Gate out Arduino

teluur

Te|
Begrijp ik het goed dat ik niet rechtstreeks de digital output pins van de Arduino kan gebruiken voor gate out en de PWM pin voor CV out, maar dat er iets tussen moet (een RC filter, wat dat ook mogen zijn). Is er een makkelijke niet DIY oplossing, maw kan ik deze als een soort van insert ergens kopen?

Thanks

Gate our moest gate out zijn natuurlijk

Last edited by a moderator:
Thanks. Inderdaad niet heeeel ingewikkeld. Die 'simple low pass filter' heb ik, als ik het goed begrijp, dus niet nodig voor de gate outs (?)

whaaat?

euhm..Dat is echt geen fuk aan.

Dus in principe kan ik hiermee een extra ADSR bouwen voor mn MS-10?

njet, gate out kan je zo een poort voor gebruiken.
:mega:

de digitale outputs kan je inderdaad als gate out gebruiken maar er komt maar max 5V op te staan. dat kan soms net niet genoeg zijn...

whaaat?

euhm..Dat is echt geen fuk aan.

Dus in principe kan ik hiermee een extra ADSR bouwen voor mn MS-10?

als je dat in arduino-baby-C kan programmeren dat kan dat ja.
heb je een digitale ADSR...

Arduino's zijn echt super. Ontzettend makkelijk te programmeren, heel veel info voer te vinden en echt voor alles in 't zetten. (kan je bv bij de laatste noot van je track het koffiezet-apparaat aan laten gaaf of met een computermuis de snelheid van een draaitafel uitlezen om je drumcomputer te pitchen of of of...)

ADSR of op zn minst een AR pruts ik wel in elkaar hoor. Ik heb wel wat arduino projectjes gebouwd al.
Rondje Farnell en een middagje klooien met een breadbord binnenkort!

ADSR of op zn minst een AR pruts ik wel in elkaar hoor. Ik heb wel wat arduino projectjes gebouwd al.
Rondje Farnell en een middagje klooien met een breadbord binnenkort!

klinkt goed :)

ga je 't dan analoog of digitaal doen?

Je bedoelt aansturing?
Ik neig vrij snel naar midi, maar dat is minder romantisch.

Ideale einddoel lijkt me een kastje met analoog getriggerd ADSR, AR, LFO en S/H; Allemaal met amplitude. Misschien met een gate thru om tussen mn pro-solo en MS-10 te hangen.

..maar eerst simpel beginnen. Kijken of het lukt om filter cutoff met een potmeter aan te sturen, dan gate signaal naar een ramp.

nee ik bedoel juist de schakeling zelf (ADSR)...

als ik het goed begrijp wil je de arduino dus als midi naar gate converter gebruiken?

Nee, midi laat ik de kenton pro-solo doen. Doet hij al heel sjiek.

Ik wil de uitleg volgen in jouw eerder geposte link om een simpele DA te maken en daarna kijken hoever ik kom met een adsr programeren.

de digitale outputs kan je inderdaad als gate out gebruiken maar er komt maar max 5V op te staan. dat kan soms net niet genoeg zijn...
dat zou wel jammer zijn, maar hoe doen al die producenten van modules die op een arduino draaien dat dan?

zoiets...

attachment.php

je moet hem dan wel geinverteerd aansturen.

maar de meeste dingen doen het wel met 5 volt.

:koffie:

Attachments

• gate.jpg
    gate.jpg
    2,3 KB · Bekeken: 153
Het is toch ook niet moeilijk om met een andere stroom bron te werken en die te triggeren met de Arduino outputs? Of was dat de schema van hierboven?

Back