat je muziek kan maken!

Daar zit ook wel weer een kern van waarheid in (ikzelf herken er dus zeker wel wat in, maar dat had ik ook al eerder in deze topic al aangegeven trouwens). Toch is het bijna altijd zo dat je eerst het één en ander moet leren voordat je muziek kunt maken; of dat nou met een synthesizer is of met een drumstel of viool; het heeft in feite allemaal een (soms erg lastige) gebruiksaanwijzing. Cubase werkt soms wel makkelijker inderdaad maar ook daarmee moest ik eerst toch wel wat dingen doorspitten. Maar een RS heeft bijvoorbeeld wel weer als voordeel dat je 'm mobiel als sequencer kunt gebruiken en met Cubase is dat toch weer wat lastiger (laptopje wellicht).

Origineel geplaatst door Bass

Ehm, de RS is juist het prototype van een apparaat waarmee je intuitief muziek kan maken. Je moet gewoon wel even weten HOE je iets doet. En maak mij niet wijs dat SX niet complex is want dat programma ken ik ook bere goed..
Maar Bass, ga nou is dat ding in de winkel betasten en proberen en je begrijpt waar we het over hebben!

Arv

En maak mij niet wijs dat SX niet complex is want dat programma ken ik ook bere goed..

Arv

Nou ik heb heel simpel Cubase 2.01 op Atari en dat is gewoon opnemen , inspelen en klaar...

Dan kun je visueel je track opbouwen of muten zoals op een multitrack en dat is voor mij het meest logisch en overzichtelijk.....

bass, dat is weer een offtopic-antwoord van niks! Elk ding moet je eerst leren voordat je het gebruikt; en wbt de rs7000: die is relatief simpel, gewoon inrammen en klaar. :peukie:

en verder: deze hele discussie is gedoemd tot een een conclusie te komen! het is net zoiets als digitaal vs analoog, of playstation vs xbox, of w2k vs unix, of vi vs emacs.... en nu drijf ik door :stupid :bekdicht:

Ik heb ooit een mc303 gehad(mijn eerste hardware tool), en moet zeggen dat ik er echt uren achter kon zitten, en erachter kwam van eh....(is het nu al zo laat!).

Wat ik wil zeggen is dat dat apparaat toen echt iets voor mij begon te betekenen.
En altijd met zin erachter jumpte, en niet zo van ik heb toch niks te doen dus...
Maar na twee jaar met dat ding te hebben gepield wil je toch wat meer...
Dus zodoende heb ik wat bijmekaar gesprokkeld, en draai nu "uiteindelijk" cubase sx...
Waarvan ik helemaal paranoia van wordt, begrijp me niet verkeerd ik vind het echt super tof..
maar met cubase (nu zo'n 4 jaar) begint het een beetje te vervelen.
Elke keer blijft dat kutding (oeps) hangen, softsynths springen ineens op volume 127, (auw)ik (auw) monitors.
Kijk dan begin je het geduld een beetje te verzliezen. (geef toe.. ben geen pc man).

Maar heb nu besloten om weer dedicated spul aan te schaffen wat doet wat ie moet doen, niks meer niks minder.
Hup, power knop aan en gaan!

Tenslotte: over twee dagen komt mijn mc909 :biertje:, en ben ik weer helemaal tevreden.

idd jmmr niet meer midi outs.

PS: 100 bassdrums dumpen via usb en dan als 100 losse samples in het geheugen hebben staan, kan met
de MV8000 wel... ik denk dat ze naar je geluisterd hebben..... (weet niet meer wie dat hier zei!).

Was trouwens ook een optie waaraan ik heb zitten denken, maar vindt het nu nog een beetje te duur,
wacht wel dat er aanbod komt op de tweedehandse markt mocht de mc909 me toch niet bevallen,

Een vergelijking maken tussen de rs7k en de mc909 kan ik niet doen, aangezien ik nooit een mc909 heb gehad.
Maar iets over de rs7k vertellen gaat wel, ik heb zelf ene al enkele jaren en ik zou geen dag meer zonder kunnen.
De sequencer werkt o-zo vlot, ik kan het gewoon niet omschrijven. In geen tijd heb ik lekkere patterns ingeklopt.
Ik heb ook al met soft-sequencers gewerkt maar dat lukt me gewoon niet. Een aparte tool om de noten de plaatsen, een andere voor het volume, zitten fucken met die muis.... ik kan gewoon geen goede beats maken op software. Als zit dan ook te strak, etc. Ik heb het gevoel dat ik muziek maak met mijn ogen.
Met mijn rs7k ga ik puur op mijn gehoor af, klinkt het goed, dan is het goed. Is er ergens een nootje verkeerd, dan ga ik vlug in de gridgroove en voila, alles aangepast. En allemaal in realtime!!!
Ook het samensmelten van de sampler met sequencer is een god gift, wat ik vaak doe is een drumloop opnemen. Slice + sequence. En dan beginne prullen met efx, filter en andere sequenties (dmv zelf te maken of de beat re-arrange, of hoe dat ook weer noemt.)
Het gevolg is een lekkere beat, totaal onherkenbaar van het orgineel.
De interne geluiden vind IK maar zwak, die gebruik ik zelden. Voor 95% altijd samples.

Ik ben wel aan t denken om een mc909 erbij te halen. Soms kom ik tracks te kort en ik heb meer geluidsbronnen nodig. Ik dacht aan een mc909 en dan wat srx- uitbreidingen .ik heb gehoord dat met de 909 ferm te twieqen valt. Ik heb ooit een mc505 gehad en door verschillende wave-forms te combineren kon ik wel zeer leuke geluiden maken. Ik hoop dat dit ook het geval is met de 909. Het enige waar ik een beetje voor vrees is dat ik de seqeuncer van de rs7k zo gewoon ben, dat het moeilijk werken gaat zijn met de 909.
Sommige zullen zeggen, pak dan een xv5050 (of xv5080 etc.) maar die bediening lijkt me niet zo lekker. Ik wil on the fly filters, envelopes, etc kunnen aanpassen. Bij de modules heb je menuutjes en nog eens menuutjes. Die 909 heeft voor die basis verrichtingen knoppen en sliders. Vandaar dat ik denk nog een 909 aan te schaffen....

Ik had eerst ook een xv3080, net voor de namm weggedaan voor 840 euro, en een maand later staan ze
te koop voor 600 euro + kabels etc.

En aangezien die mc 909 met dezelfde synth engine draait, dacht ik van he en de sounds, en een mc sampling shit.
(variphrase)...in een.
Jmmr dat er maar een srx in kan, ik heb er namelijk nog twee liggen, maar ben ook nog van plan xr rack te kopen...

Wie weet trouwens wat meer over die extra patches die je op de mc909 erbij krijgt als je de supreme dance intslalleert,
die heb ik namelijk ook nog liggen.

Back