DE Raphie thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
je mist een R en néé daar moet je niet mee spotten, dat is niet ludiek.....

radiance;1591008 Sampling is naar mijn mening toch wel DE tool om een originele sound te krijgen. .[/QUOTE schreef:
dat is een enorme contradictie

iets samplen wat al bestaat is juist het tegenovergestelde van origineel

Misschien heb je wel gelijk, net zoals dit experiment gewoon proberen i.d.d.

Zal ik de titel effe aanpassen in "Het moddergooi topic" anders?

hangt er vanaf wat je sampled...
als je found sounds gebruikt is dat heel wat anders dan sample-cd's of cdroms gebruiken natuurlijk

We zullen wel zien......

Ondertussen wil ik wel een verzoek doen aan iedereen die zich aangesproken voelt: als je niet op een normale manier kan communiceren, dus met ziektes en aandoeningen gaat smijten, mensen voor DOM uitmaken e.d. Blijf dan a.u.b gewoon weg. Het is géén digitale verpiswedtrijd of om te kijken hoe ver je kan gaan. Of gedraag je, of blijf gewoon weg.

Dat bedoelde ik eigenlijk..

dat is een enorme contradictie

iets samplen wat al bestaat is juist het tegenovergestelde van origineel

een sample is altijd iets wat al bestaat, je kopieert immers een moment opname van een bestaand geluid. Maar dan komt de ware synth tweaker in actie. Die gebruikt dat bron materiaal (de sample) om dit om te vormen tot een compleet nieuw iets. Luister maar eens naar de omnisphere presets, bijvoorbeeld de soundscape die gemaakt is op basis van een sample van een brandende piano (echt waar, ze hebben een piano in brand gestoken en dat geluid opgenomen) en vervolgens daar een soundscape van gemaakt. Dat zijn de mensen die creatief met samples kunnen omgaan. Die kunnen denken als echte synth sound designers.

Overigens, wat denk je van synthesizers die gebaseerd zijn op samples van bestaande geluiden (de rom libraries), zoals de motif XS, of de HD1 module van de korg kronos. Die werken ook allemaal op basis van samples. Maar in het synthese proces daarna gaat dat pas echt leven.

Er is dus een hele creatieve wereld buiten het plakken van een magix library loopjes en die muzikanten groep die zo omgaat met bron materiaal is echt heeeeeeeeel erg groot. Zeker de nieuwe generatie is daar heel inventief mee bezig, zoals die met granulaire synthese omgaan of met glitch tools op samples is echt heel erg gaaf om te horen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back