NOOB vraag: midicontrollers

Henri/etgin303

Ouwe rot
Ben op zoek naar de juiste midi controller met 49 keys. Maar vind eigenlijk de meeste controllers net niet. (MPK49, Novation Launchkey etc)
Nu zit ik te denken om een los keyboard te kopen en een losse controller met knoppen en schuiven.
Ik heb nu een Audiophile Firewire geluidskaart met 1x midi in.
Kan ik die twee losse controllers nu allebei tegelijk aansluiten op die midi in of gaat dat verkeerd ?
Of heb ik meer midi in poorten nodig ?

:dubbel:

Ik zweer echt bij USB midi, heb een usb key controller en pad!
Echt zo veel goedkoper :)

Ik heb mijn Akai MPK 49 (USB) verkocht voor een Kawai K1 (Midi) en een Korg Nanocontrol 2 (USB).

Voordelen nu:
- Véél goedkoper
- Extra synth
- 61 toetsen ipv 49
- Geen crappy drumpads meer
- De Nanocontrol is handiger i.v.m. beperkte ruimte

Ik moet wel toegeven, die MPK was stevig gebouwd ... wat je niet kan zeggen van de meeste USB controllers tegenwoordig.

Zoveeeeel opties tegenwoordig.

Ten eerste, midi-poorten zijn geen issue aangezien alle beetje moderne controllers via USB aangesloten worden.

De launchkey lijkt me zelf op zich nog wel interessant aangezien daar ook de launchpad app bij zit (Voor die ipad, maar da's natuurlijk alleen handig als je ook met LIVE werkt).

Zelf ga ik voor de combinatie Novation Remote Zero + Launchpad (knoppen, sliders + pads)

De vraag is dus in eerste instantie of je echt keys nodig hebt, want met launchpad kun je ook (beperkt) noten inspelen).

en twee midi-uits op 1 midi in kan niet
dan moet je of een zgn merger hebben , of doorlussen (midi uit naar in, en uit naar computer, maar da's iets ingewikkelder )
de usb optie is dan inderdaad wel handiger

Ten eerste, midi-poorten zijn geen issue aangezien alle beetje moderne controllers via USB aangesloten worden.
Het is wel een issue als je je controller graag multi-client gebruikt. Wat vaak niet het geval is als er geen speciale driver voor de ingebouwde midi interface is (en dus gewoon class compliant wordt gebruikt).

Ik heb nu een Audiophile Firewire geluidskaart met 1x midi in.
Kan ik die twee losse controllers nu allebei tegelijk aansluiten op die midi in of gaat dat verkeerd ?
Ja als...
Met één midi-in-poort gaat het wel maar dan dien je door te verbinden via de midi-Thru poort.
(Daarvan zijn voorbeelden te vinden op de www.)
(Shit... vergeten. Je hebt wss een merge functie nodig...)

Back