DE Raphie thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja, als arrangern je uitdaging is, dan wel.
Is het raar als ik zeg dat ik het als 3 stages zie?

- stage 1 - de melodie en progressie en begeleiding schrijven
- stage 2 - dit tot een geheel arrangeren
- stage 3 - het geheel mixen.

1 is mijn grootste uitdaging, ik weet wat ik mooi vind, maar ontbreek gewoon vaak de kennis en ervaring om tot dingen te komen die ik wel hoor in m'n hoofd, maar niet in m'n daw krijg.
2. Heb ik minder moeite mee
3. Is helemaal mijn comfortzone.

Denk dat dat voor iedereen anders ligt, vaak heb je het meest bewondering voor waar je zelf het minst goed in bent.

ik denk dat het goed is om toe te geven dat een track maken van A tot Z moeilijker is dan we onszelf voorschotelen. je moet zowel muzikant, technicus, componist, producer, masteraar, etc. zijn om een echt goed klinkend product neer te zetten. je hebt verschillende petten die je op moet zetten.
Tegenwoordig wordt echter verwacht dat je alle petten op je hoofd kan zetten (technisch is dat ook mogelijk voor de slaapkamer producer) en dat het dan wel goed komt. Als je echt wat wil met muziek dan moet je OF echt al die petten lekker op je hoofd kunnen zetten en al deze voorheen losstaande beroepen beheersten OF het zoeken in samenwerkingen. Het is niet voor niks dat duo's het vaak zover schoppen in de electronische muziek (Chemical Brothers, Daft Punk, Autechre, Orbital, Air, de harde kern van Kraftwerk, The Orb, Cassius, Soulwax, Justice, enzovoorts).
Dus: zoek iemand die met geniale melodiën en song-structuren komt maar qua sound en productie niet ver komt. dan vult het elkaar perfect aan.

bedankt voor de kick Henri 8~

wat ik doe is stage 1 overslaan, van ieder geluid 1 of 2 tonen inspelen/opnemen, en van die puzzelstukjes een melodie puzzelen

manier 2 : melodie inspelen en dan iedere 2 à 3 noten een ander geluid+fx nemen, maar dat werkt mischien alleen met chill muziek, (mijn ding)

als ik nondeju een keer tijd heb kan ik een stukje posten, maar het schiet niet op de laatste tijd

Dat is i.d.d. wél de clou, alleen dat zijn er niet zo veel. Want het gaat dan behalve de juiste muzikale gave ook nog eens om samen dezelfde visie hebben en dat is nog niet zo makkelijk.
Of de persoon die wel dingen hoort (die je zelf ook hoort) maar ze (ook) niet kan spelen. Ben je nog steeds zelf bezig en komt je partner met open deuren :D

Een partner vinden die en écht aanvult en dezelfde visie deelt is echt zeldzaam.

ik denk dat het goed is om toe te geven dat een track maken van A tot Z moeilijker is dan we onszelf voorschotelen. je moet zowel muzikant, technicus, componist, producer, masteraar, etc. zijn om een echt goed klinkend product neer te zetten. je hebt verschillende petten die je op moet zetten.
Tegenwoordig wordt echter verwacht dat je alle petten op je hoofd kan zetten (technisch is dat ook mogelijk voor de slaapkamer producer) en dat het dan wel goed komt. Als je echt wat wil met muziek dan moet je OF echt al die petten lekker op je hoofd kunnen zetten en al deze voorheen losstaande beroepen beheersten OF het zoeken in samenwerkingen. Het is niet voor niks dat duo's het vaak zover schoppen in de electronische muziek (Chemical Brothers, Daft Punk, Autechre, Orbital, Air, de harde kern van Kraftwerk, The Orb, Cassius, Soulwax, Justice, enzovoorts).
Dus: zoek iemand die met geniale melodiën en song-structuren komt maar qua sound en productie niet ver komt. dan vult het elkaar perfect aan.

Je hebt bij een samenwerking natuurlijk dezelfde visie nodig, maar de enige manier om erachter te komen of een samenwerking goed werkt is het te proberen. Ik heb met meerdere personen samengewerkt, soms viel het tegen maar altijd heel veel van geleerd, en bovendien is het super leuk om een muzikaal momentje samen te delen.
Aanrader dus.

Dat is i.d.d. wél de clou, alleen dat zijn er niet zo veel. Want het gaat dan behalve de juiste muzikale gave ook nog eens om samen dezelfde visie hebben en dat is nog niet zo makkelijk.
Of de persoon die wel dingen hoort (die je zelf ook hoort) maar ze (ook) niet kan spelen. Ben je nog steeds zelf bezig en komt je partner met open deuren :D

Een partner vinden die en écht aanvult en dezelfde visie deelt is echt zeldzaam.

Heb je een levenspartner?

Gelukkig getrouwd en 3 kids, alleen ze is totaal niet muzikaal :D wel andere kwaliteiten...

Omdat en ik ga hier quoten : "Een partner vinden die en écht aanvult en dezelfde visie deelt is echt zeldzaam." je die in je "normale" leven dus wel heb kunnen vinden.......
Hier omdat het (ja het heet levenspartner gezien de constructie voor alle miepers hier :D )
een partner betreft waar je meer dan alleen op muziekaal vlak bezig bent (dus eigenlijk een paar treden hoger op de ladder dan waar je naar op zoek bent)

Raapsel..... het zit tussen je oren en je heb gewoon een schop onder je reet nodig of je zal je moeten toeleggen op het "afmixen/masteren" wat je wel beheerst.

Hup hup, aan de slag en stop nu eens met zeuren :engel:

Je hebt gelijk! Schop onder m'n reet en ff doorpakken op de verbeterpuntjes is waarschijnlijk hetgeen wat er aan schort.
Omdat en ik ga hier quoten : "Een partner vinden die en écht aanvult en dezelfde visie deelt is echt zeldzaam." je die in je "normale" leven dus wel heb kunnen vinden.......
Hier omdat het (ja het heet levenspartner gezien de constructie voor alle miepers hier :D )
een partner betreft waar je meer dan alleen op muziekaal vlak bezig bent (dus eigenlijk een paar treden hoger op de ladder dan waar je naar op zoek bent)

Raapsel..... het zit tussen je oren en je heb gewoon een schop onder je reet nodig of je zal je moeten toeleggen op het "afmixen/masteren" wat je wel beheerst.

Hup hup, aan de slag en stop nu eens met zeuren :engel:

Bericht door een moderator:
Houden we het wel een beetje ontopic hier ? Het gaat dus over tracks van de topicstarter Raphie.

Een soortgelijk offtopic draadje hebben we vorig jaar ook al gesloten.............

Na een jaar minder actief te zijn op dit forum (maar des te meer elders) merk ik dat de topicstarter nog steeds dezelfde kunstjes meester is, muzikaal én psycho-sociaal.

Warme oproep aan de rest: investeer je tijd in nuttige dingen, zoals zélf muziek maken :).

edit: Ik vind dit maar forumvervuiling, beste mods ...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back