Brouwsel

Origineel geplaatst door Alpha1
Waar ken ik die stringmelodie toch van?

Die heb ik zelf verzonnen, maar misschien toch iets onbewust gejat?

Origineel geplaatst door Exzit
Die heb ik zelf verzonnen, maar misschien toch iets onbewust gejat?

Tja dat vraag ik me bij mijn nummes ook altijd af....

Nietemin klinkt goed!

Onbewust

Onbewust

Tja dat vraag ik me bij mijn nummes ook altijd af....

Nietemin klinkt goed!

Toch wordt je vaak onbewust beinvloed.
Heb wel vaker gehad dat ik met een nummer bezig was en op een gegeven moment iets fantatisch dacht te hebben. Maar het toch moest weggooien toen ik het nog een keer beluisterde, omdat het verdacht veel leek op een bestaand nummer.

Waar ken ik die stringmelodie toch van?

Vooral met melodie is het moeilijk om iets "nieuws"te maken.
Alles is al 'n keer gedaan. Steeds als je een zelf een melodie crieeerd zit er wel iets bekends in.
Dat valt niet te voorkomen.
Maar dat is helemaal niet erg, als het maar leuk is verpakt en gespeeld en in je eigen stijl,
wat dat dan ook wezen mag.

Daar ben ik het niet echt mee eens met alles is al een keer gedaan.
Muziek kent oneiendig veel combinates.
Ik denk eerder dat de reden waarom dingen soms op elkaar lijken komt omdat we van nature geneigd zijn dingen te kopieren.
Ook liggen muzieklijnen colectief voor bepaalde groepen mensen meer in het gehoor.
We leggen onszelf beperkingen op omdat we ons conformeren aan de wensen van de groep waar we toe behoren.
Voor heleboel mensen is bijvoorbeeld arabishe muziek kattegejank en waarschijnlijk omgekeerd zal men dat ook vinden.

Ik denk eerder dat de reden waarom dingen soms op elkaar lijken komt omdat we van nature geneigd zijn dingen te kopieren.

Dat noemen ze inspiratie. Het is ook het moeilijks om daar van af te stappen en een eigen stijl te ontwikkelen.
Je komt altijd terug van: 'hoe deed hij dat nou'
Tuurlijk zijn er mensen die klakkeloos alles overnemen (jatten) maar die komen hun eigen nog wel tegen.

Veel combinates dat klopt...Waarom hoor ik dan zo weinig melodie hier?
Omdat het gewoon veel werk en een redelijk getraind oor moet hebben is om de juiste noten bij elkaar te zetten zonder dat het een zooitje wordt.:)
Dus gaan ze het copieeren/samplen. :o: ;)

Origineel geplaatst door Googol
Dus gaan ze het copieeren/samplen. :o: ;)
Ik weet niet of je mij bedeoelde maar ik sample uberhaupt nooit.
En kopieren ook niet in ieder geval niet bewust.

Ik bedoelde in het algemeen.
Ik doelde op niemand.
(re-mixen is iets anders).
Copieeren/samplen is helemaal niet erg
Als het maar geen hele stukken worden (je krijgt daar toch problemen mee als je je muziek wilt uitgeven)
of covers die zo zijn verkracht zijn dat ze niet meer van het orgineel te onderscheiden zijn.

Je zegt het zelf al
Je hebt 61 of 88 toetsen, daarmee kun je een hoop doen.:)

ps ik weet dat je muziek zelf inspeeld
Dat vind ik dus knap. :okdan:

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Googol

(re-mixen is iets anders).
[/B]

En ik heb round and round al wat keren beluisterd en die remix zou ik wel willen maken eigenlijk....
Ik vind die string best lekker.

En ik heb round and round al wat keren beluisterd en die remix zou ik wel willen maken eigenlijk....
Ik vind die string best lekker.

Van mij mag je je gang gaan hoor.
Je mag van me alle wavs hebben cq midi sporen.
Ik ben jalours op mensen die kunnen remixen en daar leuke dingen van kunnen maken, ik ben daar gewoon niet goed in.
Concepten verzinnen voor nummers gaat me veel beter beter af.
De uitwerking lukt dan nog wel redelijk, maar remix masteren etc dat soort dingen niet echt.

Trouens zou misschien best een leuke thread/item kunnen zijn.
lever midi sporen cq wavs aan en laat je nummer opnieuw opnemen verbouwen door iemand anders.

This is an silly track, fuck it.

Where you got this crap? on a jukebox in the basememt (80's music).

Go back to the 80's :walker:

Beschaving

Beschaving

Origineel geplaatst door well field
This is an silly track, fuck it.

Where you got this crap? on a jukebox in the basememt (80's music).

Go back to the 80's :walker:

Een erg kinderachtige reactie van een wel zeer simpele geest.
En dit alleen maar omdat ik je vorige track een beetje heb afgekraakt die ik ritmisch wel lekker vond.
Iets meer beschaving in je taalgebruik is misschien ook op zijn plaats willen we dit Forum leuk houden.
Maar ja de jaren 80 zijn weer in dus kan ik het eigenlijk ook als compliment beschouwen.
Maar smaken verschillen en ik ben blij dat ik in ieder geval niet jouw smaak heb.;)

Back