mc-505 vraag

hardhouseraver

Blablabla
Ik heb een vaag probleem met mijn mc-505,
Ik gebruik hem als slave op mijn computer, maar telkens als ik hem aanzet en ik start mijn sequencer op, dan zit er op alle parts een delay, terwijl dat niet zou moeten, weet een van jullie wat dit mogelijk kan zijn?

Groeten

dan staat de algemene delay op.
op de function-knop drukken en de delayknop helemaal naar links draaien zou het probleem moeten oplossen. de delay voor de parts apart regel je met de schuifregelaars voor het respectievelijke kanaal.

hans

dat helpt niet, dat is alleen om het totale delayvolume te bepalen. Als deze op 0 staat, hoor je dus helemaal geen delay meer, ook al staat deze wel aan op (een van) de parts.

Misschien is het omdat je preset geluiden gebruikt??
Het beste is om je geluiden te bewerken/editten totdat je de juiste sound heb. Vervolgens sla je deze op in je user bank. Natuurlijk wel even opletten dat je in je sequencer op je computer ook daadwerkelijk de user bank gebruikt! Wat je ook in ieder geval moet doen is even een stukje ruimte moet openlaten alvorens je de track laat beginnen. Wat ik daarmee bedoel is dat je de track start en eerst de standaard waarden van reverb,delay,chorus,efx etc. doorstuurt naar je mc-505 d.m.v. het intekenen van deze waarden in sonar/cubase/logic of waar je ook gebruik van mag maken. Dan kan het nooit meer zo zijn dat hij met een andere waarde begint dan wat jij zou willen. Dit kan gewoon niet meer missen.
Soms moet je midi gewoon even een handje helpen.........

Succes ermee!!

(Kom je er echt niet uit adviseer ik je ook even om kontakt op te nemen met Roonan die is altijd bereidt om jou te helpen, dat weet ik zeker. Hij weet zeker alles van de 505) www.roonan.nl en je kan hem mailen!

Back