nieuw probeersel in FLstudio

dixxy

There are keys to be play
Beste forum leden.

Ik probeer om wat muziek uit de pc te krijgen en dit is voorlopig even het resultaat, geen begin en geen eind.
Graag jullie mening of het de moeite waard is om dit verder uit te werken of is het goed voor de prullenbak?

Beste forum leden.

Ik probeer om wat muziek uit de pc te krijgen en dit is voorlopig even het resultaat, geen begin en geen eind.
Graag jullie mening of het de moeite waard is om dit verder uit te werken of is het goed voor de prullenbak?

https://soundcloud.com/bert-van-altena/trance
Jawel lekker ermee doorgaan, klinkt mij goed in de oren idd intro / eind afmaken...er is nog wel wat werk aan te doen...

Ik krijg in 1 keer heel erg zin om wat wits aan te trekken, heel gek is dat...

Bedankt voor de leuke reacties.

Ik heb echt alleen een opsetje gemaakt om te kijken of ik iets tranceachtig kon maken.
Eens kijken of ik er iets aardigs van kan maken.

De VST's die ik heb gebruikt zijn btw de superwave en de supertrance(al erg oude plugins)

track veranderd

track veranderd

Ik ben wat aan het prutsen geweest met de track en het is een klein beetje veranderd.

https://soundcloud.com/bert-van-altena/analogica

moet zeggen dat ik altijd een beetje onder de indruk ben van wat je met FL kan toveren qua sound, maar tegelijkertijd klinkt het ook altijd erg herkenbaar als Fruity..

Het gebruik van de bijgeleverde samples misschien? Want voor de rest klinkt FL even onherkenbaar als eender welke andere DAW.

Vreemd genoeg kan een goed getrainde oor vrijwel altijd horen of iets is gemaakt met FL. Het kost erg veel moeite om het niet FL te laten klinken.

Geen idee. Het is al weer een tijd geleden dat ik echt met muziek bezig ben geweest. Dan zou ik weer ff een weekje intensief bezig moeten zijn.

Edit: Wil mezelf wel uitdagen, blijf ik nog een beetje scherp.

Ik gok dat These are not the droids you're looking for met FL is gemaakt, voor nu dan....

Denk je trouwens nou echt dat ik weet hoe elke DAW klinkt? Droog klinkt Presonus Studio One heel anders dan FL Studio, ook met dezelfde samples of whatever. Wat je zelf kan en weet kan natuurlijk wel wat uitmaken.

Geen idee. Het is al weer een tijd geleden dat ik echt met muziek bezig ben geweest. Dan zou ik weer ff een weekje intensief bezig moeten zijn.

Edit: Wil mezelf wel uitdagen, blijf ik nog een beetje scherp.

Ik gok dat These are not the droids you're looking for met FL is gemaakt, voor nu dan....

Denk je trouwens nou echt dat ik weet hoe elke DAW klinkt? Droog klinkt Presonus Studio One heel anders dan FL Studio, ook met dezelfde samples of whatever. Wat je zelf kan en weet kan natuurlijk wel wat uitmaken.
Ze zijn allebei met FL Studio gemaakt :D

Lees dit eens: http://www.image-line.com/support/FLHelp/html/app_audio.htm "Audio Myths & DAW Wars"

Ik dacht al dat je zo'n geintje zou uithalen. Ze klonken in de basis wel hetzelfde. Ik kon niet duidelijk kiezen.

Je kan mij niks wijs maken wat betreft dit onderwerp. Maakt mij niet uit wie of wat je erbij haalt. Ik heb jaren met FL Studio gekloot en heb het opzij gezet precies om de reden dat ik de sound nooit naar mijn hand heb kunnen zetten, ondanks verschillende pogingen en settings.

Een link naar de site van Image Line vertrouw ik ook voor geen meter.

Ik werk nu met Renoise en Presonus Studio One. Voor mij een wereld van verschil

Ik snap niet wat je bedoelt met gelovig, maar als je het niet toe wilt lichten, ook goed. Ik heb geen zin in een vergaande discussie.

Renoise is alleen bruikbaar als je beeldscherm 90 graden gedraait staat,
voor de rest werkt renoise alleen goed als je ook een renoise geluidkaars gebruikt.

Back