Orgel in Philip Glass muziek...

barn

Detroit nerd
Weet iemand welk orgel(s) Philip Glass gebruikt in o.a. Einstein on the Beach en Koyaanisquatsi?

Koyaanisquatsi is uit 1982, ik denk dat er een pijporgel is gebruikt die in een of andere kerk of concertzaal stond / staat

Het orgel in de originele Koya opname is inderdaad een echt pijporgel in een kerk ergens in New York. Exact welke staat zelfs in het boekje maar dat heb ik nu niet bij de hand. De re-recording gebruikt iets elektronisch, vermoedelijk samples.

Einstein gebruikt volgens mij de standaard keys die het Ensemble destijds gebruikte, dus voornamelijk Farfisa-achtige transistororgeltjes.

Ik heb nog wel ergens een artikel uit Keyboard waar de volledige setup in staat van de eerste keren dat ze Koyaanisqatsi en Powaqqatsi live gingen doen. Ga ik even naar zoeken. Toen gebruikten ze veel Mac based sample kaarten, maar dat was vooral vanwege de vele ethnische percussie in Powaqqatsi. Maar ik vermoed dat daar de orgels ook in genoemd staan.

Hier het Keyboard artikel uit 1991 dat ik bedoel. Is niet echt relevant voor de originele vraag, en zegt ook niks over hoe ze het nu doen, maar geeft wel een mooi tijdsbeeld van live midi anno 1991.

Back