Supenova 2 fluit ,help aub

gertb

Stamgast
Hallo , ik wil graag een fluit programeren op mijn supernova 2 , maar het wil me niet lukken , wie kan me helpen aan een patch of uitleg hoe het moet
zou graag de fluit van aurora van nova willen maken
wie helpt me
groetjes gert

Een Fluit van Aurora :D:D
Leuk, Aurora, een Nederlandse blokfluitfabrikant, noemen in je wensen voor het programmeren van een synth patch.

Eigenlijk moet je bij mensen zoals Ronald Kuit zijn, die kunnen dat goed.

Maar ik doe ook een gooi:
Gebruik de ruisgenerator en een VCO.
Ze de envelope op snelle attack, snelle decay, lage sustain, en release op 0.
Route de envelope een beetje naar volume en wat meer naar het filter.
Zet het filter op low pass en geen resonantie.

Erg basic, maar wellicht een uitgangspunt...

een sinus, een beetje ruis erbij, geen filter, en de envelope voor de vca, een beetje attack, sustain voluit, en geen release...

nog vergeten, als je de mogelijkheid hebt om het ding vals te laten klinken, meteen doen....

:mega:

Driehoek golfje, lfo op de pitch (klein beetje)
Gefilterde noise met een variabele attack.

Dank je wel

Dank je wel

Dank je wel ,ik heb dus niet veel ervaring , maar met deze instelingen ga ik dus een beetje mee aan de slag
Leuk dat er mensen zijn die willen helpen
groetjes gert :okdan:

En anders vraag je het maar even aan de meneer in de witte overall. :D

Hij zit namelijk ook op het forum: Rob Papen

Voor mij was Aurora van Nova het begin van mijn interesse in synthesizers en de passie is alleen maar groter geworden met de jaren.

Laatst gewijzigd:
Hij speelt op een Korg Mono/Poly waarvan de snoer nog opgerold op de achterkant zit :dubbel:!

In ieder geval moet je met een Novation SuperNova 2 zeker dit nummer kunnen maken.

Zeer mooie synth trouwens ... met een toepasselijke naam ook.

Mocht je nog inspiratie nodig hebben om het nummer na te spelen dan kan je misschien ook even kijken/luisteren naar Ed Starrink's versie van Aurora:

Ik meen me te herinneren dat Rob Papen me verteld heeft dat die fluit in Aurora uit de MS20 kwam. Ik denk dus dat Rob je wel moet kunnen vertellen hoe dat geluid gemaakt is.
Die MS20 staat ook in het filmpje, maar dat zegt niks vrees ik.
As je goed kijkt zie je bijvoorbeeld rond de 20 seconden dat Rob speelt op een (vermoedelijk) Korg Mono Poly, met een opgerolde power stekker aan de achterkant. :-)

Edit: Zie dat conso ook al gezien had dat de stekker opgerold was.

Erg mooi allemaal , dus ik kan op die supernova ook korg ms20 geluiden nadoen !!! , dan rest mij aleen nog de bassjes ,denk dat ik hier ook nog wel een tijdje mee bezig ben
het moeilijke van alles is , dat ik een beginer ben , ik heb niet de geluiden in mijn instrumenten , dus ik moet ze zelf maken , en dan moet ik het ook nog goed spelen ,ik denk dat ik nog heel wat moet leren , dus ga vamidag gelijk aan de slag ,dank je wel , wat een feedback krijg ik :okdan::halleluja prachtige site hiero

Laatst gewijzigd:
Hier zie overigens iemand die een fluit maakt op een MS20. KOmt aardig in de buurt van die fluit in Aurora. Vergeet ook niet er bij Aurora ook nog wel de nodige effecten overheen gegooid zijn.

Een fluit heeft meestal een beetje holle toon en daarvoor kan je het beste een blokgolf nemen( een blokgolf heeft alleen oneven harmonischen, en dat klinkt hol). Wat Noise erbij en het geheel flink filteren met een LPF, klein beetje attack en korte release op de VCA et voila -> fluit

Let dan wel op dat je geen PWM gebruikt want dan klinkt het zeker niet meer als een fluit ;-) dus geen LFO op de width zetten. En beperk het ook tot 1 oscillator. Een fluit is een solo instrument en daar wil je zeker geen zwevingen in hebben die je krijgt zodra je meerdere oscillator gebruikt.

Toen ik de kop las dacht ik dat het probleem was dat je supernova voortdurend aan het fluiten was ...

dank je wel allemaal , goed advies , ben nu alles aan het uitprinten en ik ga aan de slag ermee

Een klein beetje pitch modulatie op de envelopes wil ook wonderen doen ( voor het beste effect monofoon bespelen)

Dank je wel allemaal voor de reacties , heb inmidels het lijstje van de nova setup al ff op papier gezet , heb op mijn nova een fluitachtig iets gevonden en ben hiermee wat aan het klooien geweest , denk dat ik er wat meer verstand van moet hebben om je eigen geluid te kunnen creeren ,
groetjes gert

Back