[Video] TheLastMD: Tempest, Machinedrum & Analog Four

Ik bedoel dat de kicks klinken alsof ze uit een stoffige drumdoos komen.
Een 808 kick is ook niet moeilijk, die zet je gewoon aan:)
Ik ben altijd wel op zoek naar een dikke drumdoos en de Tempest leek in eerste instantie een goed plan, maar des te meer ik hem hoor minder geinterreseerd ik ben.

Welke Elektron bedoel je, de A$ of een MD.....een MD klinkt ruk, die A4 kick was wel lekker.

Sorry Boelie, je hebt gelijk, ik deed een search maar slecteerde verkeerde topic
ging om het andere SB-SIX topic met Tepest, Machinedrum, Analog 4 vergelijk

Om toch even mee offtopic te gaan, een MD klinkt imo absoluut niet ruk. Kan je toch wel hele dikke kicks uithalen hoor. En dan heb je de UW engine nog niet eens gebruikt! 12 bit goodnessss

Ik heb een aantal jaar een MD gehad en ik kan er niets anders van maken, de kicks klinken beroerd.
Een kleine maand geleden nog een nachtje met 1 gespeeld en ook toen vond ik de kicks het minste wat eruit komt.

Nopes, ik ben erg blij met mijn MBase11 en een bats processing erachter, de zoektocht naar een goede kick basis is wel afgerond.
Zoek nu nog iets waar je veel percussie uit kan halen die goed tweakbaar is en lekker klinkt in mijn oren....

Nopes, ik ben erg blij met mijn MBase11 en een bats processing erachter, de zoektocht naar een goede kick basis is wel afgerond.
Zoek nu nog iets waar je veel percussie uit kan halen die goed tweakbaar is en lekker klinkt in mijn oren....

Wat voor processing heb je er dan achter hangen?

Ik bouw eerst een kick zoals ik hem mooi vind.
Meestal compress ik die NY stijl.
Dan gaat het gecompreste signaal via een AUX naar bijv mijn CV of Sherman FB II.
Daarnaast nog vleugjes delay of reverb.
Eq-en op de mixer, soms met een filter van mijn Dot com modular.

Door je sherman? Met welk doel? NY stijl ooit eens iets over gelezen, maar nog eens opzoeken.

Sherman om de kick ook lichaam te geven, maar de Culture Vulture neemt vaker deze taak over.

Dat is nogal een andere machine, je weet dat de A4 analoog is?

Dan weet je ook dat de sine van de MD(GND) niets van doen heeft met de A4. Sterker nog, de sine moet volgens mij nog geimplementeerd worden in de A4.

Ik beantwoord alleen 154 z'n. vragen, had daarvoor al aangegeven dat ik in het verkeerde topic zat
Heb verder uberhaupt niks over de A4 gezegd?

Back