Track: PWM - By-product

PWM

User
Beste forum vrienden,

Ik poost niet vaak een track hier, waarom is mij ook niet bekend :), en wil dit toch vaker doen om jullie meningen en ideeën over mijn frutsels te weten te komen.
Ik heb van de week en stukje track gemaakt, iets heel anders dan dat ik normaal doe, en ben nu dus zeer benieuwd hoe dit bij jullie aankomt.

Alvast bedankt voor het luisteren en je eventuele comment!

Attachments

• By-product_01.mp3
    9,8 MB · Bekeken: 104
Nou, meteen maar even geluisterd dan en een pen gepakt :)

Vind het wel een lekkere achtergrond, maar het schreeuwt mijns inziens nog om een lekkere, duidelijker lead erin. Het ge-sequence'te (hoe schrijf je dat correct?) stukje wat er nu regelmatig bij komt vind ik daar persoonlijk wat te onbeduidend voor blijven. Na een minuut weet je het dan wel, wordt het gapende gat groter en verslapt de aandacht meer en meer...

Positief bedoeld hoor! Wat er voor mij ontbreekt lijkt bijna een schot voor open doel.

Succes met het afwerken!

Heb het weer eens wat druk gehad (what else is new?) :-)

Klinkt goed!!! Zeker mijn stijl muziek.
Wat heb je als reverb gebruikt? Compressor? De geluiden "gellen" namelijk mooi in elkaar.

Ik mis enkel nog een bas groove of wat diepe bass stabs om het geheel wat af te ronden.
Het geluidje rond 2.04 dat erbij komt zou ideaal zijn met een diepe bass onder gelayerd (Autechre style).

Maar misschien ligt het aan de crap speakers waar ik nu op luister ;-)

Ik vind het arrangement goed.

Maar ik denk dat je het niet moet bekijken als dingen laten wegvallen en terug inbrengen maar meer als een track drukker en minder druk maken.

Ik zou in de eerste"drop" de elementen die er nog zijn wat meer afwerken of wijzigen en stil in de achtergrond wat dingen toevoegen die hiermee samenwerken zodat je brein niet denkt; hier drukt hij op mute en hier unmute voor dat spoor.

Bedankt Grandaddy en Johan,

Het is zeker nog geen af nummer en heeft (zoals Johan al aangeeft) nog een erg hoog Cubase syndroom gehalte.
De sound en het "gellen" van de geluiden is voor mij een nieuwe ervaring in productie, vandaar ook dat ik het hier post. Als je een tijdje met een track bezig bent wen je eraan zoals ie is en lijken veranderingen die je aanbrengt gewoon veranderingen...

Geen compressors gebruikt. Alleen stereo delay en reverb uit Cubase. De base drum is en een 808 en een sample uit een Bohm drumdoos, de laatste klinkt wel behoorlijk aan ge-compresed...

Nogmaals dank, voor het luisteren en de feedback. Ik ga er zeker iets mee doen!

Groet,
Maarten

P.S. @ Johan, Hoe bevalt de Tribe?

De tribe bevalt zeer goed, maar ik moet er nog heel wat tijd mee spenderen om de mods volledig uit te testen.

De "Bohm", is dat de Dr. Bohm Digital Drums? Ik ben nog op zoek naar een goede analoge drummachine die een goede 808 type kick kan genereren. Is de MFB Schlagzwerg goed? Daar ben ik momenteel naar aan het kijken, maar het lijkt dat die binnenkort ook discontinued zullen worden. Ideetjes?

Zou een spring reverb helpen op je modular om wat meer te gellen? Heb er nog niet genoeg ervaring mee.

De tribe bevalt zeer goed, maar ik moet er nog heel wat tijd mee spenderen om de mods volledig uit te testen.

Goed om te horen!
Mijn moeder zei altijd: "Tijd heb je niet, tijd maak je." :)

De "Bohm", is dat de Dr. Bohm Digital Drums? Ik ben nog op zoek naar een goede analoge drummachine die een goede 808 type kick kan genereren. Is de MFB Schlagzwerg goed? Daar ben ik momenteel naar aan het kijken, maar het lijkt dat die binnenkort ook discontinued zullen worden. Ideetjes?

Welke Bohm dat precies is weet ik niet (heb de samples ooit ergens gedownload) maar volgens mij is ie digitaal. Met MFB heb ik erg weinig ervaring. Ik heb laatst wat eurorack modules van een kloon van de 808 BD gezien en die klonken erg overtuigend. Ik zal thuis is kijken of ik nog ergens een linkje vind...

Zou een spring reverb helpen op je modular om wat meer te gellen? Heb er nog niet genoeg ervaring mee.

Ik ben gek op spring verbs (heb er ondertussen drie) om geluiden mee te maken. Om te produceren/mixen gebruik ik liever een reverb uit Cubase (welke precies moet ik je voor nu verschuldigd blijven). Op alle tracks behalve de 808 hoem zit een klein beetje verb van een FX Channel (soms nauwelijks hoorbaar), dit zet alle geluiden mooi in één ruimte. Dit doe ik niet altijd zo maar geeft vaak een gewenst resultaat.

De Bohm is inderdaad digitaal, maar hij klinkt erg lekker hoor.....strakke kick, twee snare's en veel lekker klinkende percussie.

Track luisterd hier trouwens lekker weg.......kan technisch wel wat aan verandert worden, maar in opzet leuk.

Gewoon mooi geprogrameerde kleine friemeltjes zo hier en daar...Ik maak zelf altijd een opzet en ga daar dan in kleine reisjes bouwen, zowel met percussie/synth's/fx's.
Als je dan iets luisterd wat redelijk diep gaat in zijn monotoonheid en je hoort een vet uitgedacht stukje erdoorheen ga ik altijd lachen:) Daar zat ik op te wachten...

Bijv op 1.30 voordat de beat er weer inkomt zal ik wat kleins erin stoppen, wat de beat introduceert. Op de mm:)

Beste forum vrienden,

Ik poost niet vaak een track hier, waarom is mij ook niet bekend :), en wil dit toch vaker doen om jullie meningen en ideeën over mijn frutsels te weten te komen.
Ik heb van de week en stukje track gemaakt, iets heel anders dan dat ik normaal doe, en ben nu dus zeer benieuwd hoe dit bij jullie aankomt.

Alvast bedankt voor het luisteren en je eventuele comment!
Heerlijk relaxed Digi-sound met een lijkt wel een conventioneel drummetje, leuk!

Heerlijk relaxed Digi-sound met een lijkt wel een conventioneel drummetje, leuk!

Bedankt CdMax!
Vind je het echt digitaal klinken? Het is KORG mono/poly. De beat is, zoals eerder gezegd sample based, met een 808 hoem voor wat body en er zit een cowbell in die door de PS-3100 resonators clone gaat.
Over de cello's ben ik nog niet helemaal tevreden. Misschien moeten ze er wat minder strak in, misschien moet het gewoon helemaal anders...

Als ik wee wat tijd "over" heb ga ik weer mee aan de slag.

Back