Cubase SX en VST sampler probleem

Coolice

Nieuwkomer
Hallo,

Ik gebruik Cubase SX 1.06 en heb het volgende probleem: als ik een VST sampler wil gebruiken dan krijg ik elke keer een foutmelding als ik op de Roland JP-8000 speel. Ik heb Halion, Volkszampler en Sampletank geprobeerd, maar bij alle drie krijg ik een foutmelding of de computer reset zichzelf. Om die VST's uit te proberen heb ik slechts een korte sample gebruikt van 2 a 3 seconden. Alleen met Cubase SX werken gaat prima samen met de Roland JP-8000 en de Roland MC-505. Ik gebruik Windows XP Pro NL, 512MB, Terratec EWX 24/96, USB Midisport 4x4. Ik heb de laatste nieuwste drivers voor mijn geluidskaart geinstalleerd. Ook met de geluidskaart op mijn moederbord (SoundMAX) heb ik dezelfde problemen. Ook verschillende versies van Cubase SX geprobeerd. Wie weet waar het aan kan liggen?

Laatst gewijzigd:
Ik krijg dan de volgende foutmelding:

In Cubasesx.exe is een fout opgetreden en moet worden
afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Als je nog andere VST plugins geinstalleerd hebt, kan je is tijdelijk de .dll bestandjes van die plugs uit je VST plugins folder (in de Cubase folder) halen. Soms zitten ze elkaar in de weg Misschien dat er eentje het probleem veroorzaakt. Check anders ff of je de JP goed hebt aangesloten. (MIDI) Of kijk eventueel of het in Cubase wel goed zit wat MIDI betreft.

Back