Schoppenheer - Swag Swag Bam

Leuke tekst... goede tekst ook, kritisch naar de top40 hiphop popi jopie zooi... iid, de onnozele rap..

Alleen vind ik je niet echt lekker rappen, je komt niet zo lekker uit met je tekst, je zinnen zijn vaak te lang, flowt niet zo lekker. Normaliter vind je ik je erg makkelijk rappen ondanks complexe zinnen..

Qua muziek klinkt het leuk.. al ben ik meer van de oude soul samples en boom bap beats a la Premier, Blackmoon etc....

Ik zou jou tegenwoordig wel eens over een boom bap beat willen horen. Imo word je steeds beter, oh en fuk kees de koning, die kan alleen hippe shit uitbrengen na 2000.

Na alle positieve uitingen hier een wat minder fijne... Je zeurt.
Je klinkt als opa die de volgende generaties niet begrijpt en bang is dat alles naar de verdoemenis gaat. (no offence)

Je muziek is goed, dat heb ik al eerder gezegd. Maar bijna al je tracks zijn een beschouwing met een negatieve ondertoon.
Als je jezelf echt eens een keer tot het uiterste wilt pushen: maak eens iets positiefs vanuit jouw perspectief.

Cheers,
C

Hmm jij luistert niet helemaal goed, hij zeurt eerder over het feit dat de massa alleen zoete koekjes wil en geen bittere.

ik zou iets rond de 2k a 3k boosten in die vocal en wat compressen.. dan wordt het wat verstaanbaarder :)

verder leuk!

Mooi ook die gepitchte 808 snare en die naar beneden gepitchte vocal.. leuke verwijzing.. southern rap dingetje...

Hmm jij luistert niet helemaal goed, hij zeurt eerder over het feit dat de massa alleen zoete koekjes wil en geen bittere.

Ik luister zeker wel goed en ik ben het tekstueel zeker met Schoppenheer eens.
Maar het blijft, in mijn ogen, een negatief nummer met een flinke dosis sarcasme.
Op zich is dat natuurlijk helemaal niet erg maar als de heer Schoppen zich afvraagt waarom hij nog niet doorgebroken is zou dit best wel eens het antwoord kunnen zijn.

Kijk het hoeft natuurlijk geen Gers Pardoel te worden maar een album gevuld met azijn is gewoon minder commercieel. En als je getekend wilt worden zul je hier rekening mee moeten houden. Degene die het uitgeeft en een financieel risico neemt zal hier ook zeker op letten.

Cheers,
C

Dat klopt ook wel, het blijft negatief maar ik heb liever dit dan de zoveelste mr polska 13 in een dozijn onzin meuk. Schoppenheer kan iig Nederlands en niet zon klein beetje ook. Hij heeft gewoon gelijk in zn tekst top notch en keesie zijn reete commercieel geworden en hebben vrouwe hip hop anaal van achter genomen en daarna in de bosjes gedumpt. Alles voor de money G. <-- die zin geeft precies aan wat er op dit moment fout zit in de 'scene'

Grappig ook om vanuit de clichérapper naar jezelf kijken..

Zoals gezegd.. leuk dat je je afzet tegen de commerciele top 40 rap. Het lijkt me logisch dat je juist NIET wil scoren bij die doelgroep.. De 15 jarige meisjes die Gers Pardoel zo'n schatje vinden.. of uit hun dakje gaan op Lowlands in de tent waar Dio optreed.
Die commerciele scene is toch beroerd joh.. Die sneue gasten schuiven vrolijk aan bij elk kutquiz of bagger programma op TV. Allemaal willen ze zo graag money maken en met hun kop op TV dat ze vol trots in een programma verschijnen met Catherine Keyl of leuk met Ali B mee gaan op Volle Toeren..

Aan de andere kant.. een reality show van Flavor Flav of RUN van Run DMC op MTV vind ik ook tragisch eigenlijk..

Interessante reacties allemaal hier. Het probleem dat ik zelf met het nummer heb is dat het niet helemaal meer bij me past op dit moment. Inmiddels ben ik de frustratie en de druk van het perse succes willen hebben kwijt en ik ga gewoon een nieuwe studie doen ( conservatorium pop vorig jaar afgerond, maar wil niet rest van mn leven pianoles geven) Ik ben eigenlijk een stuk positiever dan het nummer doet denken, maar natuurlijk zit er wel nog wat bitterheid in me. 2k , 4k/compressie tip ga ik uitproberen!

wat je precies allemaal zingt boeit mij persoonlijk niet al te veel
t gaat me meer om t gevoel en de track in zn geheel
zo'n track is een uiting van gevoel op een moment
je hoeft er niet de rest van je leven voor 100% achter te staan
theo maassen hoeft zich ook niet te verantwoorden voor wat ie in zn show zegt alsof hij dat allemaal letterlijk vindt
ik graaf schoppenheer wel
ik heb nog 1 puntje van kritiek
volgens mij kan je meer met edits en fx en dubbelen en whatever de stem meer aan de track lijmen. nu is t vaak een begeleidende track met daarop een stem. t zou van mij meer een samenspel mogen zijn
volgens mij wordt het dan top

ja das ook waar natuurlijk.
Ik heb lichte delay op de leadvocal en een kopie van de lead met reverb zacht staan in de mix. Dus dat zijn mijn lijm methodes. Wat bedoel je precies met edits en dubbelen?

tis een ander genre natuurlijk maar dit is een aardig voorbeeld waar ik zo ff aan denk https://www.youtube.com/watch?v=v0POge1F-2Y
het zijn weinig elementen maar heel breed en afwisselend geplaatst
je doet het al wel, maar t zou meer mogen van mij dan
af en toe een koortje van jezelf maken
dat je ff in een andere ruimte staat
spelen met de inhoud van je tekst en de opname daarvan
een stukkie van een zin uit de verte of heel close
superbreed gedubbeld of een chorusje erop ergens
edits maken in je beat die mee gaan met je stem en dergelijke
dat soort shit
daar kan je nog wat punten pakken denk ik
verder vind ik t wel toffe dingen die je maakt eigenlijk :)

thnx..
misschien kan inderdaad die vocals nog creatiever editen en layeren! als ikw eer in mn studio ben eens even een nieuwe versie maken met de tips daarin verwerkt

Nee, zeuren is niet cool..
Word dan maar 'ns een keertje echt boos, ter afwisseling van een aantal relaxte tracks..
Dat lucht misschien wat op!
Verder kon ik 't wel verdragen.... :-)

Laatst gewijzigd:
ja man, boos zijn is niet jouw ding.
ik hoor je liever rappen over lekkere/leuke dingen!

Back