ik zoek een bepaald soort synth

analogmaarten

ploink ploink blieb blieb
hey mensen

ik ben op zoek naar een synth die veel verschillende soorten strings en choirs in zich heeft.
En ook een uitgebreide effectensectie.
Ik zat zelf in de hoek van Roland en Yamaha te denken, hoewel ik meer naar Roland neig dan naar Yamaha.

cheers en bedankt voor de reacties
Maarten
:okdan:

JV-1010/XV-2020 met een Orchestral en Vocal kaartje erin, misschien? Hm... schrap de 1010 dan maar, de 2020 heeft de hele COSM zwik erin zitten. Anders een 5050?

Korg ? Triton bijvoorbeeld. Ik vind je JV serie voor koorklanken toch wel goed.

Strins en pads toch maar de Triton.

das ook toeval heb nog een Emu proteus FX te koop , en met strings en choir
zit je daar wel goed plus nog een leuke effect-unit.

En dat alles voor maar 150 Euro :okdan:

Ik heb zowel Roland als Yamaha en Korg. De korg heeft verreweg de beste choirs en strings, had toevallig onderstaande al in een andere post gebruikt, heb even een aantal choirs opgenomen van mijn Korg Karma. Onderstaande is een choir gemixed met een synth voor een soort pad, ik heb hem gemaakt voor "Hold on my heart" van Genesis, misschien herken je ook The Cars erin met "drive" Luister zelf maar.

Hier een sample van 2 choirs in de pop expansion, ook Korg Karma.

Origineel geplaatst door shappy1010
Ik heb zowel Roland als Yamaha en Korg. De korg heeft verreweg de beste choirs en strings, had toevallig onderstaande al in een andere post gebruikt, heb even een aantal choirs opgenomen van mijn Korg Karma. Onderstaande is een choir gemixed met een synth voor een soort pad, ik heb hem gemaakt voor "Hold on my heart" van Genesis, misschien herken je ook The Cars erin met "drive" Luister zelf maar.

Ik wist dat Korg goed was met om met weinig samples iets moois te maken, maar dit is bijna Clannad-achtig. Heerlijk, laat maar weer 'ns zien hoe de "hogere" reeks verschilt van de budget N-serie, (waar ik zelf ervaring mee heb).

Laatst gewijzigd:
uit mijn roland xp-30 komt toch ook heel wat koorgeweld hoor.

het standaard general midi koortje is btw hetzelfde als in junk project - control (en dat is lekker ;-) )

De Motif (Yamaha) heeft goede sounds maar is berucht om z'n magere effectensectie - op dat punt is de Triton bijvoorbeeld veel sterker, alhoewel je op de nieuw uit te komen Motif geloof ik veeel meer effecten kan gebruiken.

Ik vind de Korg choir/strings/pad geluiden ook het mooist. Maar als je budget zoekt, scoor jezelf een JV1010/JV2020, kosten niet erg veel, hebben goed en veel geluid. Alleen de effecten zijn niet echt..:L

heel leuk die koortjes uit de korg roland en yamaha maar
als je echt een koor en strings zoekt dat moet je eens de
Kurzweil K2000 proberen dan blijven van die Japanse toverdoosjes
niet meer veel over.

en als je het echt super wilt dan is een sampler de beste keuze..

De Yamaha SY85 (andere SY's ook) voldoet aan al je wensen en zie je tegenwoordig al rond de 350 euro. Geweldige effectsectie zit er in.

*self-promotion-mode*

ik heb nog een jv1080 module te koop staan, daar zitten veel mooie koortjes en strings in, en je kan er natuurlijk nog een orchestral uitbreidingskaart in gooien voor nog meer!

hij is voor jou, voor 350 eurotjes!

De al wat oudere Korg Wavestation-ex heeft ook erg mooie strings en pads.

Ik vind de strings van Roland toch echt de mooiste.
Dit laat natuurlijk wel zien dat dit eigenlijk een vage discussie is..... Het is nl altijd een kwestie van smaak.
Choirs gebruik ik weinig, maar indien dan toch, dan flans ik met m'n korgje wel iets in elkaar. (die van Roland vind ik nl maar een beetje lala...)

Je zou eens met een vocalist kunnen spelen. Dat doet Enya ook immers... Ik heb er wel leuke dingen mee gedaan, zingen, veel stemmen eruit met veel galm en echo erop en de oooeeeeeaaaaahs zijn prima.

Back