wie is handig genoeg om mij zo´n geinig mp3 afspeelbalkje te creeren voor externe mp3 links ( van mijn eigen server)
het moet volgens mij makkelijk kunnen, maar ik weet niet hoe, hij weet niet hoe, hij weet niet hoe....
( en volgens mij verder ook niemand hier op het forum...)
Er is er eentje hier op 't forum die er een gebouwd heeft: http://www.epplayer.com/ (forumlid PIE)
Maarrrr - niet moeilijk doen: gewoon naar https://soundcloud.com/ en daar een account openen. Werkt ook hier op 't forum, en net zo kraakbaar als wat je zelf op je site zet; immers, alles wat je kunt beluisteren kun je rippen.
Dat werkt volgens mij niet; de mp3-speler in kwestie wordt toegevoegd met JavaScript, en dat mag je in vrijwel geen vBulletin installatie als normale sterveling in je post plaatsen vanwege allerhande veiligheidsredenen.
edit: technische uitleg: als je de HTML-code van het forum bekijkt zie je dat er ergens een stukje in staat onder <!-- attachments -->. Daarin staan een aantal linkjes zoals <a href="bijlage.mp3">. Door wat informatie toe te voegen zoals <a href="bijlage.mp3" class="mp3player"> weet een stuk JavaScript dat deze link opgekalefaterd moet worden naar zo'n klein playertje. Echter, zoals al gezegd is het voor reguliere gebruikers niet mogelijk om dit te doen (en kan het ook nog eens zijn dat mijn aannames voor geen jota kloppen). De forumsoftware accepteert alleen maar bijlage.mp3 linkjes van eigen afkomst.
Vandaar dus SoundCloud. Ik kan me voorstellen dat je het graag in eigen beheer wil houden, maar met zo'n account houd je het in eigen beheer; en je hoeft niks te doen met het hele social media aspect wat er aan vast zit.
Het is overigens wel mogelijk om te doen wat je wil, maar dan moet er weer een plugin geinstalleerd worden voor de forumsoftware te overtuigen, en heb je dan weer een tag die er bij moet - [mp3] of zo iets, en met SoundCloud die al precies dat doet (en een krimpend aantal mensen wat mp3tjes op hun eigen FTP zet - bandbreedte-rekeningen en ruimte aangeboden door de host, plus het managen is zo'n gedoe) wordt 't een beetje dubbelop Dus, je kunt 't eens lief proberen te vragen aan copini
Je zit overigens wel met de issue dat players etc. meestal geen content van andere sites kunnen afspelen door allerlei cross-site beperkingen in webbrowsers. Vaak werkt het alleen als player en content van dezelfde site komen.
Je zit overigens wel met de issue dat players etc. meestal geen content van andere sites kunnen afspelen door allerlei cross-site beperkingen in webbrowsers. Vaak werkt het alleen als player en content van dezelfde site komen.
Dat lijkt me ook niet goed. Zowel bij Youtube als Soundcloud staat de code van de player juist niet op dezelfde site (dat zijn namelijk iframes die resp. op youtube.com en soundcloud.com draaien).
Dat lijkt me ook niet goed. Zowel bij Youtube als Soundcloud staat de code van de player juist niet op dezelfde site (dat zijn namelijk iframes die resp. op youtube.com en soundcloud.com draaien).
topicstarter wil een mp3 file vanop zijn site met een player op dit forum plaatsen
dat is perfect mogelijk indien de 1pixelout player die nu al op SF staat voor attachments ook gewoon gelinkte mp3's zou oppikken.
Player staat op SF zelf dus geen iframe of andere XSS omzeiling nodig.
Bij wijze van voorbeeld: Mocht er hier op SF een flash video player aanwezig zijn (bvb jwplayer), en je geeft de rechtstreekse link naar de flv file van youtube in, dan zal de flash video hier embedded zijn, zonder externe iframe.
@etaoin
Om even te bewijzen dat het geen drol uitmaakt waar de soundfile zelf staat, en players dus content van om het even welke site kunnen afspelen http://jsfiddle.net/xkfV5/ (ff op run duwen bovenaan)
Mp3 file komt van mijn oude website
Flash Player is iframe en komt van google (had het liever mooi gedaan zonder iframe en met een javascript/html5 player op jsfiddle zelf, maar duurde me ff te lang om in gang te schoppen)
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.