Schoppenheer - Swag Swag Bam

ach, echt boos ben ik ook niet in dit nummer,toch?
Komende tijd ga ik me trouwens meer toeleggen op eigen poëzie/pianocomposities. Oh ja en flyeren voor kaasmerken om de huur te kunnen betalen...

Ik vind wel dat er een groot verschil is tussen zeuren en kritiek uiten.
Mensen vinden je vaak negatief als je kritiek hebt op zaken en noemen het al snel zeuren, wat ik dan weer zeuren vind :) etc. Waarmee ik trouwens niemand hier op het forum specifiek bedoel, maar mensen in het algemeen.

Ik bedoel, waarom mag het altijd alleen maar over leuke dingen gaan ? de minder leuke dingen zin net zo belangrijk om aandacht aan te geven.. vind ik. yin & yang nietwaar.

Klinkt goed.
Tja, wat het onderwerp betreft, ik vind het knap dat hij zoveel schrijft want een hiphop tekst afkrijgen is een lastige klus wat mij de laatste jaren slechts zelden lukt.

Ik geloof dat ik de knuppel in het hoenderhok heb gegooid haha!

Om de boel even te nuanceren: Zoals man-T al aangaf, het is een kwestie van yin en yang.
Ik ben het zeker met de tekst eens maar mijn punt is dat kritische tracks meer impact hebben als ze worden aangevuld met luchtigere onderwerpen met een positieve draai.

Interessante reacties allemaal hier. Het probleem dat ik zelf met het nummer heb is dat het niet helemaal meer bij me past op dit moment. Inmiddels ben ik de frustratie en de druk van het perse succes willen hebben kwijt en ik ga gewoon een nieuwe studie doen ( conservatorium pop vorig jaar afgerond, maar wil niet rest van mn leven pianoles geven) Ik ben eigenlijk een stuk positiever dan het nummer doet denken, maar natuurlijk zit er wel nog wat bitterheid in me. 2k , 4k/compressie tip ga ik uitproberen!

ehm 8D

Ik heb jouw documentaire een tijdje geleden al gezien. Daar heb je dit al in voorspeld :) En gelijk heb je. Zijn gewoon hormonen :P

gek genoeg nog niet genoemd in de comments maar bij die nacho chipjes metafoor is fantastisch! ik moest heel hard lachen!
de stukken waar je de kritiek met humor combineert zijn de sterkste.

Back