Pissig door ebay

Ophidian

Ouwe rot
Ik wordt er zo chagarijnig van dat ik elke keer op het laatste moment mijn biedingen op ebay verlies. Ik heb een leven, en dus ben ik niet de hele online om alles te controleren, maar het gebeurt me wel heel erg vaak. Hebben jullie dat nou ook? Het kost mij echt m'n goede stemming... grrr :(

heb vorig jaar mijn zogenaamde VFX ebay crisis gehad. Telkens net in de laatste minuten verslagen. en dat keer op keer. paar keer in 1 week op zelfde synth (VFX). tja ebay is hard ;)

Je ziet ook altijd dat de prijzen op ebay niet zo heel erg hoog zijn en dat ze dan de laatste uren echt omhoog vliegen.

Ik heb het idee dat mensen ook veel te laag bieden in het begin. Gewoon om te kijken of je het misschien voor die prijs mee krijgt. Maar dan moet je natuurlijk wel vlak voor de sluiting ook even internetten, mits je echt geinteresseerd bent.

Ebay is een veiling en is heel wisselvallig.

Je moet dus ook opletten. Het is niet zo dat je zomaar iets wat 1000 euro waard is voor 100 euro kunt kopen. Er zijn heel veel mensen (en sites) die veiling in de gaten houden en net voor het eind gaan er SMSjes, emails, automatische biedingen enzovoort het web rond.

Maar soms heb je mazzel.. :)

Vuistregel bij ebay......
Je hebt pas iets als je hem daadwerkelijk gewonnen hebt... Als je 8 dagen lang de hoogste bieder bent, dan kan dat de laatste 3 seconden afgelopen zijn.

yep, Snipers noemen ze die mensen die de laatste 10 seconden gaan bieden.
erg vervelend idd, het is mij ook al ettelijke malen overkomen dat ik op deze manier werd overboden

laatst met 1euro een nordrack 2 door mn neus geboord! eindprijs was 476euro!!! ben de heledag flauw geweest..

besef wel het volgende.. Hij kan best 500 euro hoger geboden hebben. De eindprijs is gelijk aan het een na hoogste bod plus een beetje.

Als ik echt graag iets wil dan win ik het ook!!:D

Er stond een keer een ontzettend mooie odyssey op ebay die ik moest hebben! K heb met mijzelf afgesproken dat 1100 dollar de max was voor dit beestje en heb dit direct geboden. Al met al heb ik hem gewonnen voor 920 dollar ofzow.

Zo stonden er laatst ook een paar ontzettend mooie oude nikes op ebay die ik ook wou hebben. Ik bied direct de eerste dag al een bedrag wat ik er maximaal voor over heb en zie dan wel verder. Vervolgens gaat iedereen bieden en worden ze automatisch door mij overboden. Op het laats worden ze hier zo flauw van dat ze er mee kappen.
Resultaat: Een paar ontzettend geile nikes voor een heel leuk prijsje:D

Meestal ben ik de persoon die met een euro verschil wint:D

Bieden op het laatste moment is ook helemaal niet zo slim. Zeker niet omdat er hordes
potentiele kopers dat ding al in hun "watch this item" lijst hebben staan met precies
hetzelfde doel.

Het is inderdaad het slimste om meteen al te bieden wat je er maximaal voor over hebt.
Biedt er dan alsnog iemand meer dan heb je gewoon pech gehad. Last-minute bieden had
dan toch geen nut meer gehad.

Stel je voor, het apparaat staat er de hele week voor 125 euro. Je denkt: "geen slapende
honden wakker maken" en je wacht tot het laatste moment (samen met een heleboel anderen).
Intussen heeft er al iemand 500,= geboden. Heeft het dus geen nut om nog even 130 te
bieden, want dan staat het ding meteen op 131. Nou ok dan, 150! Shit... 151! :(

Vergeet het maar. Die laatste 10 minuten zijn echt niet genoeg om de andere bieder (die
intussen lekker tv zit te kijken) te verslaan.
Die wint dus (alweer!) van je. En inderdaad met 1 euro! :dubbel:

Tsja, in mijn geval deed ik het ongeveer wel goed. Prijs stond op iets van €60, ik meteen naar 102 (voor het geval dat iemand 100 bood, om hem te frustreren). Maarja, als ik dan uiteindelijk nét verlies, dan had ik best een paar extra eurotjes willen betalen...

Heb trouwens ook al een keer verloren op 2 cent. Dan voel je je echt achterlijk.

Tja het is wel zoals iedereen zegt: als je een item wilt winnen moet je direct het maximale bedrag bieden plus de frustratie marge. (bij mij is dat 20 euro :D)

Als je dan niet wint dan ... tja wachten tot er een nieuwe wordt aanbeboden.

yup..da's wel de meest stress-vriendelijke manier van eBayen. als je biedt meteen je maximale bedrag bieden (+'frust'marge..die heb ik idd ook; f50,- dus 23 euro..:D) en er niet meer naar kijken tot de veiling is afgelopen. en meerdere lopende veilingen voor een apparaat tracken.

Origineel geplaatst door oozi
en er niet meer naar kijken tot de veiling is afgelopen.

Ik laat de laatste minuut om de 5 seconden de pagina vernieuwen ok te kijken wat er gebeurt:D Af en toe erg leuk om te zien wat mensen die laatste seconden doen en hoe ze er soms net naast zitten:P

En dan nog ff dit:

Behalve frustrerend (als je je item net met 1 euro aan je neus voorbij ziet gaan),
kan het laatste-moment bieden ook nog gevaarlijk zijn.

Ten eerste ben je die laatste 10 minuten sowieso al extra gespannen en gaat je bloeddruk
en hartslag behoorlijk omhoog naarmate je elke keer weer overboden wordt. Je raakt bloed-
nerveus en als je de minuten in snel tempo ziet veranderen in seconden zit je als een gek
te reloaden, in te tikken en click! Tsja, het moet sneller, dus al gauw ben je helemaal
opgefokt, ga je fouten maken en dan... (wat me al twee keer gebeurt is): "You are dis-
connected"!
FLIIIIP! :stupid Nog maar zóóó'n klein stukje verwijderd van een hersenbloeding!

Wat ook een leuke is, maar dan niet als je het zélf doet, is deze:
Heb ik tot het laatste moment gewacht met bieden op een Oberheim manual. Het staat al de
hele week op 12 Engelse ponden. Nog een minuutje of 4 te gaan. Ik denk: 25 pond zal wel
zo'n beetje het maximum (onzichtbare) bod zijn, dus alla!... 26,05!
Moet wel ff snel, dus 26,05 ingetikt... confirm this bid en.....
Kolere!!!!! Zesentwintighonderdenvijf English Motherfucking Pounds ??????????
Tsja, kwam van eBay UK, dus dan moet je geen komma, maar een punt tikken. =(
Nou kun je wel een bod intrekken, maar dat lukt je echt niet meer in 3 minuten.
Godzijdank was het andere maximum bod 35 pond, dus ik kwam er met 36 nog goed van af.

:geslaagd: Dus, kindertjes, leer hieruit een wijze les.
Laatste-moment bieden is helemaal geen goed idee!

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik laat de laatste minuut om de 5 seconden de pagina vernieuwen ok te kijken wat er gebeurt:D Af en toe erg leuk om te zien wat mensen die laatste seconden doen en hoe ze er soms net naast zitten:P

:D...en maar met die vinger op F5 naar dat scherm blijven staren ("schiet op kreng!!")...

Origineel geplaatst door senso
...
Tsja, het moet sneller, dus al gauw ben je helemaal
opgefokt, ga je fouten maken en dan... (wat me al twee keer gebeurt is): "You are dis-
connected"!
FLIIIIP! Nog maar zóóó'n klein stukje verwijderd van een hersenbloeding!
...

dan is adsl toch erg fijn..;)

Ik ben het met senso eens. Ik word helemaal nerveus als een veiling afloopt.

Bij de laatste veiling die ik gewonnen heb, heb ik een tijd van te voren een bedrag ingetypt en een mailtje gestuurd naar matt second met de link naar de veiling.
Ik ben een kwartier van te voren weg gegaan, zodat ik niet meer kon bieden en heb matt second opgebeld of ik hem gewonnen had. Deze veiling had mijn hele weekend kunnen verpesten, maar nu heeft ie mijn weekend super gemaakt...

Want wat heb ik nu... een 2 VCO, VCF, 2 ADSR, VCA Doepfer Voice Modular System voor weinig knikkers.. Lekkere uit 1983 afkomstige, voorbeeld voor de Böhm Soundlab, CEM33x0 based, in een A-100 3HE eurorack modular uit de begin tijd van doepfer... :)

Origineel geplaatst door oozi
:D...en maar met die vinger op F5 naar dat scherm blijven staren ("schiet op kreng!!")...

Hey met f5 kun je ook vernieuwen man!!:D dat wist ik nog niet:stupid

En wat Senso heeft meegemaakt met die komma heb ik in het begin ook meegemaakt. Ik wou 600 dollar bieden voor wat arp modules en bood dus in feite 60.000 dollar:D gelukkig is alles goedgekomen:D

Hey met f5 kun je ook vernieuwen man!!:D dat wist ik nog niet:stupid
...

..heeft dat forum ook weer's wat nut..;)

...
En wat Senso heeft meegemaakt met die komma heb ik in het begin ook meegemaakt. Ik wou 600 dollar bieden voor wat arp modules en bood dus in feite 60.000 dollar:D gelukkig is alles goedgekomen:D

nou dan hoef je je ook niet meer druk te maken of je die veiling wel wint..:D
maar ik heb ook wel 's bied-fouten gemaakt door overmatig enthousiasme ja..

Het lijkt me pas echt een ramp als er minstens 2 mensen zijn die zo'n biedfout maken!

Back