onbekende poort op tr-808

Kause

Ingeburgerd
Ahoi!

Op mijn 808 zit een poort ingebouwd waarvan ik niet weet wat het doet.
Iemand een idee?

Attachments

• foto-11.jpg
    foto-11.jpg
    58,9 KB · Bekeken: 105
  • foto-10.jpg
    foto-10.jpg
    23,8 KB · Bekeken: 76
connector voor externe kastje voor mods. ?

De stekker is van het type "IEEE 1284". Das een standaard voor (lab) apparatuur interconnectie. Ik denk dat een handige electronicus vroeger de stekker wel goed vond om er een extern kastje mee te bekabelen ofzo?

De stekker is van het type "IEEE 1284". Das een standaard voor (lab) apparatuur interconnectie. Ik denk dat een handige electronicus vroeger de stekker wel goed vond om er een extern kastje mee te bekabelen ofzo?

Bij deze kabel staat:

"14 pin IEEE DCB to 14 pin DCB cable"

Dus dat kan kloppen.
Iemand ervaring hiermee? Enig idee of er een workaround is om de 808 via midi te besturen?

Het is inderaad een DCB stekker. Deze zit ook achterop de Juno 60.

[ame="http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=kenton+midi+to+dcb&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=S7UjUYeLO-G60QXv6oHoAw"]kenton midi to dcb - Google zoeken

De Kenton Pro 4 heeft DCB out net als KADI out. Ik heb zelf KADI op mijn 606 waardoor ik, indien gewenst, de 606 via midi kan programmeren. Als jij een interface hebt voor midi to DCB, kun je de 808 ook via midi programmeren. Het zou kunnen dat een Pro 2000 ook DCB out heeft aangezien een Pro 4 min of meer 2 Pro 2000en behelst maar zeker weten doe ik dat niet.

Bedankt voor de reacties!

Ik heb een mail naar Kenton gestuurd met foto's. Wacht nog even hun reactie af.
Anders neem ik 'em binnenkort mee naar Artefacts, moet daar toch heen.

Reactie van Kenton,

Hi,

It's not a DCB connector. I would have recognised it if it were. It's
similar but the 808 never had DCB.

Regards

John

Dan ben ik nog geen stap verder...

Ja prima, enkel wat krakende pots.
En ik heb het idee dat de closed hihat heel zacht is.

Closed hihat is hier ook erg zacht.
Als je wil weten wat het is moet ie open. Doe ik met liefde voor je maar ik denk dat dat dichter bij je huis kan (ik woon in A'dam).
Ik denk dat het een aansluiten voor een breakoutbox is waar dan modificaties op zitten.

Back